ארה"ב: עליה ניכרת בשימוש ברשת החברתית ככלי גיוס

ארה"ב: עליה ניכרת בשימוש ברשת החברתית ככלי גיוס

מתוך סקר מגייסים חדש עולה כי 92% מקרב המגייסים נעזרים ברשת החברתית. לינקדאין ממשיכה להוביל עם 86% מקרב המגייסים. המגייסים מדווחים על 73% הצלחה

שיתוף
גיוס עובדים ברשת חברתית
גיוס עובדים ברשת חברתית

סקר גיוס חדש שנערך על ידי אתר הדרושים Jobvite חושף עלייה בשימוש של המגייסים ברשתות החברתיות. מהסקר עולה כי ב-2012, לפחות 92% מכלל המגייסים יעשו שימוש ברשתות החברתיות לצורך איוש משרות.

רשת החברתית העסקית לינקדאין, שמיועדת לסייע לחבריה למצוא עבודה ו/או הזדמנויות עסקיות, ממשיכה להוביל ככלי הגיוס הנפוץ ביותר בקרב מעסיקים. כ-86% מכלל המגייסים עושים שימוש בלינקדאין לצורך איוש משרות.

הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר משמשות גם הן כפלטפורמת גיוס. פייסבוק משמשת כ-66% מכלל המגייסים וטוויטר משמשת 54%, אף על פי שהן לא נבנו כפלטפורמת גיוס אד הוק כמו לינקדאין.

מהסקר עוד עולה כי בקרב חברות שהשתמשו ברשתות חברתיות לצורך גיוס עובדים ו-head hunting, כ-73% גייסו את המועמדים שלהם דרך הרשת החברתית במהלך 2012 וזאת לעומת 63% בשנת 2011 ו-58% בלבד בשנת 2010, כלומר חלה עליה בשיעור של למעלה מ-20% בהצלחת הגיוסים דרך הרשת החברתית.

מתוך 73% מקרב המגייסים שהצליחו לאייש משרות דרך הרשת החברתית: 89% גייסו דרך לינקדאין, 25% גייסו דרך פייסבוק ו-15% גייסו דרך טוויטר.

דן פיינינג, מנכ"ל Jobvite: "הרשת החברתית מאפשרת הן למגייסים והן לדורשי העבודה למצוא את ה'שידוך' המתאים. אנחנו רואים עליה מתמשכת בשימוש ברשתות חברתיות, תוך שזו הופכת פופולארית יותר ויותר בקרב שני הצדדים. הרשת החברתית היא כלי גיוס אפקטיבי שחוסר אדמיניסטרציה, זמן ומאפשר לנהל תהליך גיוס מקצועי, ממוקד ואיכותי."

עדיין לא מגייסים דרך לינקדאין? חברת HRus מציעה לך את המדריך המלא לגיוס ברשת זו, מ-א' ועד ת'. הנך מוזמנת לקרוא את המאמר:

תתחברו ל-Linkedin ותגייסו

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה