"הגיוס לא יכול להתבצע רק בדרכים המסורתיות. חייבים לחשוב אחרת"

"הגיוס לא יכול להתבצע רק בדרכים המסורתיות. חייבים לחשוב אחרת"

דקלה הרוניאן, הולנדיה: "יש להיות אמיצים ולשנות. ולקחת בחשבון שמה ששינית היום, יתכן שבעוד שנה או שנתיים תידרש לשנות שוב"

שיתוף
דקלה הרוניאן

דקלה הרוניאן, סמנכ"לית משאבי אנוש הולנדיה

"כמו שינויים רבים אחרים שמתחשים בעולם הדינמי והמשתנה שלנו, גם עולם הקמעונאות משתנה לבלי היכר", אומרת דקלה הרוניאן, סמנכ"לית משאבי האנוש של הולנדיה, לקראת הרצאתה בכנס קהילת הגיוס ב-12 ביוני בכפר המכביה. הרצאתה של דקלה הרוניאן תעסוק באתגרי הגיוס בתחום הריטייל.

"חברות מפתחות מוצרים ושירותים. באותה מידה עליהן לפתח גם תפיסות אחרות בכל מה שקשור בגיוס עובדים ובמקרה זה אנשי מכירות", אומרת הרוניאן. "בעבר עבדו אנשי המכירות במשך זמן רב באותו ארגון. כיום משך הזמן הזה מתקצר במידה ניכרת.

"התוצאה היא שיעורי תחלופה גבוהים מאוד, דבר המייצר הפסדים רבים לארגון, חלקם בטווח הקרוב וחלקם בטווח הרחוק יותר. חלקם מורגשים מיד וחלקם מתגלים תוך כדי עבודה".

למה זה קורה לדעתך?

"חלק מהותי מכך נובע מההבדלים התפיסתיים בין הדורות. עובדים מדור ה-Y אינם ממהרים להשתקע בשוק העבודה. לכך מתווספת העובדה כי תחום המכירות הוא עיסוק תובעני, הדורש מחויבות גבוהה. מציאות זו לא תמיד תואמת את הצרכים של הדורות החדשים.

"בעולם שיש בו שפע של אפשרויות ושיעורי אבטלה נמוכים, בני דור ה-Y לא ממהרים לבחור. וגם כשהם כבר בוחרים, הם לא ממש שם אתך. וכל הזמן מגששים ובודקים את מקום העבודה הבא".


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


אם כן, מה הפתרון?

"הפתרונות נעוצים בכך שהגיוס כיום לא יכול להתבצע רק בדרכים המסורתיות. חייבים לחשוב אחרת. להיות אמיצים ולשנות. וגם לקחת בחשבון שמה ששינית היום, יתכן שבעוד שנה או שנתיים תידרש לשנות שוב. גם לאור העובדה שלעיתים קרובות משתנים גם הצרכנים וטעמם".

בהרצאה בכנס קהילת הגיוס תסקור הרוניאן מגמות ושינויים המתרחשים בעולם ומשפיעים גם על עולם הריטייל.

"עולם התעסוקה כמו תחומים רבים נוספים", מציינת הרוניאן, "השתנה רבות בעשר שנים האחרונות והוא עוד ימשיך להשתנות. בעוד שבעבר התמקדו העובדים בקריירה אחת מרכזית, הרי שכיום עובדים שואפים לממש כמה קריירות, לצבור מיומנויות בכל מקום בו הם נמצאים, ואיתם להמשיך הלאה".

כיצד יכולות מחלקות משאבי אנוש להתמודד עם אתגרי הגיוס ואיך הולנדיה מתמודדת עם אתגרים אלה?

"המשמעות של 'משאבי אנוש' היא לא רק פונקציה של גיוס. מדובר במשאב שאמור להתחבר ליעדים העסקיים ולתוצאות העסקיות של החברה, ולהיות שותפים עסקיים בניהול האנשים בארגון.

"לכן חשוב שאנשי המקצוע במחלקת משאבי האנוש יכירו את הסביבה העסקית המשתנה. חשוב להכיר את השינויים בעולם התעסוקה הקרוב לתחומם וגם הרחוק, ויתאימו את כלי הגיוס והמועמדים למציאות המשתנה, בפרט לאור העובדה שהמשאב הזה נמצא במחסור".

הרוניאן תציע בהרצאתה בכנס קהילת הגיוס הסתכלות מנקודת מבט אחרת על כל נושא הגיוסים, כולל בחינת הקריטריונים שהוגדרו בעבר לצורך איתור איש המכירות שהם לא בהכרח רלוונטיים להיום:

  • מי הם האנשים שאנחנו צריכים לארגון שלנו.
  • מה מאפיין אותם.
  • איך להגדיר את הפרופיל הנכון של אנשי המכירות.
  • הצגת כלים חשובים להצלחה בגיוס העובדים.
  • כיצד הארגונים תופסים את סוגיית המכירות.
  • מה תפקידם של המנהלים בסוגייה זו.
  • איך לדאוג ולשמור על הקיים.

תוכלו לפגוש את דקלה הרוניאן בכנס קהילת הגיוס שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה