בוטלה שביתת הרשויות המקומיות שתוכננה למחר

בוטלה שביתת הרשויות המקומיות שתוכננה למחר

השביתה הכללית ברשויות בשל אי תשלום מענק העובדים המסוכם, שתוכננה להתקיים מחר בשעות הבוקר בוטלה. מאה אלף עובדים ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות יקבלו את המענק שמגיע להם

שיתוף

ההסתדרות הודיעה הבוקר כי הושגו הבנות בין האוצר למרכז השלטון המקומי וכי כמאה אלף עובדי השלטון המקומי יקבלו את המענק ויזכו להעלאות השכר שהושגו בהסכם המסגרת. אי לכך בוטלה השביתה שתוכננה למחר ברשויות המקומיות.

הרקע לשביתה שתוכננה כזכור, היה בהנחייתו של אגף השכר במרכז השלטון המקומי שלא לשלם לעובדים את המענק החד-פעמי, עליו סוכם בהסכם המסגרת שנחתם לאחרונה מול האוצר. הרשויות המקומיות הודיעו כי לא יכבד את ההסכם שכן "לא צירפו את חתימתן עליו", ובשלב הראשון לא ישלמו לעובדים את המענק החד-פעמי בגובה 1,000 שקל. השביתה היתה אמורה להתקיים בשל הנחיית אגף השכר במרכז השלטון המקומי שלא לשלם לעובדים את המענק החד-פעמי עליו סוכם.  

עם זאת הבוקר הודיעה ההסתדרות שהשביתה מבוטלת, לאור הבנות שהושגו בין האוצר למרכז השלטון המקומי. בהתאם לסיכום בין הצדדים, וכפי שסוכם בהסכם המסגרת בין ההסתדרות לאוצר, מאה אלף עובדים ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות יקבלו את המענק שמגיע להם – ככל שאר העובדים במגזר הציבורי.

השלטון המקומי הודיע כי יצטרף להסכם השכר הקיבוצי לאחר שמשרד האוצר ומרכז השלטון המקומי הגיעו להבנות על הצטרפותן של הרשויות המקומיות להסכם השכר הקיבוצי. משרד האוצר רואה חשיבות בהסכמת מרכז השלטון המקומי לשאת בעלויות השכר. ההסכם עם מרכז השלטון המקומי כולל העלאת שכר של 7.5% לעובדי הרשויות, ומענק חד פעמי בגובה של 2000 ש"ח שישולם ב- 2 פעימות. כמו כן, סוכם כי תינתן תוספת שכר בגובה 2% לעובדי בעלי שכר נמוך בשלטון המקומי. פרטי התשלום יסוכמו בין מרכז השלטון המקומי וההסתדרות.

לדבריו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הוא מברך על ההבנות אליהן הגיעו האוצר והשלטון המקומי. הוא מברך את שר האוצר משה כחלון ואת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס על המאמץ למציאת פתרון למחלוקות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד הוסיף כי הוא שמח שהצדדים התעשתו והגיעו להבנות וכי מאה אלף עובדים יקבלו את המענק שהובטח להם.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה