אני פוגש את קרן, מנהלת הגיוס של Outbrain במשרדי החברה באזור התעשייה פולג. לא מיקום קלאסי לחברות בקליבר הזה: מעט מסעדות, אין חברות דומות, נתניה. איך זה עובד להם? ובכן, עם 70% מהגיוסים הם חבר מביא חבר (בלי תגמול) משהו טוב קורה שם. גיוס כזה הוא מדד למחוברות של העובדים ולגאווה במקום העבודה. וזה אם תרצו הסיפור של Outbrain – חברה ענקית וצנועה. חברה שמרכז עולמה הוא תוכן.
לקרן יש ניסיון עשיר ומגוון בגיוס: 5 שנים בחברת השמה (נישה), מנהלת סורסינג 4 שנים (HP), והיום מנהלת הגיוס ב-outbrain יותר משנתיים. באתי לשמוע וללמוד על הגיוס ב – Outbrain ועל ההרצאה של קרן בכנס הגיוס השנתי.
הראשונה להמלצות
Outbrain היא חלוצת המלצות התוכן בעולם. החברה שהוקמה בישראל, יצרה שוק חדש שבא לתת מענה לחוסר העניין שלנו בבאנרים ופופ אפים שמטנפים לנו את האינטרנט. הפיצוח שלהם – המלצות תוכן בסוף כל כתבה. על פניו פיצ'ר פשוט – במציאות זה סיפר הצלחה מדהים לחברה שהשווי שלה מתקרב למיליארד דולר. עם מתחרתה Taboola הישראלית הן 2 השחקניות המובילות בתחום ביג טיים ואף דווח כי היו מגעים למיזוג שלא התרחש בסוף.
המכירות של Outbrain בשנה על פי הערכות הינן 400 מיליון דולר. גוגל ופייסבוק יכולות להיכנס לתחום ההמלצות ולאיים על המודל של שתי אלו בכל רגע נתון, על מנת לשמור על יתרון תחרותי על החברה לגייס ולשמר מהנדסים סופר מוכשרים.
לכן ישבנו לשיחה עם מנהלת הגיוס של החברה להבין איך הדברים נעשים שם…
שיחה על גיוס עובדים עם קרן שלף-לוי, מנהלת הגיוס Outbrain
מה האתגר המרכזי שלכם בגיוס עובדים?
"ללא ספק טיפול ב – Pipeline – שמירה והגדלת כמות מועמדים מתאימים שמגישים מועמדות". לדברי קרן אי אפשר לדעת באמת מה השפיע על מועמד להגיש אליהם קורות חיים. הגיוס הוא כבר מזמן לא לינארי – המועמד יכול להגיע דרך עובד, לינקדאין, אתר החברה, חברת השמה – אבל לא באמת יודעים איפה הוא נחשף אלינו קודם. "יש לנו שם טוב, אנשים רוצים לעבוד פה. יש הערכה לטכנולוגיה שלנו. אנחנו עושים סורסינג במקורות מגוונים ולא מתוך מטרה תמיד לגייס במיידי."
איך מגיעים ל-70% גיוס בשיטת חבר מביא חבר בלי תגמול?
"העובדים רוצים להביא את החברים שהם רוצים באמת לעבוד איתם. מי שעובד כאן מרגיש חלק מסיפור הצלחה – סוג של נבחרת. המסר הוא 'ההצלחה של Outbrain היא של כולנו'. אנחנו תחרותיים בשכר אבל מנהלים את זה באחריות. מי שזה השיקול העיקרי שמניע אותו, קרוב לוודאי שלא יתאים למה שקורה פה.
מהניסיון שלי לתגמול יש השפעה מאוד קטנה על גיוס בשיטה זו. ב- HP שהכרזנו על תגמולים למי שיביא עובדים, לא ראינו שיפור משמעותי. המשתנה הקריטי הוא כמה העובדים מחוברים ומרגישים חלק".
איך שומרים על החיבור של העובדים וה-DNA כאשר החברה גדלה?
ישנו דגש מאוד חשוב על האנשים שעובדים איתנו, לטובת העניין אנחנו ממשיכים במגוון מסורות שהחלו עוד שהיינו קטנים, פעילויות שמעניינות מהנדסים….
Coffee time: "פעם בשבוע אנחנו נפגשים ל coffee time", הגירסה שלהם למה שנקרא Happy Hour. "מעבר לכך שמברכים את המצטרפים החדשים ומציינים ימי הולדת, תמיד יש תוכן שיכול להיות שיחה או הרצאה שלרוב מובלת על ידי מישהו מהחברה. זה יכול להיות בנושא טכנולוגי, פיתוחים חדשים, או על מרדף אחרי שיטפונות שיהיה לנו השבוע (תחביב של אחד העובדים פה). החברה מאפשרת לכל העובדים שלה לצאת קצת מהקופסא ולשמוע תוכן גם בתחומים שהם לא בהכרח נוגעים בהם ביומיום".
Hackathon: אנחנו עושים אקטונים פנימיים בתוך החברה שמורכבים מערבוב בין צוותים מקבוצות שונות – מקסימום שניים מאותו צוות. זה מביא להיכרות שעוזרת אחר כך להפוך את התקשורת בעבודה לא פורמאלית ומקצועית.
שיתוף מנהלים: קרן מספרת שהיא נשואה ל"אחד כזה" ולאחר 16 שנים בגיוס היא לא מבינה בדיוק מה הם עושים, אבל מבינה מאוד טוב מה הם צריכים ומה ההבדלים בין הקבוצות שיוצרים מאפיינים וצרכים שונים בכל גיוס. לדעת לאיזה קבוצה מתאים כל מועמד ולמה הוא חלק חשוב ביכולת לתת ערך למנהלים. אנחנו שותפות בתהליך. הצורך בגיוס הוא שלהם, הם יודעים מה הם צריכים מבחינת דרישות טכנולוגיות ופונים אלינו כשותפות בתהליך.
נוכחות בקהילת הפיתוח: אורי להב ממיסדי outbrain הוא פריק של תוכן ושיתוף ידע טכנולוגי. אורי הקים (עם עוד שותפים, מחברות אחרות בתעשייה) קהילת ידע של יותר מ- 4000 איש (IL tech talk) והינו אחד ממקימי רברסים – בלוג / פודקסט – מפגשים על מה שקורה בישראל בתחום הטכנולוגיה. "אנחנו מאוד משקיעים בלייצר תוכן טכנולוגי אמיתי במגוון מקומות. באירועים עצמם אנחנו לא משווקים את הצעות העבודה שלנו אלא סומכים אל המשתתפים שיעשו את החשבון."
שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות וסטודנטים: פתיחת ערוצי קשר מול אוניברסיטאות ומכללות מובילות – בינהן הטכניון והמרכז הבינתחומי – על איך למה וכמה תשתף קרן בהרצאתה בכנס הגיוס השנתי.
בכנס הגיוס השנתי, קרן תדבר על איך ב- Outbrain יוזמים ומנהלים שיתוף בידע ומתן תוכן. על פתיחת קשר עם סטודנטים על מנת לחשוף בפניהם את האתגרים של היום בהנדסת תוכנה וגם לשים את Outbrain בראש של המוכשרים בינהם.
למעבר לעמוד כנס הגיוס השנתי – לחץ כאן!
* הכתבה נכתבה על ידי רז מצנע, מנהל התוכן של כנס הגיוס השנתי.