עובדי סנמינה הפגינו בצל פיטורים קרבים; עובדי בזק יפגינו עם פלאפון

עובדי סנמינה הפגינו בצל פיטורים קרבים; עובדי בזק יפגינו עם פלאפון

עובדי מפעל סנמינה הפגינו אתמול מול משרד הביטחון בעקבות הודעה על סגירת המפעל; עובדי בזק יצטרפו להפגנה של פלאפון

שיתוף
הפגנת עובדי סנמינה

הפגנת עובדי סנמינה

עובדי סנמינה ישראל הפגינו אתמול מול משרד הביטחון בתל אביב, במחאה על סגירה אפשרית של המפעל. המפעל בישראל, הממוקם בלוד, מייצר כרטיס חכם של מערכת כיפת ברזל. העובדים קראו לשר הביטחון להתחייב בפני חברת סנמינה העולמית להמשיך להזמין שבבים מהמפעל בישראל וכך למנוע את סגירתו ופיטורי 400 העובדים.

בסנמינה העולמית התקבלה החלטה לסגור את המפעל, המייצר את השבבים עבור רפא"ל. כתוצאה מההודעה על הסגירה, הזמין משרד הביטחון את השבבים מספקים אחרים. גבי אסרף, יושב ראש הסתדרות המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, אמר כי העובדים אינם מבקשים תוספות שכר או שינוי בתנאי העסקתם. כל שהם מבקשים הוא להשאיר את המצב כפי שהוא, ולא לגרום למאות משפחות לאבד את פרנסתן. "אנו לא עובדי פניציה ולא האחיות", אמרו העובדים אתמול בהפגנה. "המפעל היה חלק נכבד מהצלחת מערכת כיפת ברזל".

לפני כחודשיים פורסם כי סנמינה העולמית החליטה לפטר כ-70 עובדים ממפעלה בלוד, בעקבות צמצום בהיקף העבודה של המפעל. בשנת 2007 פוטרו 150 עובדים, ובעקבות המיתון העולמי הוחלט על סבב פיטורים נוסף. פרט לישראל, לחברה העולמית לקוחות ב-20 מדינות ברחבי העולם.

יחד עם זאת, פורסם גם כי בחודשים שלפני ההודעה על הפיטורים התנהל משא ומתן עם העובדים על הסכם קיבוצי חדש, שכלל גם תנאי פרישה של העובדים הקבועים. במסגרת זו בוצעו הפיטורים, על מנת להטיב עם העובדים שחלקם לא יפוטרו אלא יצאו לפרישה מוקדמת. בנוסף, קיבלו הפורשים סכום פיצויים גבוה מהמתחייב בחוק.

עובדי בזק מצטרפים להפגנת עובדי פלאפון

התפתחות בסכסוך העבודה בחברת פלאפון: מחר יצטרפו עובדי בזק, חברת האם, להפגנה של עובדי פלאפון. בפגישה שקיים אתמול יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, עם יושב ראש ארגון עובדי בזק, שלמה כפיר, ועם יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, הוחלט כי בנוסף להצטרפות עובדי בזק להפגנה שתתקיים מחר, יתקיימו אספות הסברה לעובדי בזק על ידי ארגון העובדים. ההסתדרות טוענת כי מדובר בצעד דרמטי ראשון מתוך שורה של צעדים בהן תנקוט אם הנהלת פלאפון תמשיך במדיניות ההתעלמות מסכסוך העבודה בחברה.

בינתיים נמשכת בפלאפון השביתה במוקדי שירות הלקוחות הפרונטליים במספר ערים ברחבי הארץ, במטרה החברה ובמרכז הלוגיסטי. עובדי פלאפון קיימו הפגנה היום בתל אביב בסמוך למגדלי עזריאלי וחסמו את הצומת. לדברי ועד עובדים, מדובר במאבק עקרוני הנוגע לכל החברות במשק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה