הערב: ניסיון אחרון למנוע שביתה מחר ברשויות המקומיות

הערב: ניסיון אחרון למנוע שביתה מחר ברשויות המקומיות

ראשי הרשויות זועמים על שורת מהלכי חקיקה, לטענתם "פופוליסטית", מצד הממשלה והכנסת

שיתוף

בעוד ההסתדרות ירדה מהכותרות לכמה ימים אחרי שבית הדין הארצי לעבודה לא אישר לה להשבית את המשק, הרשויות המקומיות מרימות ראש ומאיימות לשבות החל ממחר (יום ב') בכל הארץ.

בהינתן וימומשו האיומים, לא יינתנו השירותים העירוניים הבסיסיים דוגמת פינוי אשפה, פיקוח עירוני והנדסי, לא יירשמו דו"חות חנייה ולא יינתנו שירותי מזכירות, ניקיון ושמירה בבתי הספר. בנוסף ייסגרו משרדי העיריות והמועצות לקהל.

ובכל זאת, הערב צפויים דיונים בין נציגי  הממשלה, משרדי האוצר והפנים, לבין ראשי מרכז השלטון המקומי, בניסיון אחרון כנראה, למנוע את השביתה והנזקים בעקבותיה.

ראשי הרשויות המקומיות זועמים על שורה של מהלכים שעליהם החליטה הממשלה והכנסת, כמו העברת רוב הכנסות מפעל הפיס לקופת המדינה, צמצום מענקי האיזון המשולמים מקופת המדינה לעיריות ולמועצות מקומיות המתקשות לכסות את גירעונותיהם, והרחבת הפטורים מתשלום ארנונה לאוכלוסיות מתפתחות או חלשות. מרכז השלטון המקומי דורש שמשרדי הממשלה ישפו את הרשויות המקומיות במיליארדי שקלים, כדי למנוע מצב שבו הנטל הנובע ממהלכים אלה ייפול כולו על כתפיהן.

השלטון המקומי גם דורש גיבוי תקציבי לנוכח מהלכי החקיקה האחרונים, ובראשם חינוך חינם לילדים מגיל שלוש – שיחייבו תוספת של גני ילדים והקמת תשתיות חדשות.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר בסוף השבוע כי ההחלטה של ועדת המאבקים במרכז השלטון המקומי ושל פורום 15 הערים העצמאיות, נועדה למחות על "גל של חקיקה פופוליסטית שיגדיל את הגירעונות של הרשויות ויפגע ביכולתו של השלטון המקומי לתפקד ולהעניק שירותים לתושבים."

לדבריו, בכל יום יחליט השלטון המקומי על סוג אחר של פעולות מחאה. בוחבוט הוסיף כי חלק מהפעולות יפגעו בתפקוד השוטף של משרדי הממשלה עצמם, אך סירב לפרט. עוד הוא אמר כי רק אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יתערב אישית במשבר ויציע פתרונות הולמים ששרי הפנים, האוצר והחינוך יאמצו, ניתן יהיה לשקול את ביטול השביתה, האמורה להימשך ללא הגבלת זמן.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, המשמש יו"ר פורום 15 הערים העצמאיות, אמר כי "שר הפנים, שלא הורגש וכמעט שלא עשה דבר בענייני השלטון המקומי בשנים שבהן הוא מכהן בתפקידו, החליט לפתע להיות אקטיבי, אלא שבמקום לפעול לקידום האיתנות הפיננסית של רשויות מקומיות, הוא מחליט לקדם הנחות בארנונה, בלי להיוועץ ברשויות".

ממשרדי האוצר, הפנים והחינוך נמסר בתגובה, כי הם מצויים במגעים עם ראשי השלטון המקומי במטרה לגבש פתרון מוסכם שימנע את פרוץ השביתה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה