היכונו עובד חדש מגיע!

היכונו עובד חדש מגיע!

קליטת עובד חדש בארגון, ביומו הראשון, הוא שלב חשוב יותר מגיוסו לחברה שכן כעת שעון הנוכחות מתקתק... להלן טיפים לקליטת עובד ביומו הראשון.

שיתוף
משאבי אנוש מאחורי הקלעים

אחרי שבועות ולעתים חודשים של סינון קורות חיים, ראיונות עבודה טלפוניים ופרונטליים, מבחנים ומבדקים, בחרתם את המועמד הנכון ועכשיו, כשהוא צפוי להגיע, זה לא הזמן לנשום לרווחה אלא – זמן להיערך נכונה.

שלב הגיוס לא נגמר עם חתימת הסכם העבודה ותיאום מועד תחילת עבודה. זה רק סיום שלב א'. קליטת עובד בימיו הראשונים בחברה, היא פרק חשוב ואף קריטי, שכן כאן שעון הנוכחות כבר מתקתק. אתם, כמנהלי משאבי אנוש, אחראים לעובד החדש בהליך קליטתו בחברה לאחר שגייסתם אותו. להלן מספר עצות של מנהלי משאבי אנוש לקליטת עובד ביומו הראשון בחברה:

1. עם הגיעו לחברה, הזמינו את העובד החדש למשרד משאבי אנוש לתהליך קליטה מסודר שכולל מילוי פרטים, חתימה על מסמכים וכיו"ב. במסגרת שיחה זו חשוב להעביר לעובד כמה שיותר פרטים כלליים על מקום העבודה ונהלי העבודה, החל מהסדרי חניה ועד לזמני הפסקות.

2. יומו הראשון של עובד הוא ההזדמנות הטובה ביותר שתהיה לכם להעביר לו בצורה מסודרת מידע על נהלי החברה, החל מנהלי עבודה ובטיחות, דרך מבנה ארגוני בחברה ומצוות כוח אדם ועד לחוק נגד הטרדה מינית במקום העבודה.

3. דאגו להכין להם משרד או עמדת עבודה, החל ממחשב ועד למכשירי כתיבה, קו טלפון, כתובת מייל וכיו"ב. ככל שתתארגנו לקראת קליטת העובד מבעוד מועד – כך יהיה לו קל יותר להיכנס ישר לעבודה.

[adrotate banner="27"] 4. חשוב למנות מדריך או חונך מהמחלקה המקצועית, שיתלווה לעובד החדש לפחות ביום הראשון לעבודה (רצוי שתהליך החניכה ימשך בין שבוע לשבועיים).

5. הכינו מבעוד מועד תכנית חפיפה הן עבור העובד והן עבור החונך, כך שהעובד החדש ידע מה מצפה לו בימיו הראשונים, יעקוב אחרי קצב ההתקדמות שלו ועם סיום החפיפה, ידע  העובד שהוא קיבל את כל הכלים הנחוצים לו לכניסה לתפקיד.

6. הכינו מבעוד מועד נוהל לקליטת עובד חדש בארגון. צרו תיקיית מסמכים, נושאים לשיחה, רשימת משימות To do list וציידו אותם בכמה שיותר חומרים שווקים נושאי לוגו של החברה: ניירות כתיבה, קלסרים, ספלי קפה, עטים ועוד.

עובד חדש מגיע למקום העבודה, אחרי ריאיון או סדרת ראיונות, כשהוא חש זר ומנוכר. לעתים, העובד שרק עכשיו סיים סדרת ראיונות טלפוניים, עדיין שוקל הצעות עבודה חילופיות ויש לו, במקרים רבים, אופציות להצטרף למקום עבודה אחר בטווח של כמה ימים. גם אחרי שחתם על חוזה עבודה, הוא רק "עם רגל אחת בפנים", עבודה נכונה ומאומצת בימיו הראשונים, תבטיח את קליטתו והשתלבותו בחברה והגיוס שלכם יוכיח את עצמו לטווח הארוך.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה