עובדי "תנובה" דורשים תוספת שכר ומאיימים בשביתה

עובדי "תנובה" דורשים תוספת שכר ומאיימים בשביתה

היה ויתממש האיום, ישותק ייצור החלב ומוצריו כמו גם הפצתם. בהנהלה לא מגיבים, בינתיים

שיתוף
עובדי תנובה מאיימים בשביתה

כחודש מאז הודיעה תנובה על פיטורי עובדים ומהלכי התייעלות רוחביים הכוללים בין היתר את פירוק תשלובת החלב, מאיימים עתה עובדי החברה בשביתה.

היה ויתממש האיום, ישותק ייצור החלב ומוצריו כמו גם הפצתם.

העובדים מנהלים משא ומתן בשבועות האחרונים מול ההנהלה, על הסכם שכר חדש. משעלה על שרטון, דרש ועד העובדים בתנובה מההסתדרות שתכריז על סכסוך עבודה בחברה.

יו"ר הוועד, אחיאב שמחי, טען כי תוקפו של הסכם השכר הקודם פג בתחילת הקיץ האחרון, בעיצומו של משבר הקוטג' והמחאה החברתית. "מתוך גישה אחראית החלטנו שלא להפר את השקט התעשייתי ונמנענו מלהעלות דרישות כספיות, וזאת כדי לאפשר לחברה המשך תפקוד שוטף ולסייע לה לצלוח את המשבר עם הלקוחות ולעמוד בהצלחה בפני החרם הצרכני שהתפתח".

אלא שלפי שמחי, בעלי החברה והדירקטוריון מגיבים בכפיות טובה. "האחריות שהפגינו 7,000 העובדים אינה עושה רושם עליהם", התלונן.

הוועד דורש, באמצעות עו"ד בני כהן המנהל את המשא ומתן עבור העובדים, תוספת שכר של 10% ותשלום בונוס לכל עובד במועד חתימת הסכם השכר החדש בגבוה משכורת חודשים אחת בממוצע (בהתאם לוותק).

בנוסף דורש הוועד את מה שביקשה ההסתדרות מהאוצר השבוע – להעביר לאלתר את מאות עובדי הקבלן המועסקים בתנובה, בעיקר עובדי ניקיון ועוזרי נהגים, למעמד עובדים מן המניין.

בתנובה מסרו בתגובה כי הם אינם מנהלים את יחסי העבודה בחברה באמצעות התקשורת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה