לא ינוכה שכר עובדי המגזר הציבורי בדרום שנעדרו מעבודתם

לא ינוכה שכר עובדי המגזר הציבורי בדרום שנעדרו מעבודתם

שר האוצר הורה שלא לנכות שכר לעובדי המגזר הציבורי בדרום הארץ שנאלצו להיעדר מעבודתם עקב סגירת מוסדות חינוך של ילדיהם

שיתוף

שר האוצר, יובל שטייניץ, הורה היום (ב') שלא לנכות שכר לעובדי המגזר הציבורי בדרום הארץ שנאלצו להיעדר מעבודתם עקב סגירת מוסדות חינוך של ילדיהם הקטנים, על פי הנחיות פיקוד העורף.

בנוסף, הנחה השר את אנשי משרדו לבדוק במהלך הימים הקרובים את האפשרות לסייע להורים לילדים קטנים גם במגזר הפרטי, בין היתר באמצעות מנגנון שיפוי מעסיקים.

ובאותו עניין, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שיגר הבוקר (ב') מכתב לשטייניץ ובו הפציר בו לפתוח בדיונים מולו על פיצוי לעובדים תושבי הדרום המופגז. אלו, כתב, נאלצים מסיבות שונות לא להגיע לעבודתם, ועקב כך לוותר על ימי עבודה.

בהסתדרות סבורים שהנפגעים העיקריים הפעם הם בעיקר הורים עובדים הנאלצים להישאר ולהשגיח על ילדיהם  בגלל ביטול הלימודים בערי הדרום. יחד עם זאת מבקשים בוועד הפועל לדון בעניינים נוספים, ככל שיעלו, שאינם מוסדרים בחקיקה בתקנות או בהסדרים קודמים.

עיני אמר היום כי "במלחמת לבנון השנייה יזמתי פנייה דומה ואז הגענו עם האוצר לנוסחה שבה פרנסתם של העובדים, שנאלצו להישאר בבית בגלל המצב הביטחוני לא נפגעה. אני מקווה ששר האוצר ירים את הכפפה גם הפעם כדי לא לגרום עוגמת נפש כפולה לאותם עובדים: גם קסאמים ורקטות וגם פגיעה בפרנסה. אין סיבה שלא נציף בעיות ונגיע להסדר גם הפעם".

יצוין כי ההסדר במלחמת לבנון השנייה הושג אחרי מו"מ אינטנסיבי בן כמה ימים בו התמודדו האוצר, ההסתדרות והמעסיקים לראשונה עם בעיה של השבתת החיים הכלכליים בחלק ניכר של המשק (צפון הארץ) כתוצאה מהמלחמה. אולם, למרות הקושי, הושג בסופו של דבר הסדר לפיו העובדים בצפון שנעדרו מהעבודה עקב מטחי הקטיושות יקבלו שכר מלא מהמעסיקים ואלה יקבלו פיצוי כמעט מלא ממשרד האוצר.

תקדים זה יושם במבצע "עופרת יצוקה" כאשר תושבי הדרום נאלצו במשך מספר רב של ימים בבתיהם ולא להגיע לעבודה. גם כאן נשמר העיקרון לפיו המעסיקים משלמים את השכר ומקבלים פיצוי מהמדינה.

מאז חודש הירי על יישובי הדרום וחלה החמרה במצבם הביטחוני של התושבים. אי לכך מבקש עיני לקיים מו"מ על מנת למצוא פתרונות למקרים נוספים, זולת סגירת בית העסק, שיביאו לפיצוי עובדים אשר נאלצים לא להגיע לעבודה.

 

מוקד מידע ותעסוקה של משרד התמ"ת לשירות תושבי הדרום

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה