שיתוף

החזרה לשגרה נמצאת בעיצומה, ארגונים רבים מנסים להתאושש ולהשאיר את משבר הקורונה מאחוריהם, ומקומות עבודה רבים מתחילים להחזיר את העובדים למשרדים, לפחות בחלק מימות השבוע.

אחת המשימות החשובות הניצבות כיום על סדר היום של מנהלי משאבי האנוש, היא איך להעניק לעובדים שחוזרים חווית עובד חיובית ככל הניתן, כדי שיחזרו לעבודה עם רמה גבוהה של מוטיבציה.

אחד האתגרים ביצירת חווית עובד חיובית שכזאת נעוץ בכך שבארגונים רבים עלולים להפחית שכר לעובדים השבים לעבודה, או אף את היקפי המשרה.

אתגר נוסף הוא איך להקנות חווית עובד חיובית לעובדים חדשים שארגונים מסוימים יצטרכו לגייס, בין אם בגלל עזיבה של עובדים שאינם מעוניינים לחזור מהחל"ת או משום שנוצר מצב אחר בו זקוק הארגון ליותר עובדים.

אם כן, איך יכולים הארגונים לוודא שהם אכן יוצרים את חוויות העובד הטובות ביותר בתנאים הקיימים ולמרות האתגרים.

הנה חמש נקודות שכדאי לשים עליהן דגש כשרוצים לעצב חווית עובד חיובית:

1 ראשית, יש להתמקד בעובד בשלב שהוא עדיין מועמד. לשם כך יש לבנות את התרבות הארגונית כך שתהיה ממוקדת בעובד, ותקבל ביטוי בכל השלבים, החל בחוויית המועמד בעת תהליך הגיוס, דרך קליטת העובד בחברה ושלבי העסקתו כעובד, ועד העסקתו בפועל במהלך תקופת עבודתו בחברה.

כחלק מהתרבות הארגונית יש לאמץ גישה של הקשבה ומענה לצרכי העובדים כפי שהם עולים מהשטח, גם כשהם נמצאים בהליך הקליטה, וגם לאחר מכן, לאורך המסלול שעושה העובד בארגון. כל זאת, בצד מעורבות גבוהה של עובדים בתהליכים וקבלת החלטות בארגון.

2 נקודה חשובה נוספת היא לראות את העובד על כל מגוון רבדיו. זה כולל את התשתית הטכנולוגית שלו, את הקשר שלו עם עמיתיו ועם מנהליו, את הסביבה הפיזית שלו, כלומר סביבת העבודה ומקום הישיבה במשרד במקרה של עובד שעובד מהמשרד, וגם הליכה לקראת עובדים שמעדיפים להמשיך לעבוד מהבית, במקרים בהם בארגון יש אפשרות לעבוד מהבית.  

3 הנקודה השלישית היא לבדוק את מידת ששביעות הרצון של העובד בכל הקשור להתפתחותו המקצועית, להכשרות ממוקדות שהוא יכול לקבל, ליצירת מסלולי קריירה וקידום, ולהתווית מסלול העלאה בשכר, בעיקר לעובדים שבשלב זה שכרם הופחת.  

4 הנקודה הרביעית היא התייחסות למשפחתו של העובד. בארגונים רבים אין כיום תקציב למתנות נדיבות מדי, אבל גם התייחסות צנועה למשפחתו של העובד, לרבות פרחים לימי הולדת והתייחסות לאירועים משפחתיים שונים, אלו הם צעדים שיכולים לתרום רבות לאושרו של העובד במקום העבודה.

5 הנקודה החמישית היא העצמת העובד. אחד הגורמים שתורמים לחווית עובד חיובית הוא האפשרות שניתנת לעובדים להשפיע ולהיות מעורבים בנושאים ובתהליכים משמעותיים, לרבות צוות גיבוש, צוות פיקוח על תורנות בעבודה מהבית ומהמשרד, העברת מידע לעובדים לגבי החלטות אסטרטגיות, הובלת פרויקטים משמעותיים ועוד.

בסיכומו של דבר, במוקד יצירת חווית עובד חיובית, גם בתקופה זו של חזרה לשגרה לאחר יותר משנה של תהפוכות דרמטיות, ניתן להציב את ההקשבה הפרואקטיבית, את העידוד ליצירתיות, את הייחודיות של כל ארגון שמתבטאת ביחס לעובד ולמשפחתו, והקפדה על שיפור מתמיד.

 

עוד על חווית עובד חיובית ניתן יהיה לשמוע בכנס רווחה וחווית עובד, שיתקיים במסגרת האירוע השנתי של HRus, ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה