שיתוף

השיטה של תשלום שכר העובדים בסוף החודש, וברוב המקרים אף ב-10 בחודש העוקב, כאשר המעסיק קובע את כל מרכיבי השכר וההטבות בהתאם לחוזה שנערך בין המעסיק לעובד בתחילת עבודתו, ולעובד אין אפשרות להשפיע על אופן קבלת השכר או לשנות אותו על פני זמן, הולכת והופכת פחות ופחות רלוונטית.

את מקומה הולכות ומחליפות, לאט אך בעקביות, שיטות תשלום שכר גמישות שמאפשרות לכל עובד לשנות את אופן קבלת השכר והחלוקה הפנימית בין שכר והטבות, בהתאם להעדפותיו,  בכל נקודת זמן, גם אם אין לו שליטה על גובה השכר עצמו.

כל אפשרויות השכר הגמישות מציעות כמה יתרונות חשובים לעובדים, ומספקות להם אוטונומיה ושליטה רבה יותר על התגמול שלהם.

אחת האפשרויות החדשניות היא שכר לפי דרישה, שמאפשרת לעובדים להעביר אל חשבון הבנק שלהם את השכר שצברו עד לאותה נקודה בחודש, ובכך מספקות גמישות פיננסית ונזילות רבה יותר.

שיטה זו מיועדת, בין השאר, להפחית את הצורך של עובדים לקחת הלוואות, בין אם ממוסדות פיננסיים או מבני משפחה וחברים, במקרים של הוצאות חד פעמיות גבוהות או צורך לשלם הוצאות בלתי צפויות לפני תשלום המשכורת.

שיטת השכר לפי דרישה מספקת לארגון אמצעי ללא עלות, לתמיכה בעובדים והענקת נזילות כשהם זקוקים לה ביותר.

פרט לשיטת השכר לפי דרישה, יש עוד שיטות שמאפשרות לעובדים גמישות בשכר.

אפשרות נוספת שמציעה יתרון משמעותי היא היכולת של עובדים להתאים את מבנה השכר שלהם כך שיתאים לנסיבות ולהעדפות הפיננסיות הייחודיות שלהם.

לדוגמה, עובדים עשויים לבחור להקצות חלק גדול יותר מהשכר שלהם לחיסכון פנסיוני (נוסף על הביטוח הפנסיוני המחויב בחוק) או הוצאות בריאות, בהתאם לסדרי העדיפויות והצרכים האישיים שלהם.

גמישות זו יכולה לעזור להקל על מתח פיננסי ולשפר את הרווחה הפיננסית הכוללת על ידי כך שהיא מאפשרת לעובדים לנהל טוב יותר את הכספים שלהם ולתכנן את העתיד.

יתרה מכך, אפשרויות שכר גמישות יכולות לשפר את השקיפות והבהירות סביב נושא התגמול, ולאפשר לעובדים לקבל הבנה ברורה יותר של חבילת השכר הכוללת שלהם.

על ידי מתן שקיפות ובחירה באופן מבנה התגמול, מעסיקים יכולים לטפח אמון וביטחון בקרב כוח העבודה שלהם.

עובדים מרגישים יותר מוערכים כאשר מתחשבים ברצונם לגבי הסדרי השכר שלהם, מה שמוביל לעלייה בסיפוק בעבודה ונאמנות לארגון.

יתר על כן, אפשרויות שכר גמישות יכולות לקדם איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים על ידי התאמה למחויבויות האישיות והמשפחתיות שלהם.

לדוגמה, אפשרויות תזמון גמישות, כגון עבודה מרחוק או שעות גמישות, מאפשרות לעובדים לנהל טוב יותר את העבודה והאחריות האישית שלהם.

זה יכול להוביל לרמות גבוהות יותר של מעורבות עובדים, פרודוקטיביות ומורל גבוה יותר, שכן העובדים מרגישים שהארגון תומך בהשגת המטרות המקצועיות והאישיות שלהם.

סוג נוסף של אפשרויות שכר גמישות שהופך פופולרי יותר ויותר בקרב מעסיקים, הוא חבילות הטבות גמישות.

סוג זה של מבנה שכר גמיש מאפשר לעובדים לבחור מתוך מגוון אפשרויות של הטבות, כגון ביטוח בריאות ותוכניות בריאות (לרבות מנוי לחדר כושר, רווחה נפשית וכו), בהתבסס על הצרכים וההעדפות האישיות שלהם.

בנוסף, אפשרויות שכר משתנות, כגון בונוסים מבוססי ביצועים או תגמול תלוי הון (מניות חסומות, אופציות לעובדים וכו), מספקים לעובדים הזדמנות להשתתף בהצלחת החברה ובביצועיה.

בשורה התחתונה, אפשרויות שכר גמישות מעצימות את העובדים לקחת שליטה על העתיד הפיננסי שלהם וליצור חבילת שכר והטבות המותאמת לנסיבות ולמטרות האישיות שלהם.

הענקת גמישות ובחירה בהסדרי שכר והטבות מאפשרות למעסיקים למשוך ולשמר כישרונות מובילים, לשפר את שביעות רצון ומחוברות העובדים, ובסופו של דבר להניע הצלחה ארגונית.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה