סכסוך עבודה במפעל "נייר חדרה": "לא שולמה תוספת שכר שהובטחה"

סכסוך עבודה במפעל "נייר חדרה": "לא שולמה תוספת שכר שהובטחה"

ההכרזה על כך מגיעה ביום שבו מדווחת החברה לבורסה על מעבר להפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2011

שיתוף

עוד סכסוך עבודה על הפרק: ההסתדרות אישרה היום (ב') מאבק ארגוני רשמי על-פי החוק, במפעל נייר חדרה מקבוצת IDB  שבשליטת נוחי דנקנר.

משמעות הדבר היא שבמידה והצדדים לא יגיעו להבנות בתוך 14 יום מרגע ההכרזה, העובדים יורשו לשבש את פעילות המפעל ואף להשבית אותו.

"התנהלות חד צדדית" מצד ההנהלה, כך מגדירים בהסתדרות את העילה לסכסוך העבודה. באופן פרטני יותר מדברים על אי מימוש אישור לקידום בדרגות שהובטח לעובדים; מלגות עבור ילדי העובדים ותוספת שנתית בסך 2.5% שלדבריהם אמורים היו העובדים לקבל אך לשווא.

ב"גלובס" דווח הבוקר, כי יו"ר מרחב חדרה בהסתדרות, רמי זילברשטיין, ציין כי ההנהלה נימקה את ביטול תוספת השכר השנתית בצורך מידי בהתייעלות, אחרי תקופה מסוימת שהתנהלה בעניין מול ועד העובדים.

לדבריו, תמוה שהצעד הזה נעשה חודשים ספורים אחרי שנחתם בנייר חדרה הסכם עבודה חדש ששני הצדדים אמורים להיות מחויבים לו. בעקבות הגשת העילה לסכסוך לממונה על יחסי העבודה במשרד התמ"ת שלמה יצחקי, כמתחייב בחוק, נקבעה כבר פגישת גישור בין הצדדים למהלך השבוע.

ההכרזה על הסכסוך מגיעה ביום שבו מדווחת החברה לבורסה על מעבר להפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון האחרון, לעומת רווח נקי של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד נבע מעלייה של 66% בעלויות הייצור, בין היתר בגלל מעבר לשימוש מוגבל בסולר לצורך הסקה, במקומו של גז שאספקתו הצטמצמה והתייקרה במקביל.

בתגובה פרסמה החברה את הדברים הבאים: ""נייר חדרה מודיעה בזאת כי ביום 14.5.12 קיבלה מאת הסתדרות העובדים הכללית החדשה במרחב חדרה הודעה על סכסוך עבודה על רקע דרישות שהציג אחד מוועדי העובדים, המייצג כ-400 עובדים קבועים של החברה, מתוך סך של כ-3,200 עובדים המועסקים בקבוצה. כפי שעולה מההודעה, סכסוך העבודה נובע מדרישותיו של הוועד (שהינו אחד מתוך חמשת ועדי העובדים הפועלים בחברה) הנוגעות לתוספות שכר, שהוועד דורש כי החברה תעניק לכ-400 העובדים האמורים לאור ההסכם הקיבוצי עימם".               

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה