שיתוף

בחודש ספטמבר עמד שיעור המשרות הפנויות על כ-4.9 אחוזים לעומת כ-4.79% בחודש שקדם לו. מספר המשרות הפנויות הסתכם בחודש ספטמבר ב-137,487, לעומת 133,835 בחודש אוגוסט, כך עולה מדו"ח של הלשכה המרכזית לסטיסטיקה.

מנתוני הלמ"ס בנושא ביקוש לעובדים עולה עוד, כי במספר המשרות הפנויות חלה עלייה של כ-6.7% לעומת אומדן זה ברבעון השני.

במספר המועסקים באוכלוסיית הסקר חלה עלייה של כארבעה אחוזים לעומת אומדן זה ברבעון השני של 2021.

במספר המשרות הפנויות בענפי התעשייה הכרייה, החציבה והחשמל והמים חלה עלייה של כ-13% בהשוואה לרבעון השני. במספר המועסקים בענפי האירוח והאוכל חלה עלייה משמעותית של 27.6% בהשוואה לרבעון השני.

ענפי המידע והתקשורת, וענפי הבריאות והסיעוד, עברו את רמת התעסוקה שנאמדה בהם בשנת 2019 טרם המשבר.

ברגע שארגונים הפנימו את העובדה שכוח האדם הוא המשאב החשוב, הקריטי והנדרש ביותר בכל ארגון, הם החלו להתייחס אל נושא כוח אדם כאל משאב בעל ערך.

יותר ויותר ארגונים מבינים כיום שאם הם רוצים לגייס עובדים שיסכימו לעבוד בשכר שיעמוד במסגרת התקציב שלהם, הם חייבים להפסיק להתייחס אליהם כאל עוד אחד מחומרי הגלם המייצרים את המוצרים והשירותים שהארגון מספק.

בעקבות זאת, הורחבה הגדרת אחריותם של מנהלי כוח אדם. בשלב הראשון השתנתה (לפני יותר מעשור) הגדרת תפקידם של מנהלי כוח האדם להגדרה: מנהלי משאבי אנוש.

משבר הקורונה העלה למודעות את תפקידה הקריטי של מחלקת משאבי האנוש בניהול הארגון. פתאום התברר שמי שניצב בצומת החשובה ביותר של ניהול הארגון והפעלתו הם מנהלי משאבי האנוש.

בימים אלה, עם היציאה מהמשבר והקושי הגובר לגייס עובדים, מטפס תפקידה של מחלקת משאבי האנוש בכמה שלבים נוספים  והמחלקה מתרחבת בהתאם לצרכים.

במסגרת זו, ובעקבות המצוקה הגוברת הנובעת ממחסור בעובדים, מתחילים להיראות כיום הניצנים הראשונים של מהפך נוסף בהגדרות התפקידים במחלקת משאבי אנוש, עם הוספת תפקידים חדשים שלא היו בעבר ובמקביל שינוי הגדרת התואר של בעלי תפקידים קיימים.

להלן רשימת התארים של מנהלים במחלקה המופקדת על ניהול העובדים:

1 סמנכ"ל משאבי אנוש (CHRO).

2 סמנכ"ל האושר.

3 סמנכ"ל הון אנושי.

4  סמנכ"ל שיתוף עובדים (CCO).

5 סמנכ"ל משמעות (תפקיד זה נמצא בחיתוליו ולכן ניתן עדיין למצוא אותו במספר קטן מאוד של חברות בארה"ב).

6 סמנכ"ל אנשים (CPO).

7 סמנכ"ל שינויים ואנשים.

8 סמנכ"ל מטרה (Chief Purpose Officer).

9 מנהל מחוברות עובדים.

10 מנהל יכולות (של) אנשים.

11 מנהל עבודה בשיתוף פעולה בין אנשים.

12 מנהל תקשורת בין אנשים.

13 מנהל אנשים וקהילה.

14 מנהל אנשים ותרבות ארגונית.

15 מנהל ניהול הביצועים של אנשים.

16 מנהל אנשים ומטרות.

17 מנהל גיוס אנשים.

18 מנהל אנשים וערכים.

כמו כן התווספו כמה תפקידים בכירים אל מחלקת משאבי האנוש שהעיקריים שבהם הם: מנהל People Operations ו-מנהל אסטרטגיה ותרבות ארגונית (או תרבות ארגונית כחלק מהאסטרטגיה).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה