צייד הראשים היהודי

צייד הראשים היהודי

תכירו את ג'יי שולץ - יהודי צעיר ואידיאליסט שהתגייס לעזור לעולים חדשים למצוא עבודה, אבל רק עבודה איכותית בבקשה!

שיתוף
השמת עובדים
השמת עובדים

ג'יי שולץ, עורך דין יהודי (בוגר אוניברסיטת פורדהם למשפטים בניו-יורק) והבעלים של חברת הייטק, עלה לארץ לפני שש שנים במסגרת משלחת דיפלומטית שנועד לקרב בין היהודים לנוצרים. כיום ג'יי מתגורר בת"א ומקדיש את מרב זמנו לסיוע לעולים חדשים וקידום העמותה שהקים Tel Aviv International Salon – גוף הפועל בשיתוף פעולה עם עמותות וארגונים מהארץ ומהעלום העוסקים בקידום העלייה וקירוב יהודים.

עם הגיעו לארץ, הפעיל ג'יי את הקשרים הדיפלומטיים, העסקיים, החברתיים והמשפחתיים שלו כדי לסייע לעולים צעירים להתאקלם. במסגרת העמותה והרשת הקהילתית התומכת בעולים צעירים, הוא מסייע לעולים למצוא דירות, חברים, בני/בנות זוג וכמובן – עבודה. כאשר חברים משותפים הציגו לי אותו הם אמרו: "תכירי את ג'יי, הוא צייד הראשים ה-head-hunter של העולם היהודי."

האם שיבוץ עובדים הוא קריירה שחשבת עליה ותכננת לעסוק בה עוד בארה"ב או שזה איזשהו מקצוע ש'אספת' בדרך?
ג'יי שולץ: לא, לא יעדתי לעצמי תפקיד של מנהל גיוסים והשמה. זה משהו שמצאתי את עצמי עושה תוך כדי, אבל האמת שהתחלתי לעשות את זה באופן כל כך טבעי וזה תחום שאני מרגיש מאוד נוח לעסוק בו. אני לא מגדיר את עצמי כצייד-ראשים לכל דבר אלא כצייד-ראשים המתמקצע בקישור בין יהודים צעירים, עולים חדשים או יהודים שרק חושבים על עליה – לבין מעסיקים בשוק המקומי.

היות ויש ברשותי מאגר מידע של אלפי עולים חדשים או צעירים לקראת עליה, מסודרים ב-database מצד אחד ומצד שני אני נמצא באינטראקציה עם כל כך הרבה גורמים שונים הן בפוליטיקה הישראלית, הן במגזר השלישי והן בחברות הגלובליות – זה רק טבעי שאני אעסוק גם ב'שידוך בפן המקצועי'.

השמת עובדים
השמת עובדים

כיצד אתה עובד? האם יש לך אתר או שאתה נעזר ברשתות חברתיות?
ג'יי שולץ: אני לא עובד עם אתר ואין לי תכניות עתידיות להקים אתר, אין לי אפילו עמוד בפייסבוק או בלינקדין. אני לא מאמין בפלטפורמה הזו. אני מארגן אירועים רבים במסגרת סלון תל אביב כך שאני מכיר אנשים אישית, מכיר אנשים דרך חברים וקולגות. כשמעסיק מחפש עובד והוא פונה אלי, הוא יודע שהוא לא יקבל רק קורות חיים מתאימים אלא שהוא יקבל קורות חיים של מישהו שאני מכיר, יודע מה הרקע שלו, מה הוא מחפש והאם הוא ישתלב לטווח הארוך.

אני מניח שמרכיב ההשתלבות בעבודה לטווח הארוך הוא חשוב לכל מנהל השמה אבל כאשר אתה מסייע לעולה חדש להשתלב במקום ואתה יודע שאם זה לא יסתדר, הוא יעזוב את הארץ (כי בסופו של דבר עולים רבים עוזבים אחרי 5 שנים בממוצע וזה רק בגלל עבודה או יותר נכון – קושי בהשתלבות בעבודה), זה מוסיף הרבה לחץ למשוואה.

סיבה נוספת לכך שאני לא עובד באמצעות הרשת היא כי אני מתווך בין מחפשי עבודה לעובדים פוטנציאליים במשרות איכותיות וייחודיות. לא מזמן פנה אלי גורם מאוד בכיר בפוליטיקה הישראלית והוא אמר לי: 'ג'יי אני מחפש איש הסברה דובר אנגלית רהוטה עם ניסיון ביחסים בינלאומיים, אני לא רוצה שיציפו את תיבת הדוא"ל שלי ב-100,000 מיילים. אני רוצה 5 קורות חיים מצוינים בלבד'. גם כשאני לא מתבקש לשמור על דיסקרטיות מקסימלית וכשלא מגבילים אותי ל-5 קורות חיים – אני פועל בדיוק כך. אני לא משמש צינור קישור בין המגייסים לעולים החדשים. אני לא אפרסם מודעת דרושים עם מייל כדי שכל מי שחושב שהוא מתאים יפנה למגייס ישירות. אני בודק כל בקשה חדשה של מגייסים מול מאגר הנתונים שלי ובוחר ב'פינצטה' רק את המתאימים במיוחד.

באילו עוד אמצעים אתה נוקט כדי לסייע לעולים חדשים להשתלב בשוק העבודה?
ג'יי שולץ: במסגרת אירועי סלון תל-אביב ובשיתוף עם ארגונים יהודיים חברתיים נוספים אנו מקיימים פעילויות חברתיות כמו ארוחות ערב בימי שישי, מפגשים אחר הצהריים, מסיבות לרגל חגים ועוד. אנחנו מזמינים את ציבור העולים החדשים לצד ישראלים (חלקם עולים ותיקים וחלקם צברים 'אסליים') שעובדים במגוון תחומים ומנסים ליצור את המפגשים העסקיים כך שהאנשים שעובדים יוכלו לסייע לעולים שעדיין מחפשים עבודה בין, אם זה להעביר את קורות החיים למנהלת משאבי אנוש בחברה שלהם, לעדכן בנושא משרות פתוחות ובכלל להציג בפני העולים את מקומות העבודה שלהם, לתאר את תחום העיסוק והדינאמיות של מקומות העבודה ולהציג את התרבות הארגונית של המקום. נמטרה היא כמובן לפתוח כל מיני פתחים לגיוס ו/או קידום שיתופי פעולה. האינטראקציה הזו מקדמת שתי מטרות עיקריות: היא מקדמת את הקשרים החברתיים של העולים החדשים עם הישראלים והיא יוצרת עבורם הזדמנויות תעסוקתיות חדשות.

אז אם מעסיק צריך עובד דובר אנגלית שפת אם הוא פונה אליך? ככה זה עובד פחות או יותר?
ג'יי שולץ: לא. אני לא מקבל כל משרה בדיוק כפי שאני לא שולח קורות חיים כי הם ברשותי אלא רק את הטובים. אני לא מטפל במשרות שהן לא איכותיות כלומר אם פונה אלי מעסיק שמחפש אנשי מכירות, תמיכה ושירות לקוחות או אנשי אינטרנט לאתרי הימורים או סחר במטבע חוץ – אני מוותר. המשרות שאני לוקח על עצמי לאייש הן משרות איכותיות של דיפלומטים, אנשי הסברה, כלכלנים, מנהלי פיתוח עסקי, אנשי הייטק במקצועות טכנולוגיים בעמדות מפתח וכיו"ב.

משרות פשוטות לדוברי אנגלית אין בעיה למצוא ואני לא אהיה זה שאסייע לעולה חדש למצוא 'סתם' עבודה. אני זה שמסייע להם לבסס קריירה בארץ בהתאם להשכלה, לכישורים ולשאיפות שלהם.

איזה מסר היית רוצה להעביר למנהלי משאבי אנוש, גיוס והשמה, שקוראים כתבה זו?
ג'יי שולץ: העולים החדשים הצעירים הם נכס. מדובר על אנשים משכילים עם ניסיון תעסוקתי מרשים ותרבות עסקית שלה יש ביקוש הולך וגובר בשוק. בעולם הגלובאלי של היום יש צורך אדיר בעובדים דוברי אנגלית ברמת שפת אם, בעלי ניסיון וקשרים עם גורמים בחו"ל ובעלי גישה גלובאלית. השוק הישראלי הוא שוק 'צר' וישראל פונה לעולם. העולם החדשים הללו הם ההון האנושי שיכול למנף את השוק הישראלי כולו ובעיקר חברות הייטק וסטארטאפים שצריכים מנהלי פיתוח עסקי גלובאליים, שצריכים למצוא משקיעים בחו"ל, לקוחות, ספקים ושיתופי פעולה בעולם. זה הון אנושי שממש לא מנוצל כאן מספיק וחבל. פרט לכך, יש כל כך הרבה סיפוק בסיוע לעולה חדש, זו לא קלישאה – זו ציונות הלכה למעשה.

ליצירת קשר עם ג'יי: tlvinternationals@gmail.com

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה