כיצד יראה עולם העבודה העתידי?

כיצד יראה עולם העבודה העתידי?

ריאיון משותף עם נירית כהן, סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל, וד"ר שלומית קמינקא, מנכ"לית העמותה הישראלית למשאבי אנוש, לקראת כנס "עולם העבודה העתידי"

שיתוף
כנס משאבי אנוש
כנס משאבי אנוש

נירית כהן (סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל) וד"ר שלומית קמינקא (מנכ"לית העמותה הישראלית למשאבי אנוש) בריאיון משותף בלעדי למערכת HRus לקראת כנס "עולם העבודה העתידי" שיתקיים במסלול האקדמי, המכללה למנהל בראשון לציון, 20 במאי 2012.

כנס "עולם העבודה  העתידי" החל כרעיון שעלה בפגישת עדכון שגרתית בין נירית כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש באינטל, לבין ד"ר שלומית קמינקא, מנכ"ל העמותה הישראלית למשאבי אנוש ומרצה בכירה במסלול האקדמי המכללה למינהל.

השתיים נפגשו כדרכן לשיחה על "מה חדש במשאבי אנוש". הנושא שריתק את שתיהן, כל אחת מנקודת הראות שלה, הוא הנושא של היערכות משאבי אנוש לקראת עולם העבודה העתידי. 

נירית כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש באינטל
נירית כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש באינטל

כהן יזמה מהלך מקיף של חשיבה על עולם העבודה העתידי באינטל, תוך ניצול שיטתי של "חוכמת ההמונים". ד"ר קמינקא חוקרת כבר שנים את נושא הדורות ותפקידו העתידי של משאבי אנוש – במה יעסוק? כיצד יתמודד עם השינויים הצפויים? כיצד יראה העובד העתידי?  ובעיקר –  מה יהיה עם הגורם האנושי?

מתוך הבנה שאין עדיין תשובות אלא שאלות (ושאלות רבות) הבינו השתיים כי ככל שנרבה לשאול שאלות, לחקור ולהעמיק בנושא – כך ייטב. לכן הן הגיעו למסקנה שצריך לקדם את הנושא מתוך נקודת המוצא שאת העתיד לא ניתן לנבא אולם ניתן ליצור אותו. כך נולד הרעיון לכנס 'עולם העבודה העתידי'.

מטרת הכנס הינה ליצור מפגש מקיף של אנשי התחום, כולם בעלי עניין, הבנה והשפעה, אשר יתרמו ידע וניסיון לצד השאיפות האישיות שלהם לעיצוב מקום העבודה העתידי. המפגש נועד ליצור תהליך משותף של חשיבה ותכנון, תוך למידה הדדית ויישום תהליכים של חכמת ההמונים.

ד"ר קמינקא: " כל זה קרה עוד לפני המחאה החברתית של הקיץ שעבר, שמציאותו רק חיזקה את התחושה ש"הכול אפשרי", וכי יש הרבה יכולת בידי ההמון".

כהן : "באינטל, העיסוק בסוגיית סביבת העבודה העתידית החל לתפוס תאוצה כבר לפני למעלה משנתיים, ונבע מהשאיפה של אינטל להמשיך ולהיות מקום עבודה מועדף גם בעוד עשור. אנחנו מאמינים ש"העתיד לא נקבע ע"י גורל.  העתיד מתהווה מהעשייה של כולנו יום ביומו, לכולנו יש תפקיד פעיל ביצירתו  של העתיד שנחיה בתוכו".

ד"ר שולמית קמינקא, מנכ"ל העמותה הישראלית למשאבי אנוש
ד"ר שולמית קמינקא, מנכ"ל העמותה הישראלית למשאבי אנוש

קמינקא, פתחה במסע שיחות עם סמנכ"לי משאבי אנוש בחברות מובילות בארץ, כדי לרתום אותם לפרויקט. די מהר התגבש צוות מוביל של כ- 30 מנהלי משאבי אנוש מהחברות המובילות במשק, שחיפשו יחד עם גורמי מחקר, מרצים ויועצים, את הדרך להתניע את פרויקט סביבת העבודה העתידית. קמינקא "חיפשנו מתודולוגיות וטכנולוגיות כדי ליצור רב שיח, והתחושה הינה שאנו נמצאים בתוך תהליך מדהים של למידה ביחד, חשיבה ושאלת שאלות. בנייה של בניין חדש, צעד אחר צעד… החלטנו על כנס שבסופו לא ילכו המשתתפים איש לארגונו עם מחשבותיו והתובנות שקיבל, אלא שהכנס יהווה אירוע הזנקה לתהליך ממושך של מפגשי לימוד ויצירה".

מה המסר שלכן לקהילת משאבי אנוש בארץ, ערב הכנס "עולם העבודה העתידי"?
אנחנו נחושות לגרום להמשך תהליך של חשיבת עתיד בתחום משאבי האנוש בארץ, לאחר הכל  צריך לזכור שאצלנו המשאב הזה הוא כמעט היחידי הקיים. המסר הראשי הוא  "ביחד – חושבים עתיד".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה