בגוגל מנסים לעשות גוונים

בגוגל מנסים לעשות גוונים

בצעד אמיץ חברת גוגל פרסמה נתונים על מגוון כוח האדם שלה, שמראים רוב גדול מאוד לגברים וללבנים

שיתוף
גיוון תעסוקתי

גיוון תעסוקתי

רוצים להציץ אל כוח העבודה של גוגל? הנה הזדמנות. לזלו בוק, סגן נשיא לתחום משאבי אנוש בגוגל, פרסם בבלוג הרשמי של החברה רשומה שכותרתה "מתחילים לעבוד על מגוון בגוגל". כפי שהכותרת מרמזת, לחברת הענק יש הרבה מה לשפר בכל הנוגע לגיוון הדמוגרפי של כוח העבודה שלה.

"תמיד נרתענו מפרסום מספרים שקשורים לגיוון כוח העבודה שלנו בגוגל. כעת אנו מבינים שטעינו, וזהו הזמן להיות גלויים בנושא," כותב בוק. "אם לומר זאת בפשטות, גוגל אינה המקום שבו היינו רוצים להיות כאשר זה נוגע למגוון, וקשה להיענות לאתגרים מהסוג הזה אם אינכם מוכנים לדון בהם באופן פתוח, ועם העובדות."

בעקבות התובנה הזאת פרסם בוק מספרים הנוגעים למגוון האנושי בגוגל. המספרים מוצגים בצורה ברורה ומומחשים באמצעות גרפים. בוק התייחס לשני גורמים – מגדר ואתניות – והוא מציג את חלוקת כוח העבודה על פני שני המאפיינים האלה בכלל הסגל של גוגל וגם בנפרד לפי קטגוריות: עובדי טכנולוגיה, עובדים שאינם עוסקים בטכנולוגיה והנהלה. הנה כמה

דוגמאות:

• כוח עבודה כללי, מגדר: גברים: 70%, נשים 30%.

• כוח עבודה כללי, אתניות: לבנים: 61%, אסיאתים 30%, שני גזעים או יותר 4%, היספאנים 3%, שחורים 2%, אחרים 1%.

• הנהלה, מגדר: 79% גברים, 21% נשים.

• הנהלה, אתניות: לבנים: 72%, אסיאתים 23%, שחורים 2%, שני גזעים או יותר 1.5%, היספאנים 1%, , אחרים – פחות מ-1%.

נאבקים לגייס נשים ומיעוטים

אפשר לראות בברור שבחלוקה הדמוגרפית בגוגל אין שום בשורה לנשים או למיעוטים. בוק כתב: "ישנן סיבות רבות לכך שחברות טכנולוגיה כמו גוגל נאבקות לגייס ולשמר נשים ומיעוטים. לדוגמה, נשים מקבלות כ-18% מכל התארים במדעי המחשב בארצות הברית. שחורים והיספאנים מהווים פחות מ-10% מבוגרי המכללות בארצות הברית ומקבלים פחות מ-5% מהתארים במדעי המחשב, בהתאמה. אז השקענו הרבה זמן ואנרגיה בחינוך."

בוק מספר גם שהחל מ-2010 חברת גוגל נתנה יותר מ-40 מיליון דולר לארגונים שפועלים להבאת לימודי מדעי המחשב לנשים וילדות ושהחברה עובדת עם מכללות ואוניברסיטאות שנחשבות "שחורות" מבחינה היסטורית, על מנת לשפר את הקורסים במדעי המחשב ואת ההשתתפות בהם.

עם כל זה, בוק מודה: "אבל אנחנו הראשונים להודות שגוגל נמצאת במרחק של מיילים מהמקום שבו אנו רוצים להיות – ושלהיות ברורים לגמרי בנוגע לממדי הבעיה זה חלק חשוב באמת מהפתרון.

יום עיון בנושא נשים פורצות קדימה יתקיים ב-28.7.14. מהרו להירשם! 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה