עשרות כתבים חרדים הצטרפו לאיגוד העיתונאים החדש

עשרות כתבים חרדים הצטרפו לאיגוד העיתונאים החדש

לא רק הדרת נשים: בכנס האיגוד שהתקיים השבוע בירושלים העידו כתבים וצלמים מהמגזר על תנאי עבודה ירודים במדיה לסוגיה

שיתוף

סולידריות נדירה בין חרדים לחילוניים נראתה ביום ראשון השבוע, במהלך כנס הסברה של איגוד העיתונאים החדש שנערך בירושלים.

כחודש מאז התקיים לראשונה בתל-אביב בהשתתפות כ-250 כתבים, צלמים ותחקירנים, הפיק ועד הפעולה הזמני של הארגון כנס דומה לעובדי המדיה בבירה וסביבתה.

למרבה ההפתעה, בארגון מדווחים על עשרות עיתונאים חרדים שהצטרפו רשמית ובפועל, בין השאר מהעיתונים יתד נאמן, משפחה, בקהילה, רדיו קול חי ואחרים. יחד איתם מונה מצבת החברים באיגוד כ-850 עיתונאים עד כה.

מעדויות שסופרו במהלך האירוע עלתה תמונה עגומה לא פחות מזו הנהוגה כיום באמצעי התקשורת החילוניים. כתבים וצלמים חרדים חשפו כי הם סובלים מתנאי העסקה בלתי הולמים, חלקם עובדים ללא חוזה ואחרים אף בחינם תמורת קרדיט בלבד.

 

עיתונאי בחצי גרוש

"שוק התקשורת הופך לשוק עבדים יותר מאשר לשוק עובדים", אמר יעקב אייכלר, עיתונאי ותיק מערוץ הכנסת. "ההתאגדות המקצועית חשובה כדי שלא כל מי שיש לו גרוש בכיס יחשוב שהוא יכול להעסיק עיתונאים בחצי גרוש".

משה גלסנר, עורך ב"קו עיתונות דתית" ופרשן פוליטי של רדיו קול חי: "על רקע התחרות הקשה בענף ובפרט בעולם החרדי, שבו יש אינפלציה של כלי תקשורת שמגיעה על חשבון על המקצועיות בתחום".

דרור פויר, ממייסדי הארגון, קרא בכנס לעיתונאים מכלל המגזרים להצטרף לארגון החדש: "העיתונות היא שלי כמו שהיא שלכם – רדיו קול חי לא שונה מהותית מגלי צה"ל, ו'יתד נאמן' לא שונה מהותית מגלובס – יחד נעשה שינוי. עיתונאים הם לא רק שליחי ציבור, הם גם ציבור בפני עצמו. אחרי יותר מ-3 עשורים שהיינו ציבור מוחלש, מופרד ולא מאוגד, הגיע הזמן שניקח את גורלנו בידינו".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה