הכוונת טאלנטים צעירים מהצבא לארגון

הכוונת טאלנטים צעירים מהצבא לארגון

היחידה להכוונת חיילים משוחררים מהווה מקור גיוס שיש בכוחו לענות על צרכי הגיוס הפשוטים ביותר ואף על צרכים ספציפיים וייחודיים

שיתוף
גיוס עובדים צעירים

גיוס עובדים צעירים

בפורומים בהם מתכנסת קהילת המגייסים בארץ, נשמעים בעיקר ביטויים כגון מיקור חוץ, גיוס ברשתות חברתיות, ציידי ראשים, גיוס מועמדים פאסיביים, השמת בכירים וכיו"ב. פנייה ללשכת הכוונה לחיילים משוחררים זה ביטוי שכמעט ולא נשמע. מדוע? האם הלשכה להכוונת חיילים משוחררים נשמעת לנו כמקור גיוס עתיק (דהיינו בית ספר ישן)? האם זה נשמע לא מספיק גלובאלי והייטקיסטי? לא מקצועי מספיק לשוק העבודה המודרני?

ובכן, דווקא היום, כשהצבא שלנו הוא צבא קטן וחכם, צבא טכנולוגי מתקדם, יש לכם הזדמנות למצוא בקרב החיילים והקצינים המשוחררים עובדים ללא מעט תחומים. המחשבה על חייל כעל בחור צעיר עם נשק המאייש עמדה בגבול בין ישראל לאחת ממדינות ערב היא נכונה חלקית. ישנם חיילים קרביים המשרתים אי שם והתפקידים שהם מבצעים אינם קשורים במאומה לשוק העבודה הדוהר בקצב מואץ קדימה, אולם – ישנם חיילים רבים אשר רוכשים בצבא לא מעט כלים ויכולות להיכנס לשוק העבודה של המאה ה-21.

החיילים של היום זה לא החיילים של פעם!

ממר"מ, 8200, צוותי תמיכה טכנית ושאר מקצועות טכנולוגיים ייחודיים ממתינים לצעירים הפותחים לראשונה את המנילה. הצבא שולח את החיילים למגוון קורסים והכשרות בתחומי מחשב ויחידות רבות עובדות כיום על תוכנות, אפליקציות, סימולציות, מאגרי מידע וכיו"ב. הידע והכלים שהם קיבלו ביחידות המטה השונות יכולים להוות תשתית מצוינת לתפקידים מגוונים בארגונים (בדיקת תוכנה, תמיכה טכנית ושאר שירותי בק-אופיס).

חיילים משוחררים יכולים לאייש שורה של תפקידי ביטחון, אבטחה ותפקידים עם רגישות גבוהה בפרויקטים ממשלתיים או פרויקטים מסחריים בהם קיימת רגישות לנושא לאבטחת מידע. בקרב החיילים המשוחררים שעושים את דרכם לבקו"מ צועדים להם עובדי פוטנציאליים להשתלבות בתפקידי אבטחה וביטחון, "שושואיסטים", אנשים שמורגלים לפעול תוך שמירה על חשאיות ו"פרופיל נמוך". זו ההזדמנות שלכם לתפוס אותם שעות ספורות לפני שהם פושטים את המדים ומשתלבים בעבודה אזרחית כגון עבודה מועדפת בבית מלון או בתחנת דלק. לפני שהם עושים את המעבר החד מהעולם הצבאי לאזרחי ומתנערים מדפוסי החשיבה והתפקוד הצבאיים (החיוניים), אפשר לכוון אותם ישירות לארגון.

מפקדים כעתודה ניהולית

בשוק העבודה המשתנה, שבו הידע והכישורים של האתמול כבר אינם רלוונטיים למחר, הארגון צריך לעסוק בפיתוח מקצועי באופן קבוע. כשהארגון לוקח על עצמו להעניק לעובדים שלו את הידע והכלים המקצועיים (בין אם זה הדרכות מבית או מחוץ), עיקר הדגש בגיוס הוא על תכונות אישיותיות. אמביציה, כושר ניהולי/ פיקודי, יכולת לקיחת אחריות, תכנון פרויקטים לטווח ארוך, דוגמה אישית, נאמנות ועבודת צוות הופכים להיות הפרמטרים החשובים. את התכונות האלה ניתן למצוא בקרב משתחררים צעירים המגיעים עם רקע פיקודי ניהולי (קצינים, רס"רים, סמ"לי מחלקה, ראשי צוותים, צוותי הדרכה ועוד).

חיילים משוחררים אצלכם במחלקה

למה ללכת רחוק לתפקידים שבהם נדרש ידע במחשבים או כושר פיקודי. חשבו על המחלקה שלכם. מחלקת משאבי אנוש יכולה לאייש את המשרה הפתוחה הבאה שלה דרך הלשכה להכוונת חיילים משוחררים שכן בוגרי ובוגרות חיל השלישות יכולים להשתלב במערך הגיוס. בוגרי יחידות ת"ש יכולים להשתלב בתפקידי רווחה. ניתן לקלוט חיילים וקצינים משוחררים לתפקידי מפתח במחלקת משאבי אנוש כגון: אבחון, ניהול מרכזי הערכה, פיתוח הדרכה ועוד.

מהם היתרונות של פנייה לאגף להכוונת חיילים משוחררים?

1. חשיפה חינמית של משרות – צמצום משמעותי של תקציב הגיוס.
2. פנייה לקהל עצום של מועמדים פוטנציאליים בו בעת.
3. הזדמנות נדירה לפנות לציבור מועמדים פוטנציאליים שעדיין לא התחיל לסרוק אתרי דרושים ואולי עדיין לא התחיל לבנות לעצמו קורות חיים. יש לכם הזדמנות נדירה "לחטוף" טאלנטים לפני שהמתחרים ישימו עליהם את העין.
4. ציונות! כן, ציונות זו לא מילה גסה. אם יש לארגון את היכולת לקלוט חיילים משוחררים שזה עתה שרתו את המדינה שלהם ולתת להם את ההזדמנות האמיתית להשתלב בשוק העבודה ולהתפרנס לראשונה בכבוד – זו זכות אדירה. לכל אחד בקרב העובדים בארגון יש בן חייל, אחות קצינה, אחיין לפני גיוס לצבא… כולנו היינו חיילים פעם וכולנו זוכרים את היציאה לאזרחות כהלם.
5. היחידה להכוונת חיילים משוחררים עושים בשבילכם חצי עבודה: מיון מועמדים לפי תפקיד צבאי, דרגה פיקודית, השכלה, אזור גיאוגרפי ועוד במטרה להפנות אליכם בעיקר מועמדים מתאימים.

למידע נוסף ופתיחת משרה חדשה ניתן לפנות לעמוד הבית של היחידה להכוונת חיילים משוחררים.

רוצים לשמוע על מקורות גיוס נוספים? בואו לכנס פיתוח מקורות גיוס! לחצו כאן לפרטים  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה