מורי היל"ה ישביתו את מרכזי הלימוד

מורי היל"ה ישביתו את מרכזי הלימוד

היל"ה היא תוכנית לימודים לנוער שנשר מבתי הספר, בהפעלתה של החברה למתנ"סים; מוחים על תנאי עבודה ירודים ושכר נמוך

שיתוף
שביתת מורי קבלן

אחרי האיומים, באים המעשים. מורים המועסקים בתוכנית היל"ה לנוער נושר, ישביתו החל ממחר (יום ב') את מרכזי ההשכלה שמשרד החינוך מפעיל באמצעות החברה למתנ"סים.

בין המרכזים שיושבתו: בת-ים, חולון, רמת-גן, הרצליה, קריית שמונה, יפיע וירכא.

את המורים מייצג ארגון כוח לעובדים, שהכריז על סכסוך עבודה בשמם.

העילה לשביתה היא סירובה של החברה למתנ"סים, הזכיינית המפעילה את התוכנית, לדון בדרישתם לשיפור שכרם ותנאי עבודתם. ולא זו בלבד, גם משרד החינוך מתעלם מתנאי העסקתם הירודים, כלשונם, הזהים בפועל לאלו של עובדי קבלן.

המורים במסגרת היל"ה החלו את מאבקם רשמית באוקטובר 2011, אז הכריזו על סכסוך עבודה.

אורן שלמה, דוקטורנט לפוליטיקה וממשל ומורה לגיאוגרפיה, אמר שבמקרים שבהם לא מופיעים כלל תלמידים לשיעורים, המורים אינם מקבלים כל תשלום. לדבריו, לאחרונה נפגשו נציגי המורים עם אנשי משרד החינוך, לקראת פרסום מכרז חדש להפעלת תוכנית היל"ה באפריל הקרוב. "נציגי משרד החינוך לא היו מוכנים להסביר לנו אילו שיפורים, אם בכלל, יחולו במכרז החדש בנוגע לתנאי העסקתנו. ולכן אנו מבהירים שלא נפעיל את הלימודים כסדרם, כל עוד לא ייענו דרישותינו".

תגובת משרד החינוך: "אנו מייחסים חשיבות רבה לעבודתם של מורי תוכנית היל"ה. המשרד מקיים בקרה שוטפת על תנאיהם וזכויותיהם של המורים, בהתאם לתנאי המכרז. בימים אלה אנו שוקדים על גיבוש מכרז חדש להעסקת מורים אלה, תוך בחינת חלופות שונות לשיפור בתנאי העסקתם."

מהחברה למתנ"סים נמסר: "החברה פועלת בהתאם לתנאי המכרז להפעלת תוכנית היל"ה. איננו יכולים לנהוג בשונה מתנאי המכרז."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה