מטרת ההדרכה?
הקניית כלים מעשיים לניהול תקשורת בינאישית פנים וחוץ ארגונים, והקניית כלים ליצירת תקשורת אפקטיבית כבסיס ליצירת שת״פ בין עמיתים – פנים ארגוני, ועם לקוחות – חוץ ארגוני.
במהלך הסדנה נלמד "שפה מתקשרת" שפה היוצרת רצון להקשבה ותקשורת חיובית ומכלול מרכיבה כגון: הקשבה במובדל משמיעה, "מילים מוכרות" היוצרות המשכיות בשיחה ובקשר, ו"מילים לא מוכרות" היוצרות נתקים בתקשורת. נלמד איך למנוע ויכוחים, ומדוע הם בולמי תקשורת אפקטיבית.
נעסוק במגוון מודלים מעולם התקשורת הבינאישית ומשמעותם הקריטית לרתימת עובדים ולקוחות ולשיתוף פעולה.
מה נלמד?
- שלושת מרכיבי התקשורת הבינאישית
- שפה מתקשרת
- חלון ג'והרי – מודל לאיבחון סגנונות תקשורת אישיים
- דפוסי תקשורת מודל אריק ברן T.A, מודל ריצ'ארד וולן
- פידבק אפקטיבי ככלי מרכזי בתקשורת – כללי עשה ואל תעשה.
תוצרי הסדנה
- הבנת חשיבות התקשורת הבינאישית במהלך עבודה עם קולגות ולקוחות
- הקניית שפה תקשורתית אפקטיבית
- יכולת לנהל שיחה ממוקדת המובילה לתוצאות מצופות – רתימה, השפעה, שיכנוע, מכירות
מסר לסיום
ניהול שיחות במשך יום העבודה חייב להתקיים על פי שיטה מובנית המבטיחה שיתוף פעולה והתייחסות עניינית של בן השיח, ובכך מתאפשר לנהל ולכוון את השיחה ליצירת תוצרים מוגדרים מראש, ולעמידה ביעדים.