83,000 ₪ לעובדת שפוטרה בטענה לאי כשירות רפואית

83,000 ₪ לעובדת שפוטרה בטענה לאי כשירות רפואית

עובדת עיירה בת 62, פוטרה לאחר שעברה ניתוח. העובדת טענה לפיטורים שלא כדין. העירייה טענה שעבודתה "רק" הופסקה בשל חוסר כשירות

שיתוף
פסק דין

הירשמו עוד היום לכנס דיני עבודה שיתקיים ב-26 במרץ 2015. ההרשמה בעיצומה!

לפרטים והרשמה לחצו כאן

סייעת בגן ילדים, שעבדה כממלאת מקום בעירייה בצפון הארץ, במשך 15 שנים, פוטרה מעבודתה ללא שימוע. העובדת (בת 62 במועד הפיטורים), פנתה לבית הדין לעבודה בתביעה לפיטורים שלא כדין, קרי ללא שימוע ופיטורים מחמת אפליה בשל גילה. במסגרת התביעה, העובדת דרשה מבית הדין לעבודה להורות למעסיקה לשלם לה פיצויי פיטורים ושאר זכויות סוציאליות המגיעות לעובד מפוטר.

טענת העובדת: רציתי לשוב לעבודה אך המעסיקה לא אפשרה לי
לטענת העובדת היא נאלצה לעבור ניתוח בעקבות תאונה. לאחר הניתוח, היא שהתה בבית במשך שנה וחצי לצורך החלמה. בתקופה זו, האישה קיבלה קצבת נכות מביטוח לאומי. לאחר כשנה וחצי, הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי קבעה כי היא יכולה לשוב לעבודתה, בהיקף מלא. לאחר שהובהר לעובדת שהיא כשירה לשוב לעבודה, היא פנתה לעירייה במטרה לחזור לעבודה, אולם לטענתה העירייה דחתה את בקשתה.

לטענת העובדת, העירייה הותירה אותה חסרת כל, שכן היא כבר לא הייתה זכאית לקצבת נכות (היות שביטוח לאומי קבעו שהיא יכולה לשוב לעבודה). מחד גיסא, העירייה לא קיבלה אותה לעבודה וגם לא נתנה לה מכתב פיטורים, כך שהיא לא יכלה לקבל זכויות ששמורות לעובד מפוטר.

טענת העירייה: העובדת לא יכלה לשוב לעבוד היות שהיא לא דאגה לקבל אישורי בריאות
מצד העירייה נטען כי רופא תעסוקתי שבדק את העובדת מצא שהיא איננה כשירה לחזור לעבודתה. לדברי העירייה, העובדת הונחתה לפנות שוב לרופא התעסוקתי, על מנת שישנה את חוות הדעת שלו וימליץ על חזרתה לעבודה. אולם, לדברי העירייה, העובדת לא עשתה זאת ולכן לא ניתן היה לשבץ אותה שוב לעבודה.

בית הדין לעבודה פסק: העובדת פוטרה
בית הדין לעבודה פסק כי מדובר בפיטורים שכן העירייה סירבה לקבל בחזרה את העובדת, חרף בקשותיה החוזרות וחרף העובדה שזו הציגה בפני העירייה את חוות הדעת של הוועדה הרפואית בביטוח לאומי. בית הדין התקשה להבין את סירובה של העירייה לשלם לעובדת פיצויי פיטורים שכן גם אם העובדת לא הייתה מפוטרת אלא הייתה מתפטרת בעקבות הידרדרות מצבה הרפואי וחוסר כשירות לעבוד, הרי שהעובדת הייתה זכאית לפיצויי פיטורים על פי חוק. בין הסעיפים שמזכים עובד בפיצויי פיטורים גם באם הם לא מפוטרים (קרי במעמד של מתפטר בדין מפוטר), הרי שהעובד זכאי לפיצוי פיטורים.

לסיכום, בית הדין לעבודה קיבל את גרסת העובדת ופסק לה פיצויים בסך 83,000 ₪ ועוד תוספת שכר טרחה בסך 10,000 ₪. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה