בפעם העשירית בשמונה חודשים: מורי הקבלן שובתים – ויפוטרו בקרוב

בפעם העשירית בשמונה חודשים: מורי הקבלן שובתים – ויפוטרו בקרוב

המורים לא יודעים האם והיכן יועסקו בשנה הבאה, עם תום חוזה הקבלן של החברה למתנ"סים ומשרד החינוך. בשעות אלה הם מפגינים בחיפה

שיתוף
שביתת מורי קבלן

לאורך החודשים האחרונים שבתו מורי הקבלן בתוכנית היל"ה, המועסקים על-ידי החברה למתנ"סים עבור משרד החינוך, בשל תנאי העסקה ירודים. כעת, לא רק שאלה לא שופרו, אלא לאחרונה אף קיבלו מכתבי שימוע לקראת פיטורים.

1,500 המורים בתוכנית להענקת השכלה לנוער נושר, החליטו לפתוח מהיום בשביתה עשירית בתוך שמונה חודשים ו-160 מרכזי השכלה שהם מפעילים יידומו ליום אחד לאור מכתבי השימוע. המורים מפגינים בשעות אלו מול המשרדים בחיפה, שבהם ייערכו להם השימועים לפני הפיטורים. בכוונתם לקיים "שימוע" אלטרנטיבי לחברה למתנ"סים, שבו יקראו למנכ"ל החברה לשבת עמם לשולחן המשא ומתן להשגת הסכם קיבוצי.

באוקטובר אשתקד הכריזו על סכסוך עבודה במסגרת ארגון כוח לעובדים. הקבלן הנוכחי המעסיק אותם כעת הוא החברה למתנ"סים. זו מתוקצבת בידי משרד החינוך. אך המורים אינם יודעים בשלב זה על-ידי מי יועסקו בשנת הלימודים הבאה, מה גם שלא יקבלו שכר בחודשי הקיץ בדומה לעובדי משרד החינוך הרגילים.

המאבק הכללי של המורים הללו החל, כאמור, בגלל תנאי העסקה לא ראויים לטענתם הכוללים שכר על בסיס שעתי והיעדר תגמול בחגים ובחופשים או במידה והתלמידים לא מגיעים לשיעור. בנוסף, הם מפוטרים מדי קיץ. בשורה התחתונה, דורשים המורים השוואת תנאים לאלו של מורים במשרד החינוך.

"1,500 מורים ללא ביטחון תעסוקתי, המפוטרים מדי כשלוש שנים עם סיום המכרז, זוהי בעיה לאומית שעל משרד החינוך, המממן של התוכנית, לקחת ברצינות", אמרה עינת אברהמי, מורה לאזרחות ופעילה בוועד המורות והמנחות.

זיוה אילני, מורה בתוכנית היל"ה, אמרה כי "לא ייתכן כי אחרי שנות עבודה רבות במערכת החינוך בכלל ושמונה שנים בתוכנית היל"ה בפרט, אין כל משמעות לוותק ולניסיון שרכשתי, ואני נתונה לחסדי כל זוכה במכרז". מעיין קטן, מורה למתמטיקה בתוכנית, הוסיפה: "קשה להאמין שבישראל 2012 משרד החינוך מאפשר לחברות קבלן לבזות את המורים ואת חוקי העבודה בישראל בצורה כה בוטה. זה סממן מובהק של נגע העסקה הקבלנית".

במשרד החינוך אמרו בתגובה לעיתון דה מרקר כי "מרבית המורים צפויים להיות מועסקים מחדש במסגרת המכרז החדש. המכרז להעסקת מורי היל"ה גובש במטרה ברורה לשפר את תנאי ההעסקה והשכר של המועסקים במסגרתו. השיפור כולל העברת עובדי היל"ה ממסגרת של העסקה שעתית למסגרת העסקה שנתית. הרוב המוחלט של המורים יועסקו בהעסקה משרתית שיש בה הגנה על שכרם וזכויותיהם. שכר מורי היל"ה יתבסס במכרז החדש על שכר מורה בחינוך העל־יסודי כולל תוספות שכר, כגון קרן השתלמות, קופת גמל, החזר הוצאות נסיעה, חופשות. תוספות אלה לא ניתנו במסגרת המכרז הקודם".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה