התמ"ת מפעיל מוקד מידע על יחסי עבודה ועסקים לתושבי הדרום

התמ"ת מפעיל מוקד מידע על יחסי עבודה ועסקים לתושבי הדרום

המוקד פועל משעות הבוקר המוקדמות ועד שש בערב. סניפי התמ"ת בקו העימות פועלים כסדרם

שיתוף

נוכח המצב הביטחוני הקשה בדרום הארץ, מפעיל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת) החל מאתמול מוקד לפניות הציבור בנושאים שתחת אחריותו.

אזרחים המבקשים לקבל מענה אישי או מקצועי בנושאים כמו יחסי עבודה, הכשרה מקצועית, עסקים קטנים, תעשייה, מעונות יום ואחרים, יוכלו לקבל אינפורמציה החל משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב.

בתמ"ת ביקשו לציין כי סניפיו עובדים במתכונת רגילה על כל אגפיו ומחוזותיו, לרבות בדרום. זאת ועוד, המפעלים החיוניים יפעלו כרגיל ובכלל אלו גם מעונות היום, במגבלות הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.

מוקד פניות הציבור יפעל בין השעות 7:30 ל-18:00, ומספרי הטלפון שלו הם: 1-800-201-180, או 08-6264789.

 

חופש כפוי על חשבונכם

אתמול דיווחנו כאן בחדשות HRus, כי מיליון תושבי הדרום הנתונים בימים אלו להתקפות טילים מעזה ונאלצים להישאר בבית מתוקף הנחיות פיקוד העורך, ישלמו את ימי החופשה הכפויים הללו מכיסם במקרים רבים.

מתברר שבישראל לא קיימים חוקי עבודה ברורים המגדירים מהו מצב בטחוני שמחייב סגירת מקום עבודה ומסדיר פיצוי לעובדים ולבעלי העסק.

לפיכך, רובצת הבעיה לפתחה של כל הנהלת גוף ארגוני בנפרד, ונתונה לחסדיה. בחברת חשבים למידע עסקי, אומרים כי ניתן רק להקיש ממקרים קודמים כדי להשיב על השאלה מי נושא בנזק השבתה יזומה של מקום העבודה על-ידי הבעלים.

במקרים כאלה, סבורים מומחי החברה, " אם הודיע בעל העסק לעובדיו מראש על השבתת מקום העבודה עקב חשש מפגיעת טילים או ירי משמעו כי הכריז על יום חופשה והיעדרות אותו יום נגרעת ממכסת חופשתם של העובדים בתנאי שההודעה הקדימה את בואם למקום העבודה". במידה שהגיע העובד למקום העבודה וגילה כי מקום העבודה סגור, יקבל עליו תשלום מלא.

אבן הבוחן לקביעה זו היא פגעי מזג אוויר כמו הצפה, שריפה וכדומה, כאשר אז מודיע המעביד לעובדיו שלא להגיע למקום העבודה ובמקרה כדין זה ההשבתה על חשבון מכסת חופשתם של העובדים.

דברים אלה תקפים גם ביחס למורים, גננות ושאר העובדים במוסדות חינוך אף כי משך חופשותיהם של עובדי החינוך נקבע באופן שונה אך הוא חל במפורש על עובדים אחרים במערכת החינוך שאינם מורים או גננות. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה