בעיצומו של עימות משפטי: ועד עובדים חדש באתר YNET

בעיצומו של עימות משפטי: ועד עובדים חדש באתר YNET

את האתר, כמו עוד 11 גופי תקשורת, מייצג ארגון העיתונאים החדש שנוסד לפני כשבעה חודשים מטעם ההסתדרות

שיתוף

זו הייתה רק שאלה של זמן ככל הנראה. הבוקר דווח כי גם במערכת אתר YNET  הוקם בימים האחרונים ועד עובדים, לאחר שיותר משליש מעובדיו חתמו על הצטרפות לוועד.

את האתר, כמו עוד 11 גופי תקשורת, מייצג ארגון העיתונאים החדש שנוסד לפני כשבעה חודשים מטעם ההסתדרות.

אלא שהצטרפותו של YNET אינה עניין של מה בכך, שכן הארגון היווה סדין אדום במערכה משפטית כפולה שעודה מתנהלת בבית הדין לעבודה נוכח פיטוריהם של כתב ועורך ותיקים ומוערכים.

בארגון טענו כי השניים – תני גולדשטיין וג'וני זילבר, פוטרו על רקע היותם פעילים בהחתמת חברים לוועד הנרקם והולך באתר. בהנהלת האתר טרחו להכחיש נמרצות והתעקשו כי מדובר בהתייעלות פרסונלית וארגונית עקב ירידה בהכנסות מפרסום. עם זאת, בית הדין לעבודה הורה להנהלה להשיב לעבודה את גולדשטיין, ועניינו של זילבר נדון בשבועות אלה באותה הערכאה.

מארגון העיתונאים מסרו הבוקר (א'): " לאחר תהליך לא פשוט בו נאלצנו להתמודד מול ההנהלה, אפילו בבית המשפט, אנו גאים להכריז על הקמתו של וועד ב YNET. אנו מאחלים לוועד החדש הצלחה ובטוחים כי הקמתו תהווה את האפשרות לביסוס מעמדם של העיתונאים במערכת. עיתונות עצמאית וחזקה לא יכולה להתקיים עם עיתונאים חלשים ומוחלשים. עיתונאים חזקים, מוגנים ומיוצגים הם בסיס של עיתונות חופשית ואמיצה. אנו תקווה שנוכל להשאיר מאחורינו את אירועי העבר ולכונן במערכת יחסים בריאים של שיתוף פעולה בין הוועד לבין ההנהלה".

עד כה הוקמו 11 וועדים במערכות התקשורת: בחדשות 10, חדשות 2, גלובס, מעריב ובארבע מתוך חמש החברות המפיקות את מהדורות החדשות המקומיות בכבלים, טיים אאוט, רדיו קול חי ומוטו תקשורת. הוועד בYNET-  יהיה ה-12 במספר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה