עובדות חשובות על פיצויי פיטורין

עובדות חשובות על פיצויי פיטורין

מתי משלמים פיצויי פיטורין לעובד, מתי לא וכמה? כדי לסיים יפה כדאי לגזור ולשמור

שיתוף
פיצויי פיטורין

אם אתם נאלצים לפטר עובד, חשוב להיות מודעים לזכויותיו לפיצויי פיטורין. כי להקפיד לא לעבור על החוק זה חשוב, אך לסיים יפה את פרק היחסים עם העובד – חשוב עוד יותר. הנה מספר נקודות עיקריות בנושא פיצויי פיטורין:

  • פיצויי פיטורין ניתנים לעובד שמלאו לו שנת עבודה ברצף. במקרה שעובד פוטר כשמלאו לו 11 חודשים בעבודה, יצא בית הדין מנקודת הנחה שהמעסיק חמק מלשלם לו פיצויי פיטורין.
  • כאשר עובד מועסק לתקופה קצובה, ותקופה זו הגיעה לסיומה ללא הצעה לחדש את חוזה העבודה, נחשב המקרה כפיטורין והעובד זכאי לתשלום פיצויים (במידה ומלאה לו שנת עבודה מלאה). אם הוצע לעובד לחדש את חוזה העבודה והוא סרב – הוא אינו זכאי לפיצויי פיטורין מאחר שהמקרה נחשב כעובד שהתפטר. את הצעת חידוש חוזה העבודה על המעביד להגיש שלושה חודשים לפני תום החוזה הראשון.
  • בחוק ישנם מקרים בהם זכאי העובד לפיצויי פיטורין גם אם הוא התפטר מיוזמתו: התפטרות בעקבות מחלה, לידה והרעת תנאים מוחשית.
  • העתקת מקום מגורים יכולה גם היא לזכות את העובד בפיצויי פיטורין, במקרה שהוא עבר למקום המרוחק 40 ק"מ ממקום מגוריו הקודם. במקרה שבן הזוג משרת במשטרה או בשב"ס והועבר למקום אחר, או אם עבר למושב חקלאי או אם עבר לישוב באזור פיתוח מתוך הרשימה הבאה: אופקים, אילת, בית-שאן, בית-שמש, דימונה, חצור, ירוחם, כרמיאל, מגדל-העמק, מדרשת שדה בוקר, מצפה רמון, מעלות-תרשיחה, נתיבות, נצרת-עילית, ערד, צפת, קרית-גת, קרית-מלאכי, קרית-שמונה, שדרות, שלומי, יקנעם-עילית,עכו, טבריה, עפולה, גילון, עצמון, יודפת, יעד, קורנית, שכניה, מורשת, מנוף, מרכז ספיר, יבנאל, כפר-ורדים, הילה, מתת, אדר,עמקה, תרשים, כמון, מכמנים, ורד הגליל, ארשת, עדי, הררית, פרחי אביב, צורית, טל אל, כליל, קציר, מנחמיה, מטולה, מגדל,רמת ישי, ראש פינה, כנרת (המושבה), כפר תבור, יסוד המעלה, מסד, מצפה נטופה, חיספין, אשחר, הר חלוץ, יובלים, מעלה צביה, רקפת, חורפיש, מצפה הושעיה, גבעת אלה, גבעת אבני, אלון הגליל, אבטליון, שרשים.
  • החישוב הבסיסי של פיצויי פיטורין הוא שכר חודשי כפול שנות העבודה. יש אפשרות לחשב לפי השכר הקבוע בחוזה העבודה של העובד, וישנה אפשרות לחשב לפי השכר בחודש האחרון. מרכיבים שאינם נכללים בחישוב הפיצויים הם דמי נסיעות, תשלום שעות נוספות, דמי הבראה ותוספות אחרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה