שיתוף

התחרות הגוברת על טלנטים מעלה לראש סדר היום את המשמעות של מיתוג מעסיק, שחשיבותו עולה כיום עשרות מונים על החשיבות (הגבוהה ממילא) שהיתה לו לפני משבר הקורונה.

מיתוג מעסיק בנוי מאוסף של תהליכים שמיועדים לקדם את הצורך של המעסיק לגייס אל שורותיו טלנטים מבוקשים ועובדים בעלי מיומנויות, בתנאים בהם שוק העבודה נאבק קשות על כל טלנט, ובשעה שרבים מהעובדים הצעירים אינם ששים להצטרף לשום ארגון.

מיתוג מעסיק חזק מאפשר לארגון לגייס ולשמר עובדים מצטיינים, מיומנים ומוכשרים, לפני שארגונים אחרים מקדימים אותו, עם הצעות מפתות שקשה לסרב להן.

לכן, שיפור מתמיד של חווית מועמד, חווית עובד ומיתוג מעסיק צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של ארגונים בנושא שוק העבודה והמהלך הראשון בתהליך הגיוס.

מיתוג מעסיק חכם צריך להעביר למועמדים מסר לפיו העסקתם בארגון תאפשר להם חווית עובד חיובית ומתגמלת לא רק ברמת השכר אלא גם מבחינת התרומה לקריירה העתידית שלהם.

לפני שיוצאים למסע לאיתור הטלנטים המתאימים והמבוקשים ביותר, יש לזהות את כל המרכיבים שיהפכו את התפקיד – המיועד לכל אחד מהטלנטים הללו – לחלק אינטגרלי מסולם הקידום שלהם.

במילים אחרות, יש להמחיש למועמדים, איך התפקיד שמיועד להם בארגון יסייע להם בדרכם המקצועית בהמשך הדרך, גם אם הם ירצו בשלב מסוים לעבור לעבוד בארגון אחר.

בד בבד, יש לתכנן מראש תוכניות תגמול, קידום והכשרה, שיענו על הצרכים של הטלנטים המתאימים ביותר, ולדעת להציג אותה בפני המועמדים הרלוונטיים.

גם אם ברגע הגיוס הארגון לא יכול להציע למועמד את רמת השכר וההטבות שהמועמד מבקש, חשוב להראות לו איך הארגון יכול לתרום לקריירה שלו, בעיקר על ידי תוכניות הכשרה וקידום.

מסלול הקידום שיוצג בפני הטלנט צריך לכלול נקודות שדרוג – בתפקיד ובשכר – מוגדרות עם מועדים מדוייקים שאף יצויינו בחוזה ההעסקה של הטלנט.

בסופו של דבר, לכל ארגון יש מותג מעסיק. גם ארגונים שלא תכננו את עקרונות מותג המעסיק שלהם ולא דאגו לחווית מועמד טובה וחווית עובד חיובית, יגלו – בדרך כלל מאוחר מדי – שהמועמדים והעובדים בנו להם מותג מעסיק, ובדרך כלל הוא לא יהיה חיובי.

חווית מועמד וחווית עובד אינן נותרות עלומות או נעולות בין כותלי הארגון. עובדים ומועמדים כאחד מביעים את דעתם על כל ארגון שהם רואיינו בו, היו מועמדים לעבודה בו, ולפעמים גם ארגונים שהם תבעו אותם בגלל אפליה וכדומה.

בשורה התחתונה, מיתוג המעסיק, הכולל את חווית העובדים וחוייות המועמדים, זהו חלון הראווה החשוב והמהותי ביותר של הארגון.

הוא זה שמהווה את מוקד המשיכה של טלנטים ועובדים מיומנים ומאידך, הוא זה שמבריח אותם אל זרועותיהם של המתחרים.

מיתוג המעסיק הוא התדמית שנוצרת לארגון בשוק העבודה. והתדמית הזאת חייבת להיות, אמינה, רלוונטית, וייחודית.

מנגד, תדמית שלילית מביאה איתה לא רק קושי לגייס טלנטים ובעלי מיומנויות, אלא גם נטישה של עובדים טובים, חוסר נאמנות של עובדים וירידה במוטיבציה לקדם את הארגון.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה