אופרה אחרת: הסכם עבודה קיבוצי גם באופרה הישראלית

אופרה אחרת: הסכם עבודה קיבוצי גם באופרה הישראלית

80 זמרי האופרה הישראלית חתמו לראשונה על הסכם קיבוצי בינם לבין הנהלת האופרה וההסתדרות. תוקף ההסכם - לשנה אחת

שיתוף

תרבות יחסי העבודה הכוללת חתימת הסכמים קיבוציים מחלחלת גם למחוזות תעסוקתיים פופולאריים פחות.

הבאים בתור במובן זה הם 80 זמרי האופרה הישראלית, שלראשונה חתמו על הסכם קיבוצי בינם לבין הנהלת האופרה וההסתדרות. תוקף ההסכם הינו לשנה אחת.

לפני כשנה התאגדו הזמרים בהסתדרות ולאחר-מכן הוקם ועד עובדים.

התארגנות זמרי מקהלת האופרה מצטרפת לשורה של התאגדויות נוספות בשנים האחרונות בתחום האומנות והיצירה. כך, למשל, התאגדו נגני התזמורת האנדלוסית ותזמורות נוספות, היוצרים בטלוויזיה ועוד. ההתאגדויות בענף הינם חלק מהתופעה הרחבה של התאגדויות עובדים חדשות במשק. בשנים האחרונות התאגדו בהסתדרות עשרות אלפי עובדים בעשרות מקומות עבודה מכלל הענפים.

בעקבות ההסכם יקבלו הזמרים תוספת שכר בשיעור 10% על כל חזרה או הופעה. כמו-כן יקבלו כלל הזמרים קרן השתלמות. עוד הוסכם כי בתקופה בה לא משתתף זמר מסוים בחזרות או מופעים לא ייקטע רצף זכויותיו, כפי שהיה נהוג עד כה, וזאת לתקופה של עד 9 חודשים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום כי "התאגדות זמרי האופרה וההסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בעקבות המהלך מעיד כי יש להתארגנויות העובדים תוצאה רצויה. אנחנו רואים שיותר ויותר עובדים מבינים כי כדי לשפר את מצבם עליהם להתאגד וההסכמים שבאים בעקבות ההתאגדויות מחזקים את הלך הרוח הזה".

את המו"מ ניהלו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב תל-אביב, ציון אלגריסי, יחד עם חברי ועד העובדים. מצד ההנהלה נטלו חלק מנכ"לית האופרה, חנה מוניץ, ואנשי צוותה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה