שיתוף

שוק התעסוקה הנוכחי אינו דומה למצבים אחרים המוכרים מההיסטוריה הקרובה של כמה עשרות השנים האחרונות.

מגמת המעבר לביג דאטה ולדיגיטציה, לבינה מלאכותית, רובוטיקה ומציאות וירטואלית נמצאת בעיצומה.

כל ההתפתחויות הללו מאלצות את מנהלי משאבי האנוש לאמץ דרכים חדשות כדי לאתר, למיין במהירות ולגייס את האנשים הטובים ביותר.

לאחר איתור המועמדים הטובים, וביצוע הליך הסינון מגיע האתגר לגרום למועמדים שהחברה מעוניינת לגייס, לרצות לעבוד עבורה.

כאן יש לעצור רגע ולבחון מה משמעות המושג 'טלנט' עבור החברה. אחרי הכול, מועמד שהוא טלנט לגבי ארגון מסויים, יכול להיות מאוד לא מתאים לארגון אחר.

לכן, כדי לנהל בצורה יעילה את המאבק על טלנטים, כל חברה חייבת תחילה להגדיר מהו טלנט מבחינתה, ואיך לגרום לו לבחור בה.

הצורך במחקר הפנימי של הארגון לגבי מי הם הטלנטים הדרושים לו, מהם הרצונות שלהם, מה מניע אותם ומהם הערכים שלהם הוא צורך קריטי.

כמו כן, על כל חברה להבין לעומק מה מניע כל אחד מהמועמדים שנחשבים מבחינתה טלנטים, לגבי הקריירה שלהם.

יש לאבחן ולזהות את הגורמים הקריטיים שיגרמו להם לבחור בחברה כל עוד היא תציע להם את התשובות לרצונות ולשאיפות שלהם.

מרכיב מהותי שהוא ל פחות חשוב הוא מיתוג המעסיק. טיפוח מותג מעסיק חיובי צריך להיות אחד היסודות החשובים בכל הנוגע לרצונם של מועמדים רבים להגיע לארגון.

הרעיון הוא לגרום להם לרצות להצטרף לארגון מתוך רצונם שלהם להעשיר את קורות החיים שלהם באופן שיקדם אותם לכיוון הרצוי להם.

לכן, העבודה על מיתוג המעסיק היא העבודה המוקדמת שהארגון חייב לבצע. כלומר, יש להתמקד בדרך בה ניתן לקדם את מיתוג המעסיק, ובדרך בה ניתן לקדם את רצון המועמדים להגיע אל החברה.

המרכיב הנוסף הוא בנייה חכמה של חבילת התגמול לטלנטים והצגתה בצורה נכונה וחכמה בפני המועמדים.

בנייה חכמה של תוכנית תגמול לא מדברת בהכרח על התמקדות במשכורת הברוטו. לא לכל חברה יש תקציב שמאפשר לה לשלם לעובד את סכומי המשכורת שהוא רוצה.

בנוסף, עובדים רבים מדברים על רצונם להשתלב בתפקיד ניהולי. ולא ברור באיזה שלב, אם בכלל, ניתן לשלב את העובד בתפקיד ניהולי.

לכן, מה שחשוב לעשות זה להראות למועמד אופק קידום. במהלך ריאיון העבודה להציג בפניו תוכנית קידום במישור ההכנסות ובמישור הקידום בתפקידים.

בדרך זו, הוא יוכל לראות איך הכנסתו לתפקידו ישודרגו על פני זמן. סביר להניח שאם התוכנית שהצגתם בפניו תענה על צרכי הקריירה שלו, הוא יבחר בחברה שלכם גם אם במקום אחר יציעו לו סכום גבוה יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה