רגישים להיגיינה? שולחן משרדי ממוצע מזוהם יותר ממושב האסלה

רגישים להיגיינה? שולחן משרדי ממוצע מזוהם יותר ממושב האסלה

לפני שאתם רצים לברז, חשוב שתדעו שכשתחזרו למקומכם מול המחשב, תיחשפו לכמות אדירה של חיידקים על שפופרת הטלפון, עכבר המחשב והמקלדת

שיתוף

אתם נוטים להיגעל משירותים ציבוריים, לא שותים מפה לפה ופותחים חלון כשמישהו מתעטש באוטובוס?

אולי כדאי שתדחיקו את מה שתכף תגלו: על פי דיווחי רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC, שולחן העבודה שלכם במשרד מהווה בית גידול לווירוסים ולחיידקים שיכולים לגרום לצינון ולמחלות נוספות.

לא זו בלבד. גם אם קמתם להפסקת קפה קצרה והדלקתם את הקומקום החשמלי במטבחון שלכם, דעו שעל ידית הקומקום שורצים יותר חיידקים מאשר על מושב האסלה (!). הדברים אמורים גם אשר לברזים, כיורים וידיות המקרר.

לפני שאתם רצים לחטא את הידיים, חשוב שתדעו שמיד כאשר תחזרו למקומכם מול המחשב, תיחשפו לאלתר לכמות אדירה של חיידקים על שפופרת הטלפון, עכבר המחשב וכמובן – המקלדת. הו המקלדת, אורגיית חיידקים אדירה. שולחן עבודה ממוצע, אגב, מכיל פי 400 חיידקים יותר ממושב האסלה. שלא לדבר על פירורי המזון שנושרים באקראי בינות למקשי המקלדת, ומזינים את מושבות העובש והחיידקים. ההערכות מדברות על פי 100 יותר חיידקים בשולחן העבודה מאשר בשולחן מטבח ממוצע.

מצע נוסף להתרבות חיידקים הוא חדר הישיבות. מחקרים מראים שבחדר המלוטש למראה, אך לא זוכה לניקוי תדיר כמו חדר השירותים למשל, תחלופת החיידקים גבוהה מפני שזהו המקום שבו אנשים אוכלים, לוחצים ידיים ומשתמשים בטלפונים משותפים.

וגם אם נניח שהצלחתם איכשהו לחמוק ממרבץ החיידקים האינסופי הזה, הרי גם אם תעברו בדרך הביתה במעלית ותלחצו על כפתור ה"קרקע", אצבעותיכם הענוגות יתלכלכו שוב בחיידקים.

 

אז לשמור נגיעה?

הבנתם נכון. בלתי אפשרי להימנע לחלוטין ממגע איתם, משום שהם מתפשטים על כל משטח, לרבות עור הגוף. עם זאת, הדרך היחידה להימנע ממחלות ומזיהומים היא לשמור על היגיינה טובה. רחיצת ידיים בסבון לפחות עשר (!) פעמים ביום, היא דרך אפקטיבית ומומלצת למתקפת מנע.

המרכז לבקרת מחלות של ממשלת ארצות-הברית ממליץ לשטוף ידיים עם סבון במשך לא פחות מ-20 שניות בכל פעם. למי שאין סבלנות, או אין גישה לכיור, אפשר להשתמש בג'ל מחטא. חולים? עשו טובה והישארו בבית.

(מקור: סוכנויות הידיעות)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה