מחלקת משאבי האנוש כמשפרת התקשורת הפנים ארגונית

מחלקת משאבי האנוש כמשפרת התקשורת הפנים ארגונית

כדי שתקשורת תהיה אפקטיבית, צריך לחשוב על הקצה המקבל - מגוון עובדי החברה

שיתוף
תקשורת פנים ארגונית

תקשורת פנים ארגונית

מחלקות משאבי האנוש צריכות למלא תפקיד ביצירת אסטרטגיית תקשורת ברורה כדי לרתום את כל סגל העובדים. כך אומרת קארן הית', מומחית בכירה לתקשורת מחברת הייעוץ הבריטיתAnthony Hodges Consulting.

בשיחה עם הייוול רוברטס מ- HR magazineהסבירה הית' שהמפתח לתקשורת יעילה הוא להקצות את המסרים לפי צרכיו של העובד. חברות רבות מדי שוגות ושולחות מסרים אחידים לכלל העובדים בלי לחשוב מהי הדרך הטובה ביותר לפנות לכל עובד כפרט. הית' מזכירה שכוח העבודה הולך והופך מגוון יותר, ועל מנת שמסרים יגיעו באופן אפקטיבי לכל אחד מהעובדים, חשובה מתמיד התאמת המסר לנמענים.

אחת הדוגמאות שהית' מספקת קשורה לנושא הפנסיה. זהו מקרה קלאסי שבו מסר שמגיע לעובדים בשנות העשרים לחייהם אמור להיות שונה מאוד מהמסר שמקבלים עובדים המתקרבים לגיל פרישה. לעיתים קרובות העובדים ידלגו על קריאת מסרים כלליים, שנראים להם ספק רלוונטיים לגביהם, בשל מחסור בזמן.

הית' אומרת שבדרך כלל חברות אינן תופרות על פי מידה את המסרים שלהם, כיוון שפשוט קל יותר לשלוח הודעת דוא"ל אחת לכולם, "אבל אתם צריכים לשאול את עצמכם האם מסרים שאינם מהדהדים אצל עד ממחצית מכוח העבודה שלכם הם אפקטיביים," מוסיפה הית'.

קארן פארטרידג', מומחית לפיתוח עסקי מחברת הייעוץ שאליה משתייכת הית', מציינת בעיה נוספת: חברות גדולות לוקות בתסמונת "ההתרכזות במשרד הראשי בלבד", כלומר התעלמות מהמגוון האנושי שיש בחברות מרובות סניפים. כך נותר מצב שהו המסרים שמקבלים עובדים שאינם ממוקמים במשרדי המטה או בסניף הראשי גורמים לתחושה של חוסר שייכות בקרב אותם מועסקים מרוחקים.

"פרקטיקות, כלכלה ואירועים מקומיים יכולים להשפיע על התחושה של אנשים בנוגע למצב פיננסי, כך שחשוב מאוד שמעסיקים יהיו מודעים לכך," אומרת פארטרידג'. היא מדגישה את האתגרים שעבודה במשמרות עשויה להוסיף למשימת התקשורת היעילה.

"אם תוכנית התקשורת שלכם כוללת תצוגות, משמעותה של עבודה במשמרות היא שייתכן שתצטרכו להפעיל את התצוגות הן בשעות היום והן בשעות הלילה על מנת שלכולם תהיה אותה רמה של גישה," אומרת פארטרידג'. "מסיבה זאת ניתוחי קהל ומחקר הם חיוניים לפני שמתחילים בקמפיין כלשהו."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה