שילוב פלטפורמות וידאו בתהליך הגיוס: דרך לחיסכון ולייעול

שילוב פלטפורמות וידאו בתהליך הגיוס: דרך לחיסכון ולייעול

רוצים לייעל את הגיוסים שלכם ולקצץ בעלויות שלהם? כדאי לכם לחשוב על שילוב של פלטפורמת וידאו בתהליך גיוס העובדים. הנה כמה הצעות שיעזרו לכם לעשות זאת

שיתוף
ראיונות וידאו

ראיונות וידאו

כמה ארוך ויקר הוא גיוס עובד? התשובה לשאלה זו היא כמעט תמיד – מאוד. להמחשה, בשנת 2011, העלות הממוצעת פר-גיוס בארה"ב עמדה על 5,054 דולר, ותהליך הגיוס ארך כ-45 יום בממוצע (ע"פ סקר אתר mashable).

לא רק סרטוני חתולים: גם המגייסים מאמצים את הוידאו

אין זה חדש שהפופולאריות של פלטפורמת הוידאו המקוונת בעולם (כש-YouTube היא הבולטת שבהן) רק הולכת ומתחזקת. המגייסים, מצדם, מנצלים זאת לייעול תהליך הגיוס. כתוצאה, בשנת 2012 חלה עלייה חדה באחוז החברות העושות שימוש בוידאו לצורכי גיוס (מתוך מחקר של חברת Talent minded, מרץ 2013).

שימוש בוידאו בתהליך גיוס עובדים
63 אחוז מהחברות עושה שימוש תדיר בווידאו לצורכי גיוס

כיצד ניתן ליישם שימוש בפלטפורמת הוידאו בתהליך הגיוס? הנה כמה רעיונות:

הפקת סרטון חברה

סרטוני חברה הם דרך מקורית ויעילה לתפוס את תשומת לב המועמדים. הסרטון יכול להיות אינפורמטיבי: להכיל ראיונות עם עובדים, סיפורי הצלחה של הארגון וכו' (כמו סרטון הגיוס של Apple, אשר זכה ליותר מחצי מיליון צפיות). לעומת זאת, מעסיקים רבים בוחרים להפיק סרטון גיוס הומוריסטי –  כמו Twitter, אשר יצרה סרטון דל-תקציב ומשעשע, הלועג לסרטוני הגיוס הטיפוסיים.

סרטון הגיוס של Apple

סרטון הגיוס של Twitter

 

פרסום מודעת גיוס מצולמת ("משרת וידאו")

מודעת גיוס לרוב מכילה תיאור של התפקיד ושל היכולות והמאפיינים הדרושים מהמועמד. במקום "רשימת מכולת" של מאפיינים ותכונות, ניתן להעלות סרטון קצר שמתאר את מהות המשרה, את אופי הארגון ובעיקר את התכונות הנדרשות מהמועמד. זה גורם למי שיראה את המשרה לדמיין את עצמו בתפקיד ולרצות לבוא לעבוד אצלכם. מבדיקה שעשינו כאן ב-AllJobs, הוספת סרטון וידאו למשרה, ממקמת אותה גבוה בתוצאות החיפוש – ומאפשרת לה לקבל חשיפה גבוהה יותר ועד פי 6 יותר קורות חיים. רוצים לדעת איך להכין ולצלם משרת וידאו? ככה עושים את זה כמו שצריך.

קבלת קורות חיים מצולמים

קורות חיים מוקלטים מאפשרים למגייסים להעריך יכולות "רכות" כמו אישיות ויכולות חברתיות כבר בשלב הראשוני של תהליך הגיוס. בדומה לראיון טלפוני, באופן זה מגייסים יכולים להימנע מראיון אישי ארוך עם מועמד, אותו אולי ניתן לסנן כבר בשלב הראשוני.

קיום ראיונות עבודה בוידאו

שימוש בוידאו יכול לקצר פלאים ואף לייעל את שלב ראיון העבודה המסורתי. הנה שתי דרכים בהן ניתן לעשות שימוש בוידאו בכדי לשפר (או אפילו להחליף את התהליך הקיים):

ראיונות עבודה מוקלטים: מדובר בכלי חיוני עבור מגייס שלא יכול להרשות לעצמו לבזבז חצי שעה על ראיון טלפוני או פרונטאלי, המשלב מילוי טופס מועמד עם ראיון פרונטאלי. המגייס מציג בפני המועמדים שאלות (המגייס יכול להקליט עצמו שואל את השאלות, או לכתוב אותן בטופס הנשלח למועמד). המועמדים מעיינים בשאלות ועונים עליהן בוידאו. היתרון המהותי בכך הוא שניתן לצפות בסרטון בכל זמן, מה שמסייע למנהלים המקצועיים ולמגייסים המנהלים לוח זמנים עמוס.

ראיונות עבודה ישירים: ניתן לראיין מועמד דרך הוידאו על ידי שימוש בפלטפורמות שיחות וידאו מקוונות, כגון  Skype. ראיון שכזה לא אמור להיות שונה באופיו מראיון רגיל, אך הוא יכול לחסוך למגייס הוצאות נסיעה ובעיות תזמון, ומחפשי העבודה מצדם יכולים להימנע מעמידה בפקקי תנועה.

חשוב לזכור כי חוץ מייעול וחיסכון בתהליך הגיוס, השימוש בוידאו הוא גם דרך מהירה, יצירתית ולא יקרה למתג את הארגון כמקום עבודה טוב, למשוך מועמדים בעלי ערכים דומים לערכי התרבות הארגונית וגם לשמר את העובדים הקיימים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה