רפורמת בריאות במקום העבודה

רפורמת בריאות במקום העבודה

מנכ"ל לחברת מכשור רפואי קיבל החלטה שהבריאות מתחילה אצלו בחברה. הוא יזם מערכת תגמול תמרוץ להטמעת אורח חיים בריא באמצעות...

שיתוף
רווחה

רווחה

עם 18 עובדים בלבד, בלי תקציב גדול ובלי משאבים מיותרים, הרולד ג'קסון, מנכ"ל Buffalo Supply למכשור רפואי, הצליח לבנות תכנית רווחה שמלווה את הארגון מזה חמש שנים.

איך הוא התחיל?
הוא התחיל במה שהפריע לו ועלה לו ביוקר – העישון. ג'קסון ניסה לשדל עובדים להפסיק לעשן באמצעות בונוסים כספיים לנגמלים. הוא מוותר על הניירת ועל הבירוקרטיה בכלל. לדבריו: "כאשר העובד מסתכל לי בעיניים ואומר 'נגמלתי מעישון' אני מיד נותן לו את הבונוס". מדובר על מענק בסך 2,500 דולר לכל נגמל!

כשהוא ראה שהתמריצים עובדים, הוא המשיך הלאה והחליף את צנצנות העוגיות והסוכריות שבמזנון בנשנושי פרות ובחטיפי בריאות.

כשראה שהעובדים משתפים פעולה, הוא החליט להתייעץ איתם בנושאי רווחה כדי לדעת מה מבחינתם ישפר את תנאי העבודה ואת איכות החיים שלהם. כך לדוגמה, העובדים הציעו שהמשרד יחסן את כולם כנגד שפעת וכן שבעונת השפעת, הם יתחלקו בתורנויות סטריליזציה לחיטוי עמדות ומתקנים המפיצים את החיידק. ג'קסון מיהר לאמץ את היזמה וליישם אותה בארגון כחלק מהמדיניות.

ג'קסון: "חברות קטנות ובינוניות אינן משקיעות בנושאים כמו רווחת העובד כפי שמשקיעות החברות הגדולות ואין לכך שום הצדק. נהפוך הוא, החברות הקטנות זקוקות ליתרון בגיוס ושימור עובדים וזה יכול לבוא בדיוק מהמקום הזה של דאגה לרווחת העובד. אני אמרתי לעצמי 'איך אני יכול לצפות מהעובדים שלי שידאגו לבריאות של הלקוחות כשאני בעצמי לא דואג להם?'. לא צריך משאבים אדירים כדי ליישם תכנית רווחה לעובדים פשוט צריך להציב סדר עדיפויות ולעבוד בצורה יעילה, אפקטיבית ומוכוונת תוצאות."

לדברי ג'קסון זה היה נחמד אילו היה לו תקציב לבנות חדר כושר ואף לשכור מאמן פרטי אבל… משאבים אלה לא עמדו לרשותו. הוא בכל זאת בחר לקדם את נושא הבריאות בארגון באמצעות עידוד העובדים לגמילה מעישון, קבוצות הליכה והחלפת מזון לא בריא במזון בריא בעלות כמעט זהה. לדבריו זה עניין של סדר עדיפויות, של שיתוף פעולה, בחירה ותקשורת נכונה כדי לרתום את עובדי הארגון לשתף פעולה ואף להציע וליזום מהלכים חדשים שיובילו את העובדים לעבר סגנון חיים בריא יותר.

מחקר שבדק את ההשלכות של תכניות רווחה אפקטיביות בארגון ואת ה-ROI של תכניות אלו, חשף את הנתונים הבאים (כפי שהם התפרסמו במגזין American Journal of Health):

ארגון בו קיימת תכנית רווחה אפקטיבית מקטין את ההוצאות / ממזער את ההפסדים בגין היעדרות עובדים מפאת מחלה בשיעור של 27%. כמו כן, הוא מקטין את ההוצאות על ביטוחי בריאות לעובדים ב-26% ומקטין את ההוצאות בגין פרישה מפאת מחלות מקצוע ואובדן כושר עבודה ב-32%.

מחקר שערכה אוניברסיטת מישיגן מראה שמנהל המשקיע ברווחת העובדים שלו מקבל החזר של 5.85 דולר על כל דולר בודד שהוא משקיע ברווחת העובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה