גיוס טאלנטים באמצעות בלוג

גיוס טאלנטים באמצעות בלוג

ניהול בלוג על ידי הממונים על גיוס בארגון נשמע כמו עוד משימה שנדחסת לסדר יום עמוס, אבל בלוג ממוקד מטרה עשוי להיות כלי יעיל למשיכת טאלנטים

שיתוף
גיוס טאלנטים באמצעות בלוג

גיוס טאלנטים באמצעות בלוג

 על פניו נראה שניהול בלוג אינו חלק הכרחי בחייהם המקצועיים של אנשי משאבי אנוש, אבל אם אתם עוסקים בגיוס, בלוג מכוון למטרה יכול להיות כלי מועיל. מנהלי גיוס טובים נדרשים לשלל כישורים – מעין מדגם שמקבץ את כל היכולות הנדרשות מהאנשים שהם אוספים לארגון, בתוספת עוד כמה כישורים שיעזרו להם להביא את העובדים הנכונים. קזים לדימג'י, מומחה למשאבי אנוש ומנהל אתר TheCareerCafe UK, חושב שמגייס טוב צריך בין היתר להיות גם בלוגר טוב.

סקר של Ask Your Target Market מראה שיותר ממחצית משתמשי האינטרנט קוראים בלוגים. מתוכם הרוב משתמשים בבלוגים למטרות חיפוש שקשורות לתעשייה שאליה הם משתייכים, לקריירה או לעבודה. זה אומר שכתיבת בלוג שהתכנים בו קשורים לתעשייה או למקצוע שהארגון שלכם שייך אליהם, עשויה למשוך אליו כישרונות ומועמדים מהתחום וייתכן שחלקם נמצאים בשלב של חיפוש עבודה. זוהי דרך מצוינת ליזום היכרות עם מועמדים אקטיביים או פאסיביים ובעצם להגדיל את מעגל האנשים שנמצאים אתכם במעגל תקשורת משותף, גם אם הם כרגע עדיין אנונימיים מבחינתכם והקשר חד-צדדי.

תכנים נכונים לאנשים הנכונים

איך תמשכו אל הבלוג את האנשים הנכונים? התכנים הרצויים ביותר הם כאלה שידונו בתעשייה שאליה אתם משתייכים וכדאי כמובן שיהיו קשורים באופן ממוקד לארגון שלכם. על מנת לייצר טקסטים עשירים ומעניינים שתפו כותבים נוספים מהארגון. חלק מהרשומות יכולות להיכתב על ידי אנשים ממחלקת משאבי אנוש, אבל חשוב שאחרים ייכתבו על ידי מומחים שעובדים בארגון.

כאשר מנהלי גיוס ואנשים משאבי אנוש כותבים, הם צריכים להיזהר מהיסחפות את התחום המקצועי שלהם, להבדיל מהתחום שאליו שייכת החברה. במילים אחרות, אל תתפתו לכתוב טיפים שקשורים בניהול קריירה או באופן כללי לעולם התעסוקה. בתחום הזה יש ממילא שפע של תכנים ברשת, התחרות גדולה והסיכויים שתגיעו לראש רשימות החיפוש בגוגל הם קלושים למדי.

אתם כן יכולים להטעין את הבלוג בערך מוסף אם תכתבו על נושאי קריירה שקשורים ספציפית לתעשייה שלכם ובעיקר למשרות שאתם באופן רגיל מתבקשים לגייס עבורן. תכנים ממוקדים יותר כאלה ייצרו פילוח, יביאו לבלוג אנשים מתאימים יותר וגם ייהנו מיתרון יחסי בתחרות הגוגלית.

אם באמת הצלחתם למשוך אל הבלוג את הכישרונות הרלוונטיים, שחלקם אולי שוקלים החלפת מקום עבודה, תצטרכו להשאיר אותם שם ליותר מכמה שניות בעזרת תכנים שיעניינו אותם, למשל: "איך להשיג משרה ב—- (תפקיד שאתם מגייסים עבורו)" או "מסלולי קריירה במגזר ה— (תחום שאליו משתייך הארגון שלכם)".

מן הסתם גם לא יזיק שימוש באמצעים לקידום במנועי חיפוש, SEO, שאחד מהם הוא פשוט להיות מקוריים והשני הוא להשתמש במילות מפתח נכונות. רק צריך להיזהר מחזרתיות מרובה מדי שתהפוך את הטקסט לעילג ומשמים. רצוי לגבות את הבלוג במדיה החברתית, למשל על ידי קישור לרשומות חדשות בדף הפייסבוק ובטוויטר של הארגון או בדף שתפתחו במיוחד במקביל לבלוג. כן, זה נשמע כמו עוד עבודה בשבילכם, אבל אולי היא תחסוך לכם עבודה מסוג אחר בסופו של דבר.

בואו להתחדש עוד גם בנושא גיוס עובדים בכנס HR-Tech! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה