זה "קול" מה שעושה את ההבדל בתהליך הגיוס

זה "קול" מה שעושה את ההבדל בתהליך הגיוס

מחקר חדש גילה שכאשר מעסיקים או מגייסים שומעים את קולו של המועמד, הם נוטים להעריך אותו באופן חיובי יותר וסביר יותר שיקבלו אותו לעבודה

שיתוף
גיוס עובדים זמניים

גיוס עובדים זמניים

בואו ללמוד איך לנהל ולהנהיג את ההון האנושי בארגונים שלכם. הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!

למועמדים שמנסים להתקבל לעבודה כדאי לעשות כל מאמץ אפשרי על מנת שהמגייסים או המעסיקים ישמעו את קולם ולא יסתפקו בעיון בקובץ קורות החיים. גם אם מדובר בתוכן זהה לחלוטין! זוהי עוד דוגמה להשפעות בלתי רציונליות ו/או בלתי רצוניות על החלטות שנעשות בתהליך גיוס עובדים.

מחקר חדש מצא שהקול של המועמד הוא הנכס החשוב ביותר שלו כאשר הוא נמצא בראיון עבודה. מהמחקר עולה כי מראה מתוחכם של מועמד בחליפת עסקים משדרת עוצמה וקורות חיים מרשימים עשויים לעזור, אבל התברר שגם צליל קולו של המועמד אומר לאנשים עד כמה הוא אינטליגנטי.

המחקר מצא שמעסיקים ומגייסים מדרגים מועמדים כמתאימים, שקולים ואינטליגנטים יותר כאשר הם שומעים את קולם ולאו דווקא קוראים את מה שיש למועמדים לספר על עצמם, גם כאשר המילים שבהן משתמשים המועמדים זהות לחלוטין.

מהמחקר עולה כי המעסיקים והמגייסים התעניינו יותר במועמדים שאת קולם שמעו ורצו יותר להעסיק אותם. עוד נתון מעניין (ואני חייבת לציין שהוא אף מפתיע) הינו שצירוף סרטון וידיאו בעת הגשת המועמדות לא השפיע על ההערכות המגייסים, מעבר להשפעה של שמיעת קולם של המועמדים.

"בתוספת לתקשור התכנים שקיימים בתודעתו של אדם, כמו מחשבות ואמונות ספציפיות, דיבורו של האדם מעביר את יכולתם הבסיסית לחשוב – היכולת להסיק, שיקול הדעת והאינטלקט," אמר פרופסור ניקולס אפלי מבית הספר לעסקים בות' באוניברסיטת שיקגו.

הקול מעיד על האינטליגנציה
המחקר, שקיבל את הכותרת "קולו של האינטלקט: דיבור מגלה שיקול דעת ומגדיל את ההימשכות למועמדים לעבודה" פורסם בכתב העת Psychological Science. במהלך סדרה של ניסויים שאלו החוקרים קבוצה של סטודנטים לתואר שני, שהיו מועמדים לעבודה, ליצור קטע שבו הם מספרים על עצמם עבור החברה שבה הכי היו רוצים לעבוד. הסטודנטים הכינו קטע כתוב והקליטו את הדברים שכתבו על עצמם. המעריכים שהאזינו לקטעים המוקלטים דירגו את המועמדים כאינטליגנטים, שקולים ומתאימים יותר בהשוואה למעריכים שרק קראו את הקטעים הכתובים (שמילולית היו זהים למוקלטים).

מגייסים מקצועיים נוטים יותר לקבל לעבודה מועמדים שאת התיאורים שלהם יכלו לשמוע בהשוואה למועמדים שאת התיאורים שלהם יכלו רק לקרוא. "כשרוצים לשדר אינטליגנציה, חשוב שהקול יישמע – מילולית," סיכם פרופסור אפלי.

מה שמחלקת משאבי אנוש יכולה לקחת מזה הוא הרכה בחשיבות של שיטת גיוס זהה (קרי שוויונית והוגנת) לכלל המועמדים. אם אתם משוחחים עם מועמדים או מקבלים מהם קטעי וידאו או הקלטות, ודאו שאתם עושים זאת עם כולם כדי לא להפסיד מועמדים טובים מהסיבות הלא נכונות.

בואו ללמוד איך לנהל ולהנהיג את ההון האנושי בארגונים שלכם. הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ! 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה