שיתוף

ככל שארגונים מתרחבים וגדלים כך הם פותחים עוד ועוד סניפים במדינות שונות בעולם. לשם כך הם נדרשים לגייס עובדים במדינות מרוחקות בתרבויות שונות לחלוטין.

כדי להצליח לגייס, לקלוט ולשמר עובדים במדינות זרות ובתרבויות השונות מאוד מהתרבות הישראלית, יש לפתח אסטרטגיה יעילה וגמישה, שמתאימה לכל מדינה שהינה רלוונטית.

המשימה הראשונה שיש לעשות לשם כך היא לזהות את השיטות הטובות ביותר לחיזוי מי הם הטלנטים המצטיינים בכל מקום, איך לגייס, לקלוט ולשמר אותם ומהי צורת ההעסקה הטובה והמתאימה להם ביותר: האם כעובדים במשרה מלאה, האם כפרילנסרים, או האם כעובדים באמצעות פלטפורמות שיתוף עובדים.

המשימה השנייה היא לגלות אילו הטבות כדאי, חשוב וצריך להעניק להם. לשם כך על הארגון לחקור מהם היתרונות הגלובליים שלו בכל הקשור להטבות.

כמו כן, על הארגון להבין לעומק מהם היתרונות הנדרשים ליישום בשוקי היעד שלו בכל הקשור להטבות לעובדים, והאם חלק מההטבות הם כאלה שהוא אמור לקבל מהשלטון המקומי, או להיות מתוגמל עבורן על ידי השלטון המקומי (הטבות במס וכו).

המשימה השלישית והלא פחות חשובה היא לוודא שנשמרת שביעות הרצון של העובדים בסניף המרוחק במדינה הזרה, ולוודא שהם מחוברים בשיעור גבוה לארגון ושהתקשורת איתם מתנהלת על בסיס יומי ובצורה פשוטה ועקבית.

כמו כן יש לקבוע סדר עדיפויות לגבי שמירה על מידת הפרודוקטיביות שלהם ולגלות אתגרים פוטנציאליים שיש להתמודד איתם במטרה לשמר את העובדים המרוחקים במדינות היעד.

לשם כך יש לפתח תוכנית שימור בעלת קווים ברורים של יצירת תקשורת שוטפת ויומיומית בינם לבין הצוות בארץ.

אחת הדרכים לגייס עבדים בחו"ל היא דרך חברות השמה, אלא שלא בכל מדינה זו הדרך הטובה ביותר. בעבר אמרה מנהלת משאבי אנוש בראיון ל-HRus כי, "באירופה אנחנו עובדים עם חברות השמה, אבל רק עם אחת או שתיים.

"כשעובדים עם חברות השמה באירופה יש חשיבות רבה מאוד לעבודה עם חברות השמה שמתמחות בנישה הספציפית של החברה המגייסת.

"שכן, באירופה יש חברות השמה שמתמחות בנישות מאוד ספציפיות. לדוגמה, חברות השמה שמתמחות בגיוס עובדים בתחום הווידאו".

שיטה אחרת לגיוס טלנטים באירופה היא להיעזר בקשרים שיש למנהלים בסניפי החברה במדינות בהן היא רוצה לגייס עובדים.

לשם כך כדאי, חשוב ורצוי שהמנהל שמגייסים כדי שיעמוד בראש המחלקה הרלוונטית יכיר את השוק היטב. ניתן להיעזר בו ובקשרים שלו בכל הקשור לגיוס עובדים גם כאשר רוצים לגייס עובדים מחברות אחרות.

לשם כך כדאי לבחון את החברה שהיא המתחרה הגדולה ביותר באותו שוק. כל עוד המנהל המקומי שאתם רוצים לגייס לראשות המחלקה הרלוונטית מכיר היטב את השוק, הוא גם יכיר אנשים שעובדים אצל המתחרה הגדולה ביותר של החברה שלכם, ויתכן שאף הוא עצמו עבד באותה חברה בשלב כלשהו.

ברגע שהוא אכן מכיר את העובדים של החברה המתחרה, הרי שזו החברה שממנה כדאי לגייס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה