משמר המוטיבציה של העובדים

משמר המוטיבציה של העובדים

ג'ון ברי, העומד בראש מערך ה-HR בממשל הפדרלי, האחראי על 1.9 מיליון עובדים, טוען: "עובדים מרוצים מתפקידם כשהם מרגישים שהם תורמים להצלחה"

שיתוף
ניהול הון אנושי

ניהול הון אנושי

ג'ון ברי, דירקטור ב-OPM -USA Office of Personnel Management, קורא למנהלי משאבי אנוש להתייחס לנושא המוטיבציית בקרב העובדים דווקא בתקופות קשות, כמפתח להצלחת העסק ומציג את המודל המנצח להעלאת מוטיבציה – הכשרה והכוונה מקצועית, הצבת יעדים ברורים תוך הצגת המטרות ופדבק (הראו לעובדים שהם חלק מההצלחה, הציגו להם את תרומתם הקונקרטית).

חושבים שכדי להעלות את המוטיבציה של העובדים צריך להגדיל את שכר הבסיס? לתת עוד בונוסים? אולי רכב חברה או סוף שבוע זוגי? יש כאלה שאפילו חושבים על ערב קריוקי או באולינג כדי להגביר את המוטיבציה של העובדים, במטרה להעלות את התפוקה או לשפר את השירות. על פי ג'ון ברי, שהתמנה על ידי הנשיא אובמה ב-2009 לנהל את מערך ההון האנושי של הממשל הפדרלי, הכולל 1.9 מיליון עובדי מדינה, יש דרך אחת להעלות את המוטיבציה והיא – לתת לעובד כלים להצליח בתפקידו.

ג'ון ברי: מחקרים שבחנו את המוטיבציה של עובדים בשלטון הפדרלי מצביעים על מגמה ברורה: העובדים שואבים מוטיבציה מהעבודה שהם מבצעים. לכן הדרך לשמור על מוטיבציה היא לשפר את הביצועים, באמצעות הקניית ידע וכלים שיאפשרו לעובדים להצליח בתפקידם. חשוב להציב לעובדים יעדים ברורים, שיתחברו למטרות המשרד אליו הם משתייכים ולהציג להם את תרומתם. העובדים צריכים לראות ולהבין שהעבודה שלהם משתלמת, שהם תורמים להשגת יעדים. אם לא משקפים לעובדים את המציאות ולא מציגים להם את תרומתם האישית להצלחת המשרד, הם מרגישים חסרי תועלת וזה פוגע במוטיבציה שלהם ולכן גם בתפקוד.

שמירה על המוטיבציה של העובדים נעשית בד בבד עם שיפור איכות השירותים שהמשרד הממשלתי מעניק לאזרחים ו/או למשרדים ממשלתיים אחרים – הדרך להשיג את שני היעדים הללו היא באמצעות הכשרה מקצועית לכל תפקיד ולכל משימה, הגדרת מטרות ברורות, הצבת יעדים והאצלת סמכויות. כדי להבטיח שהעובדים יוכלו לבצע את עבודתם כראוי, יש להציע להם מסלולי הכשרה, פיתוח וקידום מקצועי.

ה-OPM מוביל מדיניות ניהולית ברורה – כל מנהל בארגון קיבל הכשרה ייעודית לתפקיד והוא זוכה להדרכה לאורך כל הדרך. החל מהכשרה מקצועית לתפקיד ועד לסדנאות לפיתוח כושר מנהיגות, התמודדות עם קונפליקטים, תפקוד במצבי לחץ ועוד. כדי לנהל אנשים בצורה אופטימלית, צריך לדעת בכל עת מהם הכלים הדרושים להם כדי להצליח ומהם הכלים העומדים לרשות הארגון כדי לסייע להם וכן כיצד מעבירים להם אותם בזמן הנכון ובדרך הנכונה.

הגברת המוטיבציה של עובדים ושמירה על המוטיבציה היא לא עניין של מה-בכך, זה לא קורה ביום. זה תהליך והמשרד צריך להיות בתהליך הזה כל הזמן.

עובדים לא טובים או בינוניים, גם אם הם ספורים – הם מזיקים. בעיקר בימים אלו, כאשר כולנו מתבקשים להדק חגורה, צריך להעביר מסר חד משמעי – מי שלא יהיה טוב לא יהיה. זה מסר שצריך לשדר אבל לא רק, צריך ליישם אותו. מי שאין לו מוטיבציה לעבוד, להצליח ולתרום – שלא יהיה כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה