גיוס עובדים והצבעה דמוקרטית

גיוס עובדים והצבעה דמוקרטית

ונסה מריט נורנברג, הבעלים של חברת Metal Mafia, מציגה את שיטת הגיוס שלה לקמעונאית התכשיטים הפועלת ב-23 מדינות

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

ונסה מריט נורנברג, הבעלים של חברת Metal Mafia, קמעונאית תכשיטי גוף המוכרת סחורה ליותר מ-5,000 חנויות תכשיטים ב-23 מדינות, המגלגלת מחזור של 5 מיליון דולר בשנה, מציגה את 5 עצות המפתח שלה לגיוס עובדים.

ונסה מריט נורנברג: גיוס עובדים זו משימה מאתגרת ללא קשר לסוג הענף, תפקיד או לתנאי השוק. זו משימה אתגרית. אחרי שבע וחצי שנים בחברה, גייסתי לא מעט עובדים מצוינים לצוות אולם גייסתי גם כמה עובדים לא טובים. אחרי כמה כישלונות בגיוס, החלטתי שאני צריכה לעבוד על פי שיטה.

  1. לאט לאט: כשאני מגייסת, סימן שאני זקוקים לעובדים ומהר. בעבר נהגתי לפרסם משרות דרושים עם תאריך יעד לתחילת עבודה (כמה שיותר מהר) ולכן כל תהליך הגיוס היה בהילוך גבוה. בשל הצורך לעמוד בזמנים, מצאתי את עצמי מוותרת על קריטריונים חשובים ומתפשרת על מועמדים שהיתרון היחיד שלהם היה זמינות. כיום אני לוקחת בחשבון שמשרה יכולה להישאר פתוחה למשך פרק שמן ארוך יותר מכפי שצפיתי אבל – המטרה היא לא לגייס מהר אלא לגייס נכון. ברגע שעושים את הסוויץ', חוזרים לשים את הדגש על הקריטריונים החשובים באמת לתפקיד.
     
  2. מסננת: ככל שמתקבלים יותר קורות חיים, כך גדל הסיכוי לגייס את המועמד האידיאלי אבל – רק אם יש לכם שיטת סינון נכונה. בכל מודעת דרושים שאני מפרסמת אני דואגת לרשום הגדרות ספציפיות וכן לתת הנחיות להגשת מועמדות למשרה. כך לדוגמה, אני מבקשת מכל מועמד לתפקיד מכירתי לשלוח קורות חיים בצירוף מכתב קצר (עד חצי עמוד) העונה על 4 שאלות ספציפיות שמצוינות בגוף המודעה. רק מי שעובד על פי ההנחיות הללו יעבור לשלב הבא.
     
  3. צ'ק-פונט: כשמנהלים תהליך גיוס איטי ומורכב, אפשר לשים את הדגש על פרמטרים רבים ומגוונים שאולי לא היינו שמים אליהם לב בתהליך גיוס מזורז. אני אישית מקפידה לבצע ריאיון טלפוני קצר של כ-10 דקות לפני שאני מזמינה את המועמד לריאיון פרונטלי כי זו עוד דרך לגלות עליו פרטים ולהחליט אם יש לו סיכוי לפני שאני מבזבזבת את זמני ואת זמנו על ריאיון. אם מועמד אינו יכול לדבר, אני בודקת כמה זמן לוקח לו לחזור אלי. זו אינדיקציה לדעת עד כמה המועמד באמת רוצה את העבודה.
     
  4. נטל ההוכחה: מועמד יכול לשבת בריאיון עבודה ולספר שהוא יודע לעשות ושהוא עשה… אבל הדרך הטובה ביותר לוודא שיש לו את הכישורים והיכולות היא דרך בחינת הכישורים הללו. אני מאמינה במבחנים מעשיים כמו לדוגמה – מבחני סימלוציה שבודקים את היכולת של המועמד להציע שירות, למכור, לפתור בעיה, להתמודד עם התנגדות…
     
  5. עבודת צוות: לאחר תהליך סינון יסודי ומושכל, אני מעבירה את המועמדים החזקים ביותר לריאיון קבוצתי. חשוב לי שמי שמתקבל לעבודה יעבור לא רק את הסינון שלי אלא של אנשי הצוות שלי. לכן אני מפגישה את המועמד עם צוות של 5 או 6 עובדים כשכל אחד שואל אותו שאלה אחת. בסוף המפגש הזה, הצוות עורך הצבעה בעד או נגד, כך שמי שמתקבל הוא מועמד שעבר תהליך גיוס מורכב ויסודי כשהוא מצליח להרשים לא רק אותי אלא את הצוות שלי, שאתו הוא אמור לעבוד עם כניסתו לתפקיד. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה