ועד עובדי תנובה יחליטו הערב אם לשבות כליל; הופסק שיווקו של יוגורט...

ועד עובדי תנובה יחליטו הערב אם לשבות כליל; הופסק שיווקו של יוגורט "יופלה"

תנובה מפסידה בכל יום שעובר 1.5 מיליון שקל. מכירות שטראוס וטרה מזנקות

שיתוף

ועד עובדי חברת תנובה ידון אחר הצהריים (א') בהמשך צעדיו נגד החברה, נוכח הפסקת המשא ומתן בין הצדדים.

היום הפסיקו העובדים את אספקתו של מוצר נוסף, יוגורט "יופלה", כאשר מדפי המרכולים ריקים זה ימים ארוכים ממוצרי הקוטג' והשוקו עוד מהשבוע שעבר.

עיצומי העובדים, בדרך לשביתה, נותנים כבר את אותותיהם. בשבוע שעבר פנתה תנובה למשרד להגנת הסביבה, ביקשה וקיבלה היתר לשפוך חלב לים. יחד עם זאת, בתנובה אומרים כי הם בוחנים מדי יום את הנושא, ועד כה לא שפכו חלב.

בשורת הרווח, מדובר בנזק של כ-1.5 מיליון שקל ביום, סכום שעלול להגיע עד ל-2 מיליון שקלים מדי יום עוד השבוע. מקורות בענף החלב מדברים על נזקים כספיים בסך של כ-950 אלף שקל מאי-מכירת היופלה לבדו. לכך יש להוסיף את הסכום הנפסד מהפסקת שיווקם של הקוטג' והשוקו. בשבוע החולף הפסידה תנובה סכום המוערך ב-7 מיליון שקלים.

 

המתחרות מרוויחות

וכשאחד מפסיד, השני מרוויח. מתחרות תנובה נהנות בינתיים מלקוחות תנובה, המתנסים במוצריהן. רמי לוי, הבעלים של רשת השיווק "השקמה", סיפר כי שטראוס רשמה זינוק של 65% במכירות קוטג' ואילו טרה זכתה ל-45% עלייה במכירות המוצר. במקביל, העיד לוי בשיחה עם העיתון הכלכלי דה מרקר, כי קטגוריית הקוטג' הצטמצמה ב-25%. בקטגוריית השוקו השפעתה של תנובה מורגשת פחות, שכן היא מחזיקה בנתח שוק של 35% ויטבתה של שטראוס מוביל את השוק.

 

אין סיבה שיפטרו

יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, אמר בראיון לעיתון גלובס הבוקר: "מה שההנהלה הציעה לנו לא מספק. נתנו לנו 3% אבל בשאר הדברים שדרשנו הם נותרו בסירובם. יש להם את הדרישות שלהם: אפשרות לפטר עובדים, שיטוח קווי ההפצה ומזעור כוחו של ועד העובדים… אין שום סיבה שיפטרו עובדים. אצלי כל העובדים מאוגדים. אם הם רוצים לגעת בחברות בת אחרות, שיטפלו בהן".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה