5 סוגים של עובדים שעושים נזק

5 סוגים של עובדים שעושים נזק

באופן מפתיע העובדים הרעשניים שגורמים מהומות הם לא אלו שגורמים נזק לארגון, כיוון שאותם קל לזהות ולטפל בהם. הנזק הרב ביותר לארגון מגיע דווקא מהעובדים שנראה כי עבודתם משביעת רצון

שיתוף

להלן 5 עובדים שעושים נזק לארגון שלך מתחת לפני השטח:

עובדים שמובילים פגישה אחר פגישה

אתה נוכח בפגישה, סוגיות עולות. חששות צפים והחלטות מתקבלות. כל הנוכחים בפגישה תומכים באופן מלא בהחלטות הללו ומעכשיו דברים הולכים להיעשות. אבל אז אחד מהעובדים שנכח בפגישה, מתאם פגישה נוספת והפעם רק עם חלק מהנוכחים. בפגישה הזו הוא מעלה נושאים עליהם לא דובר בפגישה הקודמת ואינו מסכים עם ההחלטות שהתקבלו בה. לעיתים אותו עובד אפילו בז להחלטות שנתקבלו בפגישה הראשונה ואף למקבלי ההחלטות בה.
מה שקורה כתוצאה מכך, זה שנוצר בלבול ואי וודאות לגביי ההחלטות שנתקבלו בפגישה הראשונה, כך שבסופו של דבר כנראה שאנשים לא יישמו אותן. משימות ויעדים יתעכבו והפגיעה בארגון תתקיים ללא ספק. עובדים שמקיימים פגישה אחר פגישה ומערערים את ההחלטות שהתקבלו בכל אחת מהפגישות, הם בהחלט עובדים בעייתיים שיוצרים נזק.

עובדים המתנערים ממשימות

על מנת לעמוד בתחרות בשוק הדינמי והמשתנה כיום, על החברה לרוץ קדימה, כשהגלגלים המשומנים המניעים אותה הם העובדים המסורים שיודעים לעשות כל שנדרש כדי להמשיך ולרוץ. קורה שצצות משימות אקוטיות, אותן צריך למלא ללא קשר למעמד או לתפקיד של העובד שנוכח באותו הרגע.
גם אם מדובר במנהל שצריך לתאם פגישה עם לקוח חשוב שנכנס זה עתה, במקום המזכירה שכעת בחופשה. או אם מדובר בעובד ממחלקת חשבונות, שצריך להוציא הזמנת רכש במקום עובד הרכש שיצא לפגישה בחוץ. בשוק הדינמי הנוכחי, עובדים צריכים לגלות גמישות, לסייע לצוותים נוספים כשצריך ולקחת את המושכות לידיים בעת הצורך.
עובדים שמגלים חוסר גמישות ואינם מוכנים לבצע משימה רק כיוון ש"זה לא התפקיד שלהם", הם בבחינת גורמי נזק. מלבד הנזק למורל הכללי שהם מייצרים, הם עשויים לגרום לנזק כלכלי כגון אובדן לקוח לחברה.

עובדים שמתנהגים כאילו כבר שילמו את חובם

עובדים שהפגינו ביצועים טובים בשנה החולפת או בחודש האחרון, ומרגישים כאילו כבר "שילמו את חובם" וכעת אינם צריכים להתאמץ עוד, הם בגדר נזק פוטנציאלי.
גם אם הם עבדו יפה והשיגו הצלחות, היום הוא יום חדש ויש להמשיך ולפעול למען הצלחת החברה כולה. הערך הממשי של עובד הוא מה שהוא עושה על בסיס יומי, ולא על הצלחה אחת או שתיים הנפרשות על פי חודשים ארוכים.

עובדים שאוהבים רכילות

עובדים שאוהבים רכילות, ניזונים ומפיצים שמועות, הם העובדים הגרועים ביותר לחברה שלך. שמועות פורשות כנפיים במהירות ועשויות לייצר נזק עצום למורל החברה.
חשבו על שמועה שעוברת מפה לאוזן בנושא פיטורי עובדים למשל, עובדים שיכולים להאמין לכך עשויים להתחיל לחפש, ואף למצוא לעצמם עבודה חדשה, גם אם אין כלל פיטורין באופק. עובדים שמחפשים את הרכילויות והשמועות הללו, הם אלו שגם לרב מפיצים אותן. מעובדים כאלו יש להיזהר, לטפל בהם נקודתית ובמקרה הצורך להיפרד מהם בידידות.

עובדים שרודפים אחר התהילה

עובד טוב הוא שחקן נבחרת ולא זאב בודד. הוא אמור לפרגן לאחרים על הצלחתם ולשבח אותם כשאפשר. וגם אם הוא תרם באופן חלקי להצלחת האחר, עליו לשמור על צניעות ולאפשר לאותו עובד שתרם באופן משמעותי, לקטוף את פירות ההצלחה.
עובדים שרודפים אחר התהילה, מתרברבים בהצלחותיהם ולא מאפשרים לאחרים לקטוף את הפירות, עושים נזק עצום למורל בחברה.
חשבו על עובד שעבד על פרויקט במשך 6 חודשים וכעת עתיד לקבל תגמול ושבח בפני כל החברה, כאשר העובד רודף ההצלחות עוקף אותו בסיבוב ומצליח לשכנע את כולם שהוא הגורם להצלחה. איזו מוטיבציה תהיה לעובדים בחברה ולהמשיך ולעבוד קשה לטובת הצלחות נוספות, כאשר הם אינם זוכים להוקרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה