האם מנהל משאבי אנוש שעבד אצל מיידוף ישלח לכלא?

האם מנהל משאבי אנוש שעבד אצל מיידוף ישלח לכלא?

קרייג קוגל, מנהל משאבי אנוש בחברת ההשקעות Securities LLC של ברנרד מיידוף, הורשע בפלילי וצפוי לעונש מאסר

שיתוף
משאבי אנוש

 ברנרד מיידוף איש עסקים וברוקר אמריקאי שהורשע בהונאת כספים בהיקף של כ-65 מיליארד דולר, (במה שכונה לימים הונאת פונזי הגדולה ביותר שנחשפה אי פעם), נידון ל-150 שנות מאסר.

בשבוע שעבר, הסתיים המשפט של מנהל משאבי אנוש בחברה, קרייג קוגל (בן 38). קוגל הודה בפני בית המשפט בסעיפים הפליליים שיוחסו לו וביניהם: זיוף מסמכים למשרד העבודה, הכוללים נתונים פיקטיביים של עובדים שכלל לא עבדו בחברה. קוגל הודה בזיוף תלושי שכר ומתן תנאים סוציאליים לעובדים וכן הודה בזיוף דוחות הכנסה לרשויות המס.

קוגל הואשם גם בשימוש ב-200,000 דולר מכספי החברה לצורך 'הוצאות אישיות', אלו כללו בין השאר הוצאות ביגוד, תכשיטים, תחבורה וחופשות פאר עם בני המשפחה ועוד. קוגל חייב את כרטיס האשראי של חברת ההשקעות מבלי לדווח על החיובים הללו כהכנסות אישיות לרשויות המס, מה שמהווה עבירת מס חמורה בפני עצמה.

על אף שהודה בעבירות המיוחסות לו בזיוף מסמכי עובדים מול משרד העבודה ורשויות המס, טען קוגל להגנתו כי הוא לא היה מעורב בהונאת הכספים הגדולה. הוא טען כי לא ידע על המזימה וכי מעולם לא עבד במחלקת ההשקעות במשרדי חברת ההשקעות Securities LLC, שם נרקמה והוצאה לפועל תכנית ההונאה. קוגל הודה שהוא היה מודע למעשיו (בכל הקשור לזיוף מסמכים) וכי הוא אשם בכך שהפעיל שיקול דעת לקוי אבל, חזר והדגיש במהלך המשפט – הוא לא היה מעורב בהונאה עצמה.

קוגל, אשר עלול לקבל עונש מאסר מקסימלי של עד 19 שנים, שוחרר בערבות עד תום ההליכים תרומת 500,000 דולר. בנוסף, בית המשפט כנס אותו בסכום של 2.3 מיליון דולר.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה