מעסיקים עומדים להשקיע בטכנולוגיות משאבי אנוש

מעסיקים עומדים להשקיע בטכנולוגיות משאבי אנוש

יותר מעסיקים מתכננים להגדיל את ההשקעה בטכנולוגיות משאבי אנוש ולהטמיע שינויים מבניים במחלקה. נתונים מסקר חדש

שיתוף
טכנולוגיות משאבי אנוש

טכנולוגיות משאבי אנוש

אחת מתוך שלוש מחלקות משאבי אנוש מתכננת להגדיל את השקעותיה בטכנולוגיה בשנה הקרובה. שיעור דומה מתכנן לשנות את מבנה מחלקת משאבי האנוש הקיים השנה או בשנה הבאה. הממצאים האלה עולים מסקר של חברת הייעוץ הגלובלית Towers Watson שפורסם ביוני השנה.

"סקר שירותי העברת הנתונים והטכנולוגיה במשאבי האנוש לשנת 2014" כלל מנהלי HR ו-HRIT ב-1,048 חברות מ-45 מדינות. נמצא ש-33% מהמעסיקים מתכננים להשקיע יותר בטכנולוגיית HR בשנה הקרובה – 23% מהנסקרים מתכננים להגדיל את ההשקעה ב-20%, ו-10% מהנסקרים מתכננים להגדיל את ההשקעה ביותר מ-20%.

"על אף קיצוצי ההשקעה בכמה תחומים של משאבי האנוש, אנו רואים עלייה משמעותית בהשקעה בטכנולוגיה," אמר מייק דיקלאודיו, מנהיג גלובלי בתחום משאבי האנוש בטאוור ווטסון. "חברות מכירות בערך שטכנולוגיה ברמת הצרכן מביאה למחלקת משאבי האנוש והן מוכנות לעשות השקעות חכמות שיכולות לצמוח ולהתפתח עם העסק. נראה גם שחברות מפצלות את ההשקעות שלהם בין מערכות ליבה של משאבי אנוש, כמו ניהול כישרונות ותשלומים, לבין טכנולוגיה מהדור החדש, הכוללת נתוני משאבי אנוש וניתוחים ומערכות משולבות לניהול כישרונות." דיקלאודיו אמר שהשקעה מוגדלת בטכנולוגיית משאבי האנוש עוזרת לחברות להשיג יתרון בתחום הכישרונות בכך שהיא מאפשרת לספק לארגון נתונים בזמן אמת על הכישרונות הקיימים בו ומציעה זיהוי קל של פערי יכולות שאותם יש למלא. "מועסקים מתמקדים יותר ויותר בעבודה עבור ארגונים שמספקים להם את הכלים שלהם הם זקוקים על מנת להצליח, שכוללים טכנולוגיה ברמת צרכן שנמצאת בשימוש בתוך הארגון," אמר דיקלאודיו.

מחלקות משאבי האנוש משתנות

על פי ממצאי הסקר, 33% מהחברות מתכננות לשנות את מבנה מחלקות משאבי האנוש שלהן ב-2014 או ב-2015 על מנת לשפר את היעילות והאיכות. נמצא שפישוט תהליכים עסקיים (streamlining) הוא החידוש הראשי במחלקות משאבי האנוש. 55% מהנסקרים אמרו שהם מהנדסים מחדש תהליכי מפתח במשאבי האנוש במהלך 18 החודשים האחרונים. 49% שיפרו את יכולות ניהול הצוות של מנהלי ייצור. 36% מהמעסיקים שנסקרו הטמיעו חידושי שירות עצמי עבור מנהלים ועובדים. 31% מיקדו מחדש את תפקיד השותפים העסקיים שלהם מתחום משאבי האנוש.

בסקר נמצא גם המשך בגידול השימוש ב-SaaS במחלקות משאבי האנוש, בין היתר על מנת לתמוך באימוץ טכנולוגיות ניידות ושימוש בפורטלים של משאבי אנוש. 46% מהנסקרים דיווחו על שימוש בטכנולוגיות ניידות בפרוטוקולים של משאבי אנוש – גידול של 10% מ-2013. אצל 60% מהמעסיקים קיים כבר פורטל משאבי אנוש, עלייה של 7% מ-2013. 20% נוספים מפתחים פורטל כזה.

כנס תוכנות משאבי אנוש – יערך ב-15 בדצמבר, ללא עלות. מהרו להירשם (לחצו כאן) 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה