המטבחון החדש של הארגונים שיובילו את העשור הקרוב

המטבחון החדש של הארגונים שיובילו את העשור הקרוב

ארז אלמוגי, מנכ"ל בלנצ'ארד ישראל: תפקידם של מנהלי משאבי אנוש צפוי להיות צלע מתוך שלוש הצלעות בקודקוד שיוביל את הארגונים, יחד עם סמנכ"ל הכספים ומנכ"ל החברה

שיתוף
ארז אלמוגי

צילום: מושיק ברין

"אני מאמין שבשנים הקרובות, יותר ויותר מנכ"לים של ארגונים יבינו, שה'מטבחון' שלהם, בו מתקבלות ההחלטות המשמעותיות בארגון, יכלול, פרט למנכ"ל עצמו, את סמנכ"ל משאבי האנוש, וסמנכ"ל הכספים", אומר ארז אלמוגי, מנכ"ל קבוצת בלנצ'ארד ישראל, שנבחר לכהן בתפקיד יו"ר כנס משאבי אנוש השנתי שייערך בכפר המכביה ב-15 ביוני.


מעוניינים לקחת חלק בכנס: להעביר הרצאה? לנהל מושב? לתרום ידע? להציג פרויקט?
ניתן לפנות אלינו ב: yoram@hrus.co.il


לדבריו, "מדובר בשלשה שתהווה את הנהגת הארגון והיא זו שתוביל אותו קדימה. הסיבה לכך היא שבכל שינוי, בכל פעולה ובכל פרויקט, מעורב המשאב האנושי.

"כבר היום יש לא מעט ארגונים בהם ה"משולש" הזה כבר עובד. הסיבה לכך היא, שמנהל משאבי האנוש חייב להיות זה שמייצר ערך ישיר ומשמעותי ברמת הביזנס.

"כבר אין די בלהיות אלוף בגיוס, ברווחה, בתוכניות למידה וכו'. מנהלי משאבי אנוש צריכים ללמוד את העסק, להבין ולדבר ביזנס. והאמת, אני מופתע שאף אוניברסיטה לא מציעה עדיין תואר במנהל עסקים למנהלי משאבי אנוש".

בשורה התחתונה, אומר אלמוגי, כי "חברות שמנהלי משאבי האנוש שלהן לא יבינו את הביזנס ולא יהיו מסוגלים לייצר ערך עסקי משמעותי לארגון, לא יוכלו לשרוד לאורך זמן.

"זו, לדעתי, גם הסיבה לכך שאנחנו רואים לא מעט ארגונים שסמנכ"לי משאבי האנוש שלהם הם קודם כל אנשי ביזנס, עם רקע במשאבי אנוש".

בעבר הקים אלמוגי את המרכז הישראלי לשיווק ישיר וטלמרקטינג שבתחילת דרכו הציע שירותי אאוטסורסינג לחברות המובילות בארץ.

בשנת 1998, לאחר שיותר ויותר חברות עברו להקמת מוקדי שירות ומכירה בתוך החברות, ביצעה החברה שינוי כיוון לעבר ייעוץ וליווי של חברות שמעוניינות להקים מוקדי מכירה ושירות טלפוניים.

"ברגע שעברנו לתחום זה של יעוץ וליווי", אומר אלמוגי, "נכנסנו לעולם הייעוץ וההדרכה. בשלב הראשון התמקדנו במוקדים טלפוניים ובהמשך הרחבנו את סל הפתרונות שלנו למערכי מכירות ושירות. בשלבים הבאים המשכנו לתחומי הניהול ופיתוח המנהלים".

לדבריו, "מהר מאוד הבנו שנכנסנו לשוק שפועלים בו מאות ואף אלפי שחקנים, בעלי ניסיון רב משלנו בכל הקשור לתוכניות פיתוח מנהלים וליווי ארגוני.

"החלטנו לבדל את עצמנו וליצור יתרון יחסי. לשם כך החלטנו לייצג בישראל מותג בינלאומי מוביל. כארבע שנים לאחר מכן נבחרה החברה של אלמוגי לייצג את קבוצת בלנצ'ארד בישראל".

איך אתה רואה את כנס משאבי האנוש של HRus שיתקיים ביוני השנה?

"הסיבה שלקחתי על עצמי להוביל את כנס משאבי אנוש השנתי של HRus היא משום שחשוב לי להיות חלק מעיצוב אופייה וכיווני הפעולה של קהילה חשובה זו של מנהלי משאבי האנוש.

"יחד עם נבחרת של סמנכ"לי משאבי אנוש, אני סבור שניתן יהיה לייצר כנס בעל תכנים משמעותיים, שנוגעים בגרעין הליבה של הארגונים ונותנים מענה לשאלות שעולות אצל מנהלי משאבי האנוש לגבי ההווה וגם לגבי העתיד.

"בכוונתי לנצל את הניסיון, הקשרים והשותפויות שבניתי לאורך השנים עם ארגונים וסמנכ"לי משאבי אנוש, במטרה להביא את הנושאים והמרצים הנכונים לכנס של 2020.

"וזה כולל כמובן גם את הקשרים הבינלאומיים שלנו בבלאנצ'ארד ישראל, כלומר ננסה להביא לכאן מומחים מהעולם".

"אני מאוד אוהב, ומאמין, בציטטה של קן בלנצ'ארד "None of us is as smart as all of us"".

"זו הסיבה שבחרתי בתשעה סמנכ"לי ומנהלי משאבי אנוש המהווים נבחרת שתהיה שותפה להובלה וגיבוש הנושאים והכנס:

רונית קרפל רונן – סמנכ"ל משאבי אנוש WDC (לשעבר סנדיסק),
ניס אגמון – סמנכ"ל משאבים כלל,
הדס אלמוג – סמנכ"ל משאבי אנוש של HERE,
פזית קליר – סמנכ"ל משאבי אנוש של HSBC,
סיגל גיל מור – סמנכ"ל משאבי אנוש SimilarWeb,
רונן קלר, יועץ בכיר לארגונים – לשעבר סמנכ"ל משאבי אנוש בצ'ק פוינט וב-Outbrain,
נאווה קזז – סמנכ"ל משאבי אנוש ב-HP,
עדי בילדנר – סמנכ"ל משאבי אנוש ב-ECI,
חן כהן – מנהלת פיתוח ארגוני ב-HP,
ועינת אמיתי – סמנכ"ל משאבי אנוש בדלתא גליל".

למה החלטת לקחת על עצמך תפקיד יו"ר הכנס השנתי של משאבי אנוש?   

"חלק מהאג'נדה שלי כחלק מקבוצת בלנצ'ארד, אני מרגיש שליחות גדולה לתרום ולפתח את קהילת משאבי האנוש בישראל.

"בכלל זה, לשתף בידע, במגמות, במודלים, בכלים חדשניים וכמובן ב-Best Practices עולמי.

"חשוב לי להשפיע על האופן בו יראה תחום משאבי האנוש בעשור הבא, וזה גם מתחבר מאוד לתפישה שאנחנו מובילים, של Servant Leadership. לשרת, להעניק ללקוחות, לעובדים ולקהילה, את מה שנדרש כדי להצליח ולהיות טובים יותר".

ועם זאת, אתה לא מגיע מתחום משאבי אנוש או מתחום הייעוץ ארגוני קלאסי.

"נכון. אני עוף אחר בשוק הייעוץ ומשאבי האנוש. אני מגיע מתחומי הביזנס ומאמין שזה נותן לי יתרון משמעותי, ומסייע לי לייצר ערך ללקוחות שלנו.

"אם כי, במהלך 15 השנים בהן אני מוביל את בלנצ'ארד ישראל סגרתי גם את הפער בהיבט של להבין את משאבי האנוש, לרבות כל מה שקשור לפיתוח ולמידה ארגונית".                                                   .

אלמוגי מדגיש, כי "חשוב לי ביחד עם נבחרת ההיגוי, להביא לכנס חדשנות שתבוא לידי ביטוי במבנה הכנס, בנושאים, המרצים, דרך וערוצי הלמידה. כנס שכל סמנכ"ל ומנהל משאבי אנוש ירצה להגיע אליו ויעשה הכול כדי להשתתף בו".


כנס משאבי אנוש השנתי יתקיים ב-15 ביוני 2020 בכפר המכביה. נשמח לקבל הצעות להרצאות בכנס, ממנהלי ומנהלות משאבי אנוש. את ההצעות ניתן לשלוח בדואר אלקטרוני לכתובת: yoram@hrus.co.il

ארז אלמוגי הקים את המרכז לאימונים בעסקים ב-1990 יחד עם גיל פרץ, וב-2004 נבחר לייצג את קבוצת בלנצ'ארד בישראל.

הקבוצה נמנית עם החברות המובילות בעולם לפיתוח של ארגונים ומנהלים. שלוש מתוך כל ארבע חברות ברשימת הפורצ'ן 500 משתמשות במתודולוגיות של בלנצ'ארד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה