שיתוף

ככל שאתה ותיק יותר בקריירה שלך, כך קל יותר ליפול בהנחה ש"עשית את זה" ויש לך כבר את כל המיומנויות שאתה צריך כדי להצליח. הנטייה היא למקד את כל האנרגיה שלך לקבלת העבודה ולהניח שבהמשך הכל כבר יקרה מעצמו.. וזו טעות.

מחקר חדש של סטנפורד חושף את תוצאותיה של החשיבה המוטעית הזו. קרול דוויק ועמיתיה ערכו מחקר עם אנשים שנאבקו בביצועיהם. קבוצה אחת הנחתה לבצע שוב את המשימה שהיא נכשלה לבצע. לקבוצה השניה הוסבר כי היא אינה "תקועה" וכי יש לה אפשרות לשפר את הביצועים מתוך בחירה. המחקר גילה כי הלמידה מייצרת שינויים פיזיולוגיים במוח, בדיוק כמו שינויים בשרירים כתוצאה מפעילות גופנית. כל מה שהנחקרים היו צריכים כדי להצליח זה להאמין בעצמם, להתאמן ולגרום לכך לקרות.

כאשר העריכו את ביצועי הקבוצות כמה חודשים לאחר מכן, הקבוצה שניסתה שוב ושוב לבצע את המשימה הציגה תוצאות גרועות יותר מאשר בפעם הראשונה. לעומת זאת, הקבוצה אשר למדה כי יש לה את היכולת לשנות את החשיבה ולשפר את הביצועים, השתפרה באופן דרמטי.

התובנה העיקרית ממחקרה של דוויק היא שאנחנו לא צריכים להפסיק ללמוד. ברגע שאנחנו חושבים שאנחנו מי שאנחנו ואין לנו יותר מה ללמוד ולשפר, זה הזמן בו אנחנו מפסיקים לממש את הפוטנציאל שלנו.

מעשה הלמידה הוא חשוב כמעט כמו מה שאתם לומדים. האמונה שאתם יכולים לשפר את עצמכם ולעשות דברים בעתיד מעבר לאפשרויות הנוכחיות שלכם היא מרגשת ומספקת. ובכל זאת הזמן שלכם הוא סופי ולכן כדאי להקדיש את עצמכם למיומנויות למידה שיניבו את התועלת הגדולה ביותר.

להלן 3 מיומנויות שישיגו עבורכם תשואות בקריירה:

אינטליגנציה רגשית

אינטליגנציה רגשית קיימת כמעט אצל כל אחד מאיתנו והיא משפיעה משפיע על האופן שבו אנו מנהלים את ההתנהגות שלנו, מנווטים במורכבויות החברתיות, ומקבלים החלטות אישיות שישיגו תוצאות חיוביות.

אינטליגנציה רגשית היא היכולת לזהות ולהבין רגשות שלכם ושל אחרים והיכולת להשתמש במודעות זו כדי לנהל את ההתנהגות שלכם ואת מערכות היחסים. עשרות שנים של מחקר מצביעים על אינטליגנציה רגשית כגורם קריטי שמגדיר שחקנים ככוכבים ומבדיל אותם מאחרים. זוהי דרך רבת עוצמה למקד את האנרגיה שלכם בכיוון אחד, עם תוצאות עצומות.

ניהול זמן

אחד הדברים הגדולים ביותר שמפריעים לניהול זמן יעיל הוא "עריצות הדחיפות". הדבר מתייחס לנטייה שלנו לטפל בדברים הקטנים שיש לעשות עכשיו, כדי לפנות את הדרך למה שחשוב באמת. כאשר נכנעים לכך, נמצאים למעשה כל הזמן במצב של "כיבוי שריפות". אנשים נמצאים במצב זה כ כל כך הרבה זמן, שהם לא מצליחים לעשות את הדברים החשובים ובעלי הערך האמיתי.

כמה פעמים יצא לכם לסיים את יום העבודה עם ההבנה שלא עשיתם את הדבר העיקרי שהיה עליכם לעשות, כיוון שכל הזמן טיפלתם בדברים הקטנים הדחופים?! ללמוד לנהל את הזמן שלכם ביעילות ישחרר אתכם מכיבוי השריפות התמידי, לצורך ביצועים מהותיים ומשני חיים.

הקשבה

הקשבה לכאורה נראית כאלמנט פשוט: אם אנחנו לא מדברים, אנחנו מקשיבים, נכון? אז לא בדיוק. הרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו מקשיבים, אבל אנחנו בעצם מתכננים מה אנחנו הולכים להגיד לצד השני. האזנה אמיתית פירושה להתמקד רק במה שהאדם האחר אומר. מדובר בהבנה לא בהתנגדות או בתגובה. לצורך הקשבה אמיתית יש ללמוד כיצד לנטרל את השיפוט ולהתמקד בהבנת הקלט של האדם האחר, וזה אחד הכישורים החשובים ביותר שתוכלו לפתח.

הקשבה היא קצת כמו אינטליגנציה – הרב חושבים שהם מעל הממוצע (למרות שזה בלתי אפשרי). מחקר באוניברסיטת רייט סטייט סקר יותר מ -8,000 בני אדם ממעדות שונים, וכמעט כולם דירגו את עצמם כמאזינים טובים יותר או באותה רמה של עמיתיהם לעבודה. רבים מהם טעו.

אנחנו מדברים כדי לספק משוב, להסביר הוראות, ולתקשר מועדים. מעבר למילים המדוברות, יש מידע רב-ערך שיש לפענח באמצעות נימת קול, שפת גוף ומה שלא נאמר. במילים אחרות, אי יכולת לשמור על האוזניים (והעיניים) פתוחות, יכולים להשאיר אתכם מחוץ למשחק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה