שיתוף

הכשרת עובדים כללה תמיד מגוון של כלים ושיטות לרבות מדריכים כתובים, סרטונים, הדרכות של אחד על אחד, שיעורים בכיתה מול מרצה ועוד.

אלא שבשנים האחרונות התברר שכל השיטות הללו, טובות ומועילות ככל שיהיו, הן אינן מספיקות.

התברר שיעילות השיטות הללו אינה זהה עבור כל העובדים (כלומר היא לא יעילה עבור כולם באותה מידה).

לכן נדרשה הכשרה אישית לכל עובד. אלא שהדרכה כזאת היא יקרה מאוד ולא מספיק מהירה (כלומר היא נמשכת על פני זמן ארוך מדי).

זו הסיבה שחברות רבות בעולם פונות כיום לשיטה של הכשרה באמצעות מציאות וירטואלית (Virtual Reality – VR) ומציאות רבודה (Augmented Reality – AR).

שיטות אלה לא רק מאפשרות להכשיר כוח אדם מהר יותר מאי פעם, הן גם מגבירות את מידת המחוברות של העובדים (הלומדים) לארגון.

במהלך הכשרה באמצעות כלים של מציאות מדומה, העובדים חווים איך זה להיות במצבים מסויימים, בהם הם יתקלו בעבודתם, בעולם האמיתי. ובעיקר, הם מקבלים הכשרה המותאמת להם באופן אישי, במקום העבודה.

זה ממזער את הצורך בקורסי הכשרה ארוכים הכוללים סקירת מדריכים, הפסקות בעבודה, בזבוז זמן ומשחקי תפקידים שהם לא תמיד יעילים לצורך הכשרה.

הכשרה באמצעות כלים של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה, מאפשרת לעובד הלומד להתאמן פעמים רבות בסביבה וירטואלית באופן שהשימוש בכלים מחדד את כישוריהם ומאפשר להקנות להם כישורים ומיומנויות חדשים.

זאת ועוד, הכשרה באמצעות כלים של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה מספקת לעובדים נתונים ותובנות לגבי הנתונים, הרבה מעבר לכל שיטת הכשרה אחרת.

מנהלים שעוברים הכשרה בעזרת כלים של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה יכולים לרכוש מיומנויות המעצימות את ביצועיהם כמו גם את הביצועים של העובדים.

כלומר, המטרה הסופית של ההכשרה באמצעות מציאות וירטואלית ומציאות רבודה היא שיפור הביצועים.

מנהלים שעברו הכשרה באמצעות כלים של מציאות מדומה ומציאות רבודה דיווחו כי הם נדהמו לגלות עד כמה הכלים של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה עוצמתיים ויעילים יותר מסרטוני הדרכה ושיעורים בשיטת הלימוד הפרונטלית.

יתרה מכך, ככל שהם התקדמו בהכשרה כך הם גילו עד כמה ההכשרה באמצעות מציאות וירטואלית ורבודה חוסכת זמן במידה משמעותית לעומת הדרכות מסוגים אחרים.

הסיבה לכך היא שכלים של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה מספקים ללומד חוויה עוצמתית שמאפשרת לזכור את המידע החדש שלמדו לפרק זמן ארוך ללא השוואה לעומת הדרכות אחרות.

במילים אחרות, הכשרה באמצעות כלים של מציאות וירטואלית ומציאות רבודה משפיעה על הלומד כמו בהכשרה אישית של אחד על אחד אבל היא גוזלת רק שבריר מהזמן שגוזלת הדרכה אישית שמועברת בשיטות של לימוד אחד על אחד.

בנוסף על כך, במסגרת הכשרה באמצעות מציאות וירטואלית ומציאות רבודה, העובדים הלומדים מקבלים משוב בזמן אמת לגבי מה עשו נכון והיכן טעו. משוב כזה מסייע להם רבות בהטמעת הידע.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה