מיהם המגייסים הגדולים מכולם?

מיהם המגייסים הגדולים מכולם?

סקר שנערך לאחרונה באתר לינקדאין חושף את זהות החברות שהכי קל להן לגייס עובדים ואף מסביר מדוע. וכן - מה הם האתגרים של החברות המבוקשות ביותר על ידי עובדים?

שיתוף
גיוס קל לחברות המבוקשות

פעם, אבל ממש פעם, ילדים רצו לעבוד בחנות גלידה כי אז (בפנטזיה שלהם) הם יכלו לאכול גלידה כל היום. בימינו, חנות גלידה היא לא מקום עבודה כל כך אטרקטיבי וכל ילד בן 7 כבר יודע שאם כבר לעבוד אז בפייסבוק או בטוויטר, אז הוא יוכל לגלוש להנאתו ברשתות החברתיות המועדפות עליו, לאכול גלידה ממטבח החברה ועוד ישלמו לו על כך!

המבוגרים בינינו יודעים שאם הם יעבדו בפייסבוק צפויה להם הנאה גדולה יותר מאכילת גלידה ובנוסף – יש את המשכורת והתנאים. כן כן, המשכורת והתנאים של חברה מובילה במשק שיודעת לתגמל את העובדים שלה ולפרסם את העובדה שהיא יודעת לתגמל עובדים.

אז מה הפלא שאנשים לא עומדים בתור לעבוד בחנות גלידה וכן עומדים בתור הווירטואלי הארוך (מהארוכים ביותר בתולדות שוק העבודה) כדי להתקבל לעבודה בפייסבוק או בגוגל? אין שום פלא!

חברת גוגל היא מקום העבודה הטוב ביותר בעולם ועל כן מחלקת משאבי אנוש שלה היא המחלקה שהכי פחות מתקשה לגייס עובדים (ביחס לכל חברה אחרת במשק), זה ידוע, אך מי הם החברות המבוקשות ביותר יחד איתה בצמרת המגייסים?

סקר המגייסים הגדול של לינקדאין

על פי סקר ייעודי שנערך ברשת החברתית-עסקית לינקדאין, שכלל נתונים מיותר ב-175 מיליון עובדים מקצועיים ברחבי העולם, סקר שמטרתו למצוא את המותגים המובילים בעולם בהיבט של העדפת הציבור להשתייך אליהם כעובדים – World’s most in demand employer brand –  עולה כי גוגל לא לבד בצמרת. יחד איתה נמצאות החברות הבאות: אפל, מיקרוסופט, פייסבוק ויוניליבר, בחמישייה הראשונה. גם נייקי וקוקה-קולה (כאשר פפסיקו המתחרה דורגה שלוש מקומות גבוה יותר) נמצאות במקום מבטיח ברשימה לצד ענקית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק.

חברת הייעוץ העולמית מקנזי הגיעה אף היא למקום מכובד ברשימה אולם ללא ספק, העדפת הציבור היא ראשית כל לעבוד באותן חברות הייטקיסטיות / טכנולוגיות ומיזמים אינטרנטיים (כגון גוגל ומיקרוסופט).

למקום ה-13 והמכובד הגיע חברת saleforce.com שהשיקה השנה את תוכנת Rypple שלה לניהול משאבי אנוש ו-Talent Management, אך זכתה ככל הנראה להגיע לכך בגלל הפופולריות העצומה דווקא בקרב מתכנתים ואנשי מכירות בגלל מוצר הדגל שלה בתחום ה-CRM. (למידע נוסף על השקת תוכנת Rypple).

Worlds most in demand employer brand

האתגר של המגייסים המבוקשים

בין אם מדובר על חברות טכנולוגיות, מסחריות או פיננסיות, מותג מפורסם, מבוסס, מצליח, חדשני וחובק עולם (גלובאלי) הוא המקום בו העובדים רוצים לעבוד ולכן מחלקת גיוס עובדים שם צריכה לעשות עבודה קשה לא במיתוג החברה ולא בהפצת משרות בכל ערוץ כדי למשוך מועמדים אלא במערכות סינון חכמות שיסייעו להם להתמודד עם אלפי קורות החיים החדשים המגיעים אליהם בדחיפה מדי שבוע.


עוד על הפצת משרות, מיתוג חברה, ומערכות סינון חכמות, ניתן ללמוד ב –

כנס הגיוס השנתי!


חברות הביניים זוכות לדירוג ביקוש מעסיק גבוה!

הסקר, שנערך רק לאחרונה ושתוצאותיו פורסמו באתר רשת לינקדאין (לסקר המעסיקים עם הביקוש הגבוה ביותר מצד העובדים – לחץ כאן) , אמנם מראה את הקשר ההדוק בין הצלחת המותג לבין סיכוייו של הארגון לגייס עובדים חדשים והראה שחברות מצליחות גלובאליות מצליחות ומבוססות לא מתקשות למשוך מועמדים חדשים אך בו בעת הוא מראה מגמה חדשה מעניינת בנישת הגיוס.

כ-50% מקרב המשתתפים בסקר לא דירגו את החברות המובילות במשק כמקום עבודה מועדף אלא הם ציינו דווקא מקומות עבודה בינוניים עד קטנים (המעסיקים פחות מ-7,000 עובדים, בשוק העבודה הגלובלי) כמקום עבודה אידיאלי.

סטיב ברעם, מנהל תחום פיתוח כישרונות בלינקדאין, טוען כי 70% מקרב החברות המדורגות בראש רשימת המעסיקים המבוקשים ביותר הן חברות המשקיעות משאבים עצומים במיתוג עסק ומיתוג מעסיק בפרט. לדבריו: "כחברה אתם צריכים ללמוד איך לשווק את העסק עם דגש על סוגי התפקידים והמסלולים המקצועיים שאתם מציעים לעובדים כדי למקסם את תהליך הגיוס. ככל שלמועמדים יהיה מושג ברור יותר לגבי החברה ובפרט לגבי התפקיד, אופי העבודה, סוג הכישורים וסוג התכונות שהארגון מחפש אצל המועמדים, כך יגדל הסיכוי שלכם לאייש משרות בצורה אופטימלית."

כלומר, אותם חברות בינוניות-קטנות, הגיעו למעמד של ביקוש מצד העובדים על ידי שיווק נכון ומיתוג מעסיק – שכן לא מספיק לתת יותר מאחרים צריך גם שהמועמדים הרלוונטיים ידעו מכך!

אותן חברות מבצעות גיוסים בנפח קטן בהרבה מסך הקולות היחסי שהן קיבלו (ביחס לחברות הגדולות שקיבלו את המקומות הראשונים ומעסיקות מאות אלפי עובדים יחדיו). לפיכך ניתן לטעון כי יחס הביקוש על מול הצע של משרות באותן החברות הבינוניות-קטנות זוכות ליותר מועמדים פוטנציאליים מה שמאפשר להן לקלוט את הטאנלטים הטובים ביותר.

אחת הסברות היא כי הטאלנט יעדיף להיות דג גדול בברכה קטנה מדג קטן בברכה גדולה. אך לא משנה מה הסיבה, התוצאה היא כי אותן חברות לא צריכות להתמודד עם בעיית חוסר עובדים אלא עם הבעיות של הגדולים – היצף מועמדים! וככלל תמיד טוב להיות עם בעיות של עשירים…

מיתוג מעסיק ושיווק משרה

תחום מיתוג מעסיק זוכה ליותר ויותר תעודה בתחום משאבי האנוש כאשר יותר ויותר מנהלי משאבי אנוש מבינים היום כי עדיף להשקיע במיתוג מעסיק מאשר בהפצת משרות, בשיווק משרה מאשר ברדיפה אחר קורות חיים.

בכנס הגיוס השנתי נדבר ונרחיב על תחומים אלו, מיתוג מעסיק ושיווק משרה, והמשתתפים יוכלו ללמוד כיצד ניתן לעשות זאת נכון ובצורה טובה גם במשאבים מועטים ובהתאמה לשוק הישראלי.

מידע נוסף על כנס הגיוס השנתי: לו"ז הכנס, המרצים וההרצאות, ניתן למצוא בקישור – דף כנס הגיוס השנתי!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה