כשהעובד משחק הארגון יכול לנשום לרווחה

כשהעובד משחק הארגון יכול לנשום לרווחה

השימוש במשחקי מחשב הפך נפוץ יותר ויותר כאמצעי גיוס עובדים, הדרכה ושיתוף ידע וכעת הוא משמש ארגונים לעידוד העובדים לאמץ סגנון חיים בריא

שיתוף
רווחה
רווחה

אנחנו דור ממוחשב. עם כניסתו של דור ה-Y לשוק העבודה ולקראת כניסתו של דור Z, נערך הארגון המודרני לנהל אותם בכל ההיבטים – בערוצים דיגיטליים.

בכנס טכנולוגיית משאבי אנוש, שהתקיים ב-2 במאי 2012, הצגנו בפניכם את מודל הגיימיפיקיישן gamification. המדובר על שימוש במשחקי מחשב אינטראקטיביים כדי למשוך מועמדים לאתר החברה ו/או לעמוד הדרושים ולדרבן אותם להגיש מועמדות או למלא פרטים בממשק הגיוס של החברה. בנוסף על כך, ה-online gaming משמש את הארגונים למגוון מטרות וביניהן עידוד אחוז ההשתתפות של עובדים בסקרים, שיתוף בידע, למידה מתוקשבת ועוד.

על פי מאמר חדש שפורסם באתר משאבי אנוש HC Online, חברות רבות החלו לעשות שימוש באפליקציות של משחקי מחשב כחלק ממדיניות הרווחה שלהן, במטרה לעודד את העובדים לנהל סגנון חיים בריא יותר. באמצעות המשחקים האינטראקטיביים המשלבים אלמנטים מתקדמים של מוזיקה, גרפיקה ואנימציה כחלק מחוויית המשתמש, ניתן לעודד את העובדים: להעמיק את הידע וההבנה שלהם בנושא בריאות, לעבוד על פי תכנית יעדים אישית, לבחון היכן הם עומדים ביחס לעמיתים שלהם, לצבור נקודות ואף לזכות בפרסים עבור עמידה ביעדים כגון שתיה מרובה של מים, התמדה בפעילות ספורטיבית וכיו"ב.

על פי סקר שביצעה חברת המחקר Towers Watson, כ-9% מהארגונים עומדים להטמיע אפליקציות משחקים כחלק מתכנית ההבראה שלהם עד סוף 2012 וכ-60% מקרב הארגונים שהשתתפו בסקר עומדים להטמיע משחקי מחשב כחלק מתכנית ההבראה שלהם עד סוף 2013.
 

ישנן חברות מובילות במשק העולמי שכבר הבינו שרווחה זה לא משחק או אולי דווקא כן?

להלן מספר דוגמאות לפתרונות העומדים כיום בפני ארגונים שרוצים למנף את נושא הרווחה:

  • ענקית החיפושים באינטרנט AOL  America On line מציעה לארגונים מערכת דיגיטלית המאפשרת לעובדים להתעדכן בנושאי רווחה דרך online message board. 
  • חברת Mindbloom מציעה לארגונים לעשות שימוש בתוכנת רווחה אישית המעמידה לראשות כל עובד עץ שאליו הוא יכול להוסיף עלה בכל פעם שהוא עומד ביעד רווחה, כדי להעלות את המוטיבציה לקחת חלק בתכנית זו וכדי לעקוב אחר ההתפתחות האישית שלו.
     
  • מפתחת משחקי המחשב Rallyon מציעה לארגון לעשות שימוש במשחקי מחשב אינטראקטיביים המאפשרים להם לצבור נקודות ואף לזכות בפרסים וירטואליים בעבור עמידה ביעדי רווחה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה