גיוס האדם הנכון לשיווק במדיה החברתית

גיוס האדם הנכון לשיווק במדיה החברתית

משרות שיווק במדיה החברתית הן חדשות יחסית בשוק העבודה. איך תדעו שאתם מגייסים את האנשים הנכונים?

שיתוף
שיווק החברה למועמדים וטלנטים

נראה שחברות פותחות בזו אחר זו משרות של שיווק במדיה החברתית. בין השנים 2010 ו-2013 הפרסומים בלינקדאין שקשורים למשרות מדיה חברתית עלו ב-1,300 אחוזים (על פי Ragan.com, חברה לתקשורת שיווקית). מדובר בתפקיד חדש יחסית. איך תדעו שאתם מגייסים את האנשים הנכונים? ב-Adecco אומרים שהתשובה מתחלקת לשניים: מציאת האנשים עם הכישורים המתאימים ואיתור אלה שיש להם קול המתנגן עם המותג שלכם.

הכישורים המתאימים

ניסיון במדיה החברתית. למועמדים מתאימים כבר תהיה נוכחות פעילה במדיה החברתית. בדקו את הערוצים שבהם הם משתמשים (פייסבוק, לינקדאין, טוויטר וכו') ואת הפעילות שלהם בהם. האם המועמדים מעורבים בקהילות הווירטואליות הללו? האם יש להם מאגר של חברים ועוקבים? האם האנשים שמחוברים אליהם יגיעו אל העסק שלכם בעקבותיהם?

ניתוח נתונים. שיווק במדיה החברתית כולל ניתוח מספרים. מועמדים טובים צריכים להרגיש נוח בשימוש בסטטיסטיקות של המדיה החברתית, עם אסטרטגיות לקידום אתרים וברכישת כלים שיעזרו להם להבין איך ולמה קמפיינים עובדים.

סגנון כתיבה מגוון. סגנון הכתיבה צריך להיות כזה שמתאים את עצמו למותג ומחבר אנשים למסר. חפשו מועמדים שיכולים לכתוב במגוון סגנונות, טקסטים קצרים או ארוכים, רשמיים, או יום-יומיים, וכמובן כאלה ששולטים היטב בשפה ומסוגלים לערוך את עצמם.

ניסיון בעיצוב. עוזר לבחור מועמדים שיש להם ניסיון כלשהו בעיצוב, מכיוון שחלק גדול מהשיווק החברתי הוא חזותי. חפשו מועמדים שמצלמים תמונות טובות או יוצרים אינפוגרפיקה בקלות. ליצריתיות ולעיצוב יש חשיבות מכרעת בתחום.

רקע בשיווק. שיווק הוא הבסיס לכל קמפיין במדיה החברתית. שיווק במדיה החברתית הוא הרבה יותר מאשר סדרה של פוסטים, הוא קמפיין מפולח שצריכים להיות לו יעדים ברורים וקהל מוגדר. השיווק במדיה החברתית הוא עוד חלק בתוכנית השיווק הכוללת של העסק. למועמדים צריכה להיות היכולת לשלב את אסטרטגיית המדיה החברתית בתמונה הגדולה.

הקול והאישיות

חפשו מועמדים שיש להם את הקול והסגנון של העסק שלכם. יהיה קשה למישהו שיש לו סגנון רשמי לנהל קמפיין אופנתי וקז'ואלי, ולהפך. אז מצאו מישהו שמדבר וכותב בצורה שתואמת את רוח העסק שלכם. בנוסף לסגנון, חפשו מישהו שיש לו קול עקבי. כך תוכלו להבטיח טוב יותר שלתקשורת של המותג שלכם יש טון שמזוהה עמה.

אתרו את המועמדים לתפקיד ברשת. אם תדעו איך המועמדים מתנהגים אונליין לפני שתשכרו אותם, תחסכו לעצמכם הרבה צרות. ציוץ שגוי או לא ראוי עלול לפגוע במותג שלכם תוך דקות, ולגרום נזקים שייקח חודשים, אולי אפילו שנים, לתקן. היכנסו לרשת ובדקו מה המועמדים המובילים שלכם עושים לפני שתבחרו באחד או אחת מהם. האם אתם אוהבים מה שהם עושים בתפקידם הנוכחי או בפרופילים האישיים שלהם? האם פעילותם מפגינה את הכישורים שצוינו לעיל? בדקו כיצד הם מציגים את עצמם – האם יש להם נוכחות אחידה ועקבית? חפשו מועמדים שהאסטרטגיה שלהם תואמת לזו של המותג שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה