האם האינסטגרם תהיה הצעקה הבאה בגיוס עובדים?

האם האינסטגרם תהיה הצעקה הבאה בגיוס עובדים?

אחרי מהפיכת הפייסבוק, לינקדאין וטוויטר, כעת גם ה-"אינסטגרם" הופך לכלי גיוס שכדאי לתת עליו את הדעת

שיתוף
אינסטגרם

אינסטגרם

בעוד שהפייסבוק והטוויטר מסייעים לקהילת המגייסים להפיץ מודעות ויראלית לאלפי מועמדים צעירים פוטנציאליים בכל דקה נתונה והלינקדאין מאפשר למנהלי גיוס וציידי ראשים לבחור בפינצטה בעלי מקצועות ספציפיים וייחודיים, האינסטגרם מתחיל לעלות על הרדאר גם הוא.

אתר משאבי האנוש Talent Management Times מדווח כי האינסטגרם, שהוא במקור אתר לאחסון תמונות, כבש לעצמו שם של פלטפורמה פרסומית שבה ניתן לעשות שימושים רבים ומגוונים מעבר למהות העיקרית שהיא אחסון תמונות. בימים אלה, קהילת המגייסים מתחילים לפצח את השיטות הנכונות והרצויות לגייס מועמדים באינסטגרם.

150 מיליון (!) גולשים משתמשים באינסטגרם מתוכם כ-70% נכנסים לחשבון שלהם לפחות אחת ביום

אז מה יש לנו כאן? עוד ממשק חינמי שדרכו אפשר להגיע לציבור ענק של מועמדים בפרק זמן קצר במיוחד. עם זאת, מומחים לגיוס ברשת כבר זיהו, לצד הפוטנציאל, את המורכבות של האינסטגרם כפלטפורמת גיוס. נכון להיום, אינסטגרם נחשבת לפלטפורמת גיוס אך היא לא מתאימה לכל אחד ולכל צורך.

האם יש בכלל יתרון בשימוש בפלטפורמה שנועדה לאחסן תמונות לצורך גיוס הון אנושי?

כל מי שמתמצא בנושא מיתוג מעסיק יקפוץ על המציאה לעשות שימוש באינסטגרם ככלי גיוס. בעוד שמודעות הדרושים באתרי דרושים הן מודעות מילוליות (ולרוב יש הגבלה על כמות התווים) והיות שהטוויטר מגביל אתכם לפרסום משרת דרושים – מילולית – תמציתית, האינסטגרם בא להשלים את התמונה. דרך תמונות של המותג, של העובדים, של המנהלים, תמונות של עובדים מימי כיף וערבי חברה וכיו"ב, ניתן להעביר מסרים חדים וברורים על מקום העבודה למועמדים פוטנציאליים. מעבר לשימוש הסטנדרטי באינסטגרם לאחסון תמונות, ניתן כמובן ליצור תמונות ייחודיות אד-הוק לצורך גיוס. תמונה של מוקד שבו עובדים אנשים צעירים שמחזיקים שלט ובו כתוב "דרושים לנו חברי צוות איכותיים" – יכולה לעשות את העבודה ששום מודעת פרסום לא תעשה עבורכם.

טיפים לגיוס נכון באינסטגרם

ראשית כל, ממחקרים וסקרים שנערכו עד כה עולה כי קהל המשתמשים באינסטגרם מורכב בעיקר מצעירים. לצורך גיוס עובדים, נכון לעשות בו שימוש לגיוס עובדים בגילאי 21-30. לכן, גם אם הארגון מגייס עובדים בכירים ומכוון לטווחי גיל שונים, המודעות שמיועדות לאינסטגרם צריכות לדבר בשפה צעירה.

הנראות של התמונות והמסרים צריכים להיות מאוד מותאמים לדור האינסטגרם, בני דורות ה-Y וה-Z – בעיקר לציבור הטכנולוגי מאוד, אוהבי הגאדג'טים ונושמי הדיגיטל למיניהם. האינסטגרם מאפשר לכם להעביר מסרים חזקים אך אלה הם בעיקר מסרים ויזואליים ולכן צריך להתכנס לתהליך חשיבה ויצירה שהוא שונה מעט מהאופן שבו התייחסתם עד כה למודעות דרושים.

פרסום תמונות באינסטגרם והשימוש במדיות השונות כדי להוביל לשם מועמדים (דרך מודעות דרושים, עמודי חברה ברשתות החברתיות או אפילו ניוזלטרים), יובילו מועמדים ישירות לתמונות שלכם. אלה צריכות להיות תמונות באיכות טובה.

שימו לב שהיות שהאפשרות לכתוב היא מוגבלת, לא תוכלו לנסח מודעת דרושים ארוכה שבה כתובות וסיסמאות כגון: מקום עבודה צעיר ודינאמי, תנאים טובים למתאימים, מסלולי קריירה וקידום למתאימים או אווירה משפחתית וכיו"ב.
אלה מסרים שצריכים כעת לעבור באופן חזותי, ולכן הסיסמה "מסלולי קריירה וקידום" צריכה לעבור דרך תמונה של מנהל צוות צעיר, גאה, לבוש יפה, העומד מול צוות בחדר ישיבות או עומד במרכז המוקד כשברור שהוא מנהל שם את העניינים.

את הסיסמה "חברה צעירה" יש צורך להחליף בתמונה שבה נראה צוות צעיר ותוסס בזמן העבודה או מחוץ לבניין (אולי אפילו בקפיטריה) כשכולם מחייכים או לחילופין, שקועים בעבודה המרתקת.

את הסיסמא "תנאים טובים" יש צורך להחליף בתמונות מימי כיף, טיולים, ערב גיבוש או הדרכת צוות עם תאריכים עדכניים כששם התמונה מייצג את האירוע (לדוגמה: יום גיבוש בקיבוץ שפיים לצוות התמיכה, מאי 2013).

לסיכום, האינסטגרם הוא לא פלטפורמה לגיוס עובדים והוא לא נועד להחליף את מודעות הדרושים וגם לא את הפעילות שלכם בפייסבוק או בלינקדאין. הוא בוודאי שלא בא להחליף את המודלים של גיוס באמצעות חבר-מביא-חבר, פורטל חברה, גיוס דרך רשימות תפוצה במייל או כל ערוץ אחר.

האינסטגרם נועד לעבות ולהעשיר את מערך הגיוס שלכם ולאפשר לכם להעביר מסרים חדשים יותר וליצור הנעה לפעולה מידית, תוך כדי חיבור רגשי חזק יותר, בעיקר בקרב העובדים הצעירים. נכון להיום הוא איננו כלי גיוס שעומד בפני עצמו (stand alone) אלא תוספת משמעותית למערך הגיוס וערוצי הגיוס הקיימים.

האינסטגרם הופך להיות כלי אפקטיבי בעיקר כאשר החברה כבר מפעילה עמודים ברשתות חברתיות וכאשר היא כבר צברה קילומטראז' (חברים, עוקבים, פוסטים…).

כשקיימת פעילות של המגייסים ברשתות אחרות, ניתן להפנות דרכם את הגולשים אל האינסטגרם. מאחר שהאינסטגרם הינה פלטפורמה חדשה יחסית לשאר המדיות החבריות ומאחר שלא כולם חברים באינסטגרם, זה עובד בצורה יעילה ככל שיש פעילות ענפה ומגוונת יותר בשאר הערוצים החברתיים.

בואו לדבר על אפשרויות הקידום שלכם, מנהלי הגיוס. הרשמו עכשיו לכנס מנהלי הגיוס! לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה