שיתוף

יותר ממחצית מדורשי העבודה בארה"ב מאמינים כי מציאת עבודה שמתאימה להם הופכת מאתגרת יותר וקשה יותר מהמצב שהיה בשנה שעברה, כך עולה מסקר בנושא דורשי עבודה בארה"ב ב-2018, שנערך על ידי חברת סקרים האמריקאית Jobvite.

עוד עולה מהסקר, כי מתחילת השנה הנוכחית, רק כשליש ממחפשי העבודה בארה"ב פעלו על פי הכלל הגורס שיש לסרב לחברה הראשונה שמציעה להם עבודה, ולנהל משא ומתן על משכורת עם כמה חברות במקביל. כ-85% מהמועמדים שניהלו משא ומתן עם כמה חברות במקביל דיווחו, כי צעד זה סייע להם לקבל משכורת גבוהה יותר מזו שהוצעה להם בהצעה הראשונה.

המהפיכה נמשכת

מבצעי הסקר מודים, כי שוק העבודה ממשיך להתפתח ולשנות את פניו, ומנהלי הגיוס והגופים המגייסים נאבקים קשות עם הנושא של רכישה וניהול של כישרונות.

אחת האינדיקציות הבולטות בסקר היא, המהפיכה רחבת ההיקף שעוברות שיטות הגיוס והקליטה של עובדים במקומות עבודה. הגעתו של דור המילניום אל שוק העבודה וכניסתו של דור האלפא שמגיע בעקבותיו (דורות ה-Y וה-Z), יחד עם התגברות המגמה לגיוס בעזרת אוטומציה ובינה מלאכותית, ועם ההערכה מחדש של מיומנויות, שינו את נושא הגיוס לבלי היכר.

תהליך הגיוס, שבעבר עבד על פי התקדמות בקו ידוע מראש של נקודת ההתחלה עם פרסום המשרה, לאחר מכן תהליך המיון ונקודת סיום בעת גיוס העובד, כבר אינו רלוונטי.

תהליך הגיוס ואיתור הכישרונות הנוכחי, דורש כיום ממנהלי הגיוס וחברות ההשמה לנהל תהליך מתמשך ולמעשה מעגלי של איתור וגיוס, תוך מעורבות גדולה של המגייסים בתהליך לכל אורכו ורוחבו. אף שנראה כאילו זהו תהליך אינסופי, מעסיקים ומועמדים כאחד, חייבים כעת להתאים את עצמם למודל זה, כדי לנווט בהצלחה בעולם החדש של גיוס עובדים וחיפוש מקומות עבודה.


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום גיוס העובדים בארגונים ופיתוח מקורות גיוס במסגרת כנס הגיוס שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס הגיוס השנתי


מרוצים מהמשרה אבל מחליפים תדיר

מהסקר עולה, כי כ-61% מהעובדים מרוצים מהמשרות הנוכחיות שלהם. ולמרות זאת, כמחציתם טוענים כי הם נוהגים להחליף מקום עבודה כל שנה עד אחת לחמש שנים.

כ-82% מהעובדים אמרו בסקר כי הם מעוניינים בהזדמנויות תעסוקה חדשות (בדומה לממצאי הסקר שנה שעברה). עם זאת, כמעט מחצית מאלו שטענו זאת, מאמינים כי כיום מעט קשה יותר למצוא עבודה לעומת השנה שעברה.

מה גרם לעובדים בארה"ב לעזוב מקום עבודה בשנה האחרונה:

מהסקר עולה, כי כ-19% ממחפשי העבודה עזבו את מקום עבודתם בשנה האחרונה בגלל משכורת. ועם זאת, כ-13% מהם (בעיקר עובדים צעירים) טענו כי הגורם העיקרי לעזיבתם את מקום העבודה היה היעדרן של מספיק הזדמנויות קידום.

ממצאי הסקר מראים, כי למחפשי העבודה  ממשיכות להיות ​ציפיות גבוהות, וכי מנהלי הגיוס וחברות ההשמה נמצאים תחת לחץ מתמיד לאתר אותם.

ההשפעה הניכרת של LinkedIn ו-Glassdoor

עוד עולה מהסקר, כי כמעט רבע מחפשי העבודה הגיעו אל עבודתם הנוכחית דרך לינקדאין. מבין אלה שמצאו את עבודתם בדרכים אחרות, כ-38% שלחו את קורות החיים שלהם ישירות למנהל הגיוס.

גם Glassdoor משתלבת בסקר, שממצאיו מעלים כי מעט יותר מ-20% מהמועמדים דחו על הסף מעסיק פוטנציאלי בעקבות חוות דעת שפורסמה עליו ב-Glassdoor וחוות דעת נוספות.

קרוב לשליש מכלל מחפשי העבודה נטשו את מקום העבודה בתוך שלושה החודשים הראשונים להעסקתם. כ-43% מהם טענו כי הסיבה לכך היתה שהמשימות שביצעו במסגרת תפקיד לא ענו על ציפיותיהם.

השפעתה של התרבות הארגונית

בד בבד בדק הסקר את השפעת התרבות הארגונית על העובדים והמועמדים. מסתבר שלתרבות הארגונית יש חשיבות מסוימת עבור רוב המועמדים. כ-88% ממחפשי העבודה שהשתתפו בסקר אמרו כי לתרבות הארגונית היתה השפעה בעלת חשיבות בנוגע להחלטה האם לעבוד בחברה מסוימת או לא. כמעט מחצית מהם אמרו כי לתרבות הארגונית יש משקל גדול מאוד בהחלטה.

מי הם אלה שמוכנים לוותר על שכר לטובת עניין

כמעט שליש מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לוותר על כ-10% משכרם כדי לעבוד בתפקיד שמעניין אותם יותר. עם זאת, מבין המועמדים שדחו הצעות עבודה, טענו כ-15% כי הסיבה העיקרית לכך היתה התרבות הארגונית של החברה.

מהסקר עולה, כי סביבת העבודה וחזון הארגון  מהווים גורמים בעלי עוצמה למשיכת מועמדים בימים אלה, ובד בבד כסיבה בעלת משקל רב לדחיית הצעה של החברה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה