שביתת הסגל הזוטר עשויה להסתיים בימים הקרובים

שביתת הסגל הזוטר עשויה להסתיים בימים הקרובים

בפגישה שהתקיימה אתמול (ג') באגף הממונה על השכר באוצר, הושגה התקדמות שעשויה להביא לסיום המחלוקת בין הסגל הזוטר להנהלות האוניברסיטאות

שיתוף

שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטאות עתידה להסתיים בימים הקרובים מאז החלה ביום ראשון השבוע, בתום שנה שלמה של מאבק.

בפגישה שהתקיימה אתמול (ג') באגף הממונה על השכר באוצר, הושגה התקדמות שעשויה להביא לסיום המחלוקת בין הסגל הזוטר להנהלות האוניברסיטאות.

במקביל לדיונים, מאות סטודנטים וחברי סגל הפגינו באוניברסיטאות תל-אביב, העברית ובר-אילן, כאשר בתל-אביב הובער צמיג כמחאה על תנאי העסקתם של חברי הסגל.

לאורך כל יום אתמול התנהלו הדיונים בין הצדדים, כאשר נוכחים בהם נציגי הממונה על השכר, נציגי הסגל הזוטר, נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות והוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה.

האוניברסיטאות וחברי הסגל הגיעו להבנות אשר לנושאים המהותיים שבעטיים פרצה השביתה. ההסכמות הללו מקובלות גם על משרד האוצר, שהסכים לתקצב את עלות תוספות השכר לסגל הזוטר.

לפרטים, הסכימו הצדדים על תוספות שכר דיפרנציאליות לסגל הזוטר, שתגיע עד ל-24% עבור חברי סגל מסוימים. בכך, למעשה, התפשרו נציגי הסגל על דרישתם לתוספת שכר של כ-23% לכלל הסטודנטים לתואר שני העוסקים בהוראה, כפי שסוכם בתחילת המשא ומתן מול האוניברסיטאות. אלא שהאוניברסיטאות נסוגו מההסכמה הזאת מאז התברר שמשרד האוצר לא אישר את תוספת השכר הזאת למפרע.

הסכמה נוספת נגעה להגדלת ההפרשה לפנסיה וחיזוק תנאי עבודתם של אוכלוסיות נבחרות.

מארגוני הסגל הזוטר נמסר כי "נכון לעכשיו, לא קיימת הסכמה ואנו עדיין רחוקים ממנה. השביתה תימשך עד לחתימת הסכם קיבוצי מחייב".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה